AfterGlow Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Mars 2020 skal utforske den røde planetene med hele 23 kameraer.Denne roveren skal sørge for skikkelig gode bilder fra Mars Lenke til kommentar
mepy Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Ser fram til å gå ruten til denne roveren i VR. Det er alt mulig å stå på den røde planeten og se på himmelen i en VR Destination laget av et sted Curiosity roveren stod: Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Lurt av NASA å montere drøssevis av kamera på roveren deres. Er sikkert tilfelle russerne reiser dit først. Og har man lært en ting av å se på videoklipp på nett så er det at kjøre på samme planet som russere og ha dashcam installert er et krav! 5 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Glem ikke at denne roveren skal ha en norskutviklet bakkeradar i tillegg til kameraene: https://nordicspace.net/2016/03/07/rimfax-norwegian-ground-penetrating-radar-on-schedule-for-mars-2020/ 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Fordi 22 kameraer ikke var nok. Er det plass til sensorer også her, eller? Lenke til kommentar
threeeyes Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Næh, folk liker bilder, ikke tørre tall på at det finnes romvesener. (seriøs svar: Syn/hørsel er en sensor folk flest har, og teknologien hjelper oss til å utvide vårt sensoriske verden, vi kan f.eks. måle/se magnetiske felt fugler følger etter. Den roveren kommer til å ha en mikrofon, det kan hende at de oppdager noe de ikke har forutsett.) Jeg hadde nok lagt større nyhetsverdi i "mikrofon" fremfor kamera, for jeg tror at det blir det første gangen en kan lytte på Mars. Gleder meg til å se resultatene om en del år, med eller uten romvesener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå