Jarv!s Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Hei. Som tittel sier, hva kan lagres i en uisolert garasje? Jeg har lyst til å sette inn reoler for å kunne oppbevare litt i garasjen, men er usikker på hva som "tåler" å bli lagret i en uisolert garasje? Tenker mest på "råte/mugg" osv. I form av klær og slikt. Disse tingene tenker jeg allerede på. Dekk (vet dette er OK) Kofferter til ferier Akebrett / Sykler osv. Verktøy, med og uten batteri. Puter til hagemøbler osv Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 det går vel ann å ha en tørr garasje, selv om den er uisolert? Ta noen fuktmålinger jevnlig, om de er OK kan du lagre hele listen. 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Jeg ville ikke oppbevart noe batterier der, altså minst ta med batteriene til verktøyene inn. Kulde over lengre tid tar fort livet av baterier. Resten tror jeg ikke skal være noe problem om den er tørr... 2 Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 1. november 2017 Forfatter Del Skrevet 1. november 2017 Takker for svar! Da er bekymringene feid under matta! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Så lenge det er god lufting Tett er sjeldent bra 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Det største problemet ved lagring i garasje er ikke kulde, men mus. Ville ikke lagret puter og kofferter i garasjen, kan fort bli noen gnagemerker på disse. 1 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Ta også inn maling og andre kjemikalier som ikke liker frost. Lim, fugemasse, silikon kanskje. Eller lag en omtrent tett boks og ha en lyspære i, så har du et varmeskap til batterier og maling. 2 Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 Takker for masse gode innspill her! Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 det går vel ann å ha en tørr garasje, selv om den er uisolert? Hvordan fjerner du fukt i en uisolert garasje? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 det går vel ann å ha en tørr garasje, selv om den er uisolert? Hvordan fjerner du fukt i en uisolert garasje? God ventilasjon regner jeg med, avfukter om det er ille. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg har altså en uisolert garasje selv, og den er da tørr den. Har hatt ved der, har arbeidsklær og sko. Det blir nok litt fuktige når man setter en våt bil inn der, men ikke veldig fuktig. Det er god lufting i den, så da transporteres den fuktige luften ut til slutt. Hadde en bod før der ene "veggen" var fjellvegg, og det var ikke gulv, bare rett på grusen. Der tørket det aldri opp. Ting rustet og klær ble muggent. Lenke til kommentar
Berrrgen Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Hva om man bor i Bergen og det alltid er meget høy luftfuktighet? Nytter det da med god lufting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå