raylko Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Hei! Jeg kjøpte en MSI GL62-6QF rundt slutten av 2016. Ga vel ca 12000 for den da. Nå tror jeg den dessverre har streika. Jeg tror pcen er delvis kokt, fordi den stod på 3-4 timer i ryggsekken min uten at jeg viste det på en busstur, og når jeg kom hjem så har jeg flere ganger fått rosa skjerm/ treg respons, fps drops på filmer, spill, til og med mp3 filer stopper til tider opp... Lagde en tråd om det, men har ikke fått noe svar. Pcen ble generelt over all tregere, og mere laggy. Prøvde i sta og reformatere pcen, men det hjalp ikke. Prøvde også å sette inn en ny ssd, men samme problem. så virker som jeg har fukka opp pcen på en eller annen måte. Hvordan vet jeg ikke, ville tro den ville skrudd seg av automatisk vist den ble overopphetet, men det ser ikke bra ut. Pcen funker, osv men er vanskelig å forklare problemet. men har uansett vurdert å kjøpe en ny, så vist vi ser bort i fra det problemet hva vil det kanskje lønne seg for meg å oppgradere til? Det er denne jeg har nå, bortsett fra at min har en i5 6300hq https://www.msi.com/Laptop/GL62-6Qf.html Denne laptopen vurderer jeg nå er en MSI GE62 7RE Apache Pro. Den har I7 7700HQ, GTX 1050TI 4gb. Se bort i fra at pcen min muligens har tatt kvelden, vil det være verdt å oppgradere til denne? Bortsett fra det, så har denne like stor ssd, hdd, og 8gb ram. Min forrige var 960m 2 gb gpu forresten.. Det er også ips panel på denne, og backlight. noe den forrige ikke hadde. Å denne koster ca 10.000 kroner.. Jeg har lite peiling på laptop, derfor lurer jeg på om dette er et greit kjøp? eller finnes det kanskje noe bedre i ca samme prisklasse? kanske + 1 eller 2 lapper for et 1060.. noen som vet om det er mye forkjell på 1050ti, og 1060 foreksempel? Takk på forhånd, håper på noen gode råd! Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 hvorfor skal du ha laptop til gaming? Lenke til kommentar
raylko Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 hvorfor skal du ha laptop til gaming? Bor i utlandet nå, og reiser litt rundt så trenger noe enkelt å kunne frakte rundt. ^^ Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 -snip- https://goo.gl/b2Lmkr På denne siden kan du se hvordan 1060,1050ti og 960m håndterer spill. Forskjellen mellom 1060 og 1050ti ligger på rundt 10-20 fps i de fleste spill. Så det du akkurat ikke klarer å kjøre med 1050ti, kan du kanskje klare med 1060. 1 Lenke til kommentar
raylko Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 -snip- https://goo.gl/b2Lmkr På denne siden kan du se hvordan 1060,1050ti og 960m håndterer spill. Forskjellen mellom 1060 og 1050ti ligger på rundt 10-20 fps i de fleste spill. Så det du akkurat ikke klarer å kjøre med 1050ti, kan du kanskje klare med 1060. Tusen takk Lenke til kommentar
raylko Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 Det stod forresten ikke så mye fra 960m etter hva jeg så, men det som står så ser det ut som en ganske god oppgradering fra 960m til 1050TI. Kanskje enda bedre fra 1050ti til 1060, men når man spiller med v-sync på en laptop med 60 refresh rate så er det kanskje bedre å spare 2-3000 kroner?? å gå for 1050ti. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Det stod forresten ikke så mye fra 960m etter hva jeg så, men det som står så ser det ut som en ganske god oppgradering fra 960m til 1050TI. Kanskje enda bedre fra 1050ti til 1060, men når man spiller med v-sync på en laptop med 60 refresh rate så er det kanskje bedre å spare 2-3000 kroner?? å gå for 1050ti. Du må se på hva slags spill du spiller og eventuelt hva du har lyst til å spille. Er snakk om bare litt bedre fps i noen spill. Enkelte spill var det så mye som 30-40, men da kjørte 1050ti spillet greit også. 1050ti vil nok klare det meste på low/medium grafikk, spesielt hvis du spiller på full-hd. Så hvis grafikk er så som så for deg, så passer sikkert 1050ti greit. Lenke til kommentar
raylko Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 Det stod forresten ikke så mye fra 960m etter hva jeg så, men det som står så ser det ut som en ganske god oppgradering fra 960m til 1050TI. Kanskje enda bedre fra 1050ti til 1060, men når man spiller med v-sync på en laptop med 60 refresh rate så er det kanskje bedre å spare 2-3000 kroner?? å gå for 1050ti. Du må se på hva slags spill du spiller og eventuelt hva du har lyst til å spille. Er snakk om bare litt bedre fps i noen spill. Enkelte spill var det så mye som 30-40, men da kjørte 1050ti spillet greit også. 1050ti vil nok klare det meste på low/medium grafikk, spesielt hvis du spiller på full-hd. Så hvis grafikk er så som så for deg, så passer sikkert 1050ti greit. Okei, ser hva du mener! Ser at 1050ti får 60 fps overall på de fleste spill på medium+ der 960m får 40-50 fps på low. Det virker som pcen kjører de fleste spill på 60 fps+, og det er bedre en nok for meg når det kommer til laptop. Er i bunn og grunn litt kresen, alltid vært stasjonær på meg. men når man er ute å reiser blir det litt tungvidt, og drasse rundt på en stasjonær rig, så ble faktisk overasket hvor bra den gamle laptopen også kjørte. Jeg får også ca 60 fps på de aller fleste spill på denne pcen også med litt modifikasjoner på noen spill.. men den kan slite litt til tider på nyere spill, og denne har også kun 2gb vram. så jeg tror det kan bli en merkbar, og grei oppdatering! Når man ikke har muligheten til å ha en stasjonær pc også, så blir man ikke så kresen føler jeg. For et par år siden ville jeg aldri tenkt på å bruke en laptop som gaming pc, men jeg er litt imponert faktisk! Takk for all hjelpen! Går nok for den med 1050TI, da det virker som den drar det meste på 60fps+. Ser ikke noe poeng i å legge i noen tusen lapper eksta for å få 20 fps mere, når jeg ikke vil merke den på en 60 hz skjerm uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå