hakros Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 (endret) Hei! Jeg har følgende JSON-fil som jeg ønsker å loope gjennom med PowerShell for å hente ut verdiene. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Famler litt i blinde nå EDIT: Det vil selvfølgelig være behov for at scriptet skal kunne hente ut eventuelt flere forekomster av "Registry::" { "PAW": { "Registry::HKU\\Default_User\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\AdvertisingInfo": [ { "Beskrivelse": "Let apps use advertising ID to make ads more interesting to you based on your app usage (turning this off will reset your ID)", "Navn": "Enabled", "Type": "DWORD", "Verdi": 0 } ], [ { "Beskrivelse": "Let apps use advertising ID to make ads more interesting to you based on your app usage (turning this off will reset your ID)", "Navn": "Disabled", "Type": "DWORD", "Verdi": 1 } ] } } Endret 2. november 2017 av hakros Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 For å konvertere en JSON fil til et PowerShell objekt: $jsonData = Get-Content filename.json | ConvertFrom-Json Se også 'ConvertTo-Json' cmdlet for å konvertere tilbake til JSON. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå