Nikoline82 Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Hei. Jeg skulle handle på nett, det ser ut som ordren går igjennom. Pengene trekkes fra konto, men så viser det seg at ordren ikke har blitt sendt. Det er ikke snakk om en stor sum, men prinsipiellt sender jeg Mail til kundeservice. Der får jeg svar: "Takk for at du handler hos oss bla bla bla.... ... siden det er klarna som tar seg av fakturering hos oss, å jeg ikke har tilgang til dette, er det dermed enklest om du tar kontakt med klarna selv og ordner opp." Jeg er ikke enig. Jeg er kunde hos nettselskapet, å jeg forventer at hvis de eller dem de leier tjenester hos ikke fungerer, så skal selskapet jeg handler hos ordne opp. Men er det egentlig riktig? Noen som vet hva Forbrukerrådet sier om det f eks? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Nå står det vel i eposten at det er enklest at du tar kontakt med Klarna. (Enklest for deg eller kundebehandler? ) Men du er i din fulle rett til å forholde deg til butikken og ikke Klarna. I Fkjl. er det konsekvent brukt ordet "selger" og det gjelder da nettbutikken og ikke faktureringsansvarlig. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Uansett hva det gjelder så skal du forholde deg til selger Unntaket kan være når/viss faktura kommer, så kan det være enklere å snakke direkte med utsteder/Klarna 1 Lenke til kommentar
Nikoline82 Skrevet 1. november 2017 Forfatter Del Skrevet 1. november 2017 Ja, takk? Det er sånn jeg har forstått det også;-) Lenke til kommentar
Nikoline82 Skrevet 1. november 2017 Forfatter Del Skrevet 1. november 2017 (endret) Supert, da tenkte jeg rett. Endret 1. november 2017 av Nikoline82 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Du er kunde hos butikk (selger). Du skal derfor forholde deg til butikk. Butikken er kunde hos Klarna. Butikk skal da forholde seg til Klarna. Butikk kan ikke henvise til Klarna, fordi du har ikke et kundeforhold med Klarna. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå