Khazaa Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Hei! Jeg leier en dedikert server av Hetzner, hvor jeg kjører proxmox. Etter noen mailer frem og tilbake, mener de at jeg kan montere dere "storage box" tjeneste som lokalt volum i Debian. Jeg ønsker å bruke denne som cold-storage, og en virtuell disk til en VM som lagrer store mengder data. Jeg trenger ikke rask responstid og rask hastighet. Det er gbit mellom storage-box og serveren, og de står i samme datasenter, så det hjelper noe. Så spørsmålet mitt er, hvordan går jeg frem? Jeg er ikke dreven i Debian. Stort sett alt jeg gjør er ved å følge guider etc med copy-paste. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 (endret) Det ser ut som storage box støtter samba og cifs så det bør la seg gjøre med ip-adressen til samba/cifs serveren til storage box og brukernavn og passord. Finner du den ip-adressen noe sted? Litt utenom: Hvilke produkter har du hos Hetzner? Endret 2. november 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 (endret) Det ser ut som storage box støtter samba og cifs så det bør la seg gjøre med ip-adressen til samba/cifs serveren til storage box og brukernavn og passord. Finner du den ip-adressen noe sted? Litt utenom: Hvilke produkter har du hos Hetzner? Denne blir ikke oppgitt av Hetzner selv, men jeg pinget den, og prøve å logge på med FTP. Det gikk fint Har bare en liten dedikert og storage-box. Endret 2. november 2017 av Banansplitt5 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Det står visst beskrevet her: https://wiki.hetzner.de/index.php/Storage_Boxes/en Er komboen billigere i7 + 2 x 3TB dedikert server som "auksjoneren" bort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå