Presley Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Hallo. Jeg sitter pr i dag på en laptop på jobben med docking, denne har en Intel Core i5-3360M @2.8GHz med 16GB minne. I dag slutter en kollega av meg og setter da igjen en desktop-pc som har en Intel Xeon E5620 @ 2.4GHz med 40GB minne. Til tider så kan den laptopen jeg har pr i dag være litt treg, og selv om jeg skjønner at bruken kanskje dikterer vel så mye hvilken som er best egnet så tenkte jeg kanskje at det fantes noen tommelfingerregel på om jeg kunne ha noe igjen for å arve den desktopen med Xeon-cpu. Jeg har aldri behov for å ha med meg pc'n utenfor kontoret, så det at den ikke er bærbar spiller ingen rolle, her er det kun snakk om ytelse. Det tyngste jeg kjører på pc'n av enkeltstående program er kanskje inventor, autodesk og photoshop. Pluss at jeg kjører vårt ordresystem. Så, vil jeg ha igjen noe for å bytte til xeon, eller vil jeg merke dårligere ytelser? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 (endret) Den prosessoren begynner å bli litt gammel, og er meir en budsjettprosessor fra den tiden. Den gode nyheita er at du kan anskaffe deg X5687 på Ebay for 300-400kr som er 50% raskare og som vil passe fint, vil du under 350kr grensa så blir det X5677. Eventuelt kan du få tak i 6 core om du trenger helst fleire kjerner. Intel X5670 går for 30 USD, 60USD for X5680, X5690 synes eg ikkje verdt å bruke 100 USD på. Uansett så vil den I5 laptoppen har betre single core ytelse, og vil opplevast å være raskare totalt sett enn den Xeon Workstationen. Men med oppgradering til X5687, så vil du få ein totalt sett noko sprekare maskin. Endret 2. november 2017 av siDDis 2 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 3. november 2017 Forfatter Del Skrevet 3. november 2017 Da tar jeg å overtar den stasjonære, bytter fra rpm til ssd og på sikt bytter til X5687. Takk for tips, siDDis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå