raylko Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 (endret) Hei.'' Har en msi gl 62 gaming pc som plutselig har begynnt å oppføre seg unormalt. Jeg kan først nevne at dette skjedde etter pcen stod på 3-4 timer i sekken min. Jeg slo den på for å lade telefonen min på en busstur. Men den skal egentlig slå seg av etter 20 min, men når jeg kom hjem å åpne sekken så var det glodvarmt der, og pcen stod fortsatt på. Da har den vært på i sekken min i 3 til 4 timer. Tenkte egentlig ikke noe mere over det da, og slo den av med engang. men når jeg skrudde den på igjen, så virka hele pcen veldig rar. Den er ikke sykt treg på en måte, men alt jeg gjør responderer tregere en vanlig, og føles laggy på en måte. Først så fikk jeg ikke kobla til wifi, som aldri har skjedd før. det funka på alle andre enheter jeg har så var ikke noe galt med nettet. Når skjermen sovner tar det 2 sekunder før vises igjen, til vanlig kommer den på med engang. Video filer har fps drops, og til tider lav fps når jeg kjører fraps i vlc for å sjekke. Mapper osv tar 1-2 sekunder å åpne. Det er vanskelig å forklare men hele pcen er bare blitt litt laggy/treg respons. Prøvde å kjøre et par spill å får ofte store fps drops, og lavere fps... Å i går når jeg starta pcen så var hele skjermen rosa. Ikke kun laptop skjermen, men også ekstern skjerm ble rosa. Skrudde den av og på et par ganger, så ble det borte igjen. Har aldri opplevd det før. Håper dere forstår hva jeg mener, litt vanskelig å forklare. Jeg har følelsen på at det kan ha noe med buss hendelsen å gjøre?? men skal ikke pcen skrur seg av når den blir overopphetet? å vist jeg har kokt den levende, så burde den vel ikke funka i det hele tatt?? den rosa skjermen var også før windows booter, så kan ikke være noe med ssd. Har noen ideer om hva som kan ha skjedd?? eller hva jeg kan prøve å gjøre? Er redd for at jeg kan ha kokt pcen, men den funker jo fortsatt. oppfører seg bare litt som en gammel pc med windows visa og virus. Jeg skal prøve å reformatere pcen etterpå, og se om det har noe effekt.' tenkte kanskje at ssd som har kjørt seg litt på grunn av at man ikke skal bevege på harddisker når de er på. men det forklarer jo vel ikke den rosa skjermen? håper noen kan hjelpe meg, eller har noen ideer om hva som kan være galt. Takk på forhånd. Endret 2. november 2017 av raylko Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Har den kanskje gått over til strømsparingsmodus? Se strømstyringsplanen i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå