Gå til innhold

Tips om nytt hovedkort

LiZt

Anbefalte innlegg

Hallo folkens

Jeg trenger noen innspill angående innkjøp av nytt hovedkort til en AMD Barton 2500+ før jul. Jeg har allerede et Abit kd-7 raid som prosessoren og 2x256 mb Corsair 3200 ram tikker og går i 2.01 GHz på. Dette hovedkortet er på vei over i et annet kabinett, og følgelig blir det ledig plass på min pc. :)

Jeg kjører SCSI på systemdisken (UW Adaptec), men trenger likevel endel IDE-kanaler. Totalt skal jeg ha 4 vanlige P-ATA-disker og 2 optiske stasjoner i denne maskinen, og derfor trenger jeg et hovedkort med RAID - sånn at jeg har nok ledige kanaler.

Jeg har også behov for 2 nettverkstilkoblinger, enten onboard eller med et ekstra kort. Kortet må ha mulighet til å overklokke litt, da prosessoren er velvillig som dagen er lang.

Jeg har sett på ASUS A7N8X Deluxe, og har hørt mye bra om dette kortet.

Noen som har erfaring med dette?

Hva gjør jeg med SATA-koblingene - finnes det overganger til vanlig ATA (og ligger dette ved pakken)?

Ev. andre aktuelle kort med samme spec?

Jeg har ikke fulgt med så nøye på tester av hovedkort den siste tiden, og håper med dette at noen av dere har gjort det.

Alle innspill mottas med takk!

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspillene deres - jeg har skjønt at Abit fortsatt er verdt å satse på. Epox er jeg mer ukjent med, men jeg har hatt Abit-kort i årevis. Hadde vel tenkt å forsøke noe annet, men det er mulig at jeg satser på Abit igjen. :yes:

Hva gjør jeg med det faktum at jeg ikke har noen s-ata disker, men trenger 4

p-ata tilkoblinger og to CD/DVD-R'er?

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Takk for innspillene deres - jeg har skjønt at Abit fortsatt er verdt å satse på. Epox er jeg mer ukjent med, men jeg har hatt Abit-kort i årevis. Hadde vel tenkt å forsøke noe annet, men det er mulig at jeg satser på Abit igjen. :yes:

Noen forslag??

Kjop et pci kort med 2 eller 4 ide koblinger

Lenke til kommentar
Takk for innspillene deres - jeg har skjønt at Abit fortsatt er verdt å satse på. Epox er jeg mer ukjent med, men jeg har hatt Abit-kort i årevis. Hadde vel tenkt å forsøke noe annet, men det er mulig at jeg satser på Abit igjen.  :yes:

Noen forslag??

Kjop et pci kort med 2 eller 4 ide koblinger

... eller bruk S-ATA til P-ATA adapter som følger med ABit NF7-S kortet. Da kan du bruke P-ATA på S-ATA porten...

PATASATAEIDEIDE... :D

Lenke til kommentar

pata på sata med sata til ata-konvertering og sata-kabling mot ata pata-dingsen ?! Hm... :dontgetit:

Oki doki, jeg ender nok opp med et abit-kort, da det synes å rule for tiden. Jeg har rotet litt rundt blant delene jeg har liggende, og fant et promise raid-kort som kan gjøre nytten - selv om det bare er ata-100.

Takk for alle innspill og gode forslag, og god jul til alle!

:xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...