Gå til innhold

TEST: Apple iPhone X


Anbefalte innlegg

Etter å ha brukt min telefon siden jeg fikk den i formiddag 9 timer siden) så har jeg enda ikke funnet noen store mangler med nyhetene i denne telefonen. Face ID fungerer mye bedre enn jeg fryktet, selv ute i Senvårs/tidlig sommer sola mitt på dagen. Selv i et totalt mørkt rom låser den seg opp før jeg har fått did til å swipe opp for å åpne hjemme skjermen.

 

Du er ikke nødt til å vente på at faceid kjenner deg igjen før du swiper opp. Start så fort skjermen er på. Hvis du er for rask så vil du se kodelåsen i et halvt sekund før faceid låser opp og tar deg til hjemme skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes da sitter man å trykker på ny telefonen. Foreløpig set dette veldig bra ut! Perfekt fysisk størrelse for meg, plussen blir litt stor i lomma. Faceid fungere som bare det, og så at en app, Friendly facebook appen, spør om jeg vil bruke faceid selv om at appen ikke er oppdatert for det. Så dette ser bra ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt min telefon siden jeg fikk den i formiddag 9 timer siden) så har jeg enda ikke funnet noen store mangler med nyhetene i denne telefonen. Face ID fungerer mye bedre enn jeg fryktet, selv ute i Senvårs/tidlig sommer sola mitt på dagen. Selv i et totalt mørkt rom låser den seg opp før jeg har fått did til å swipe opp for å åpne hjemme skjermen.

 

Du er ikke nødt til å vente på at faceid kjenner deg igjen før du swiper opp. Start så fort skjermen er på. Hvis du er for rask så vil du se kodelåsen i et halvt sekund før faceid låser opp og tar deg til hjemme skjermen.

 

Tøft! Høres helt nydelig bra ut :-)

 

Bare helt fasinerende at så mange blir negative og sutrete over en anmeldelse av en telefon! :O

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Latterlig at folk ønsker trekk på terningen pga høg pris. Om DU har dårlig økonomi, betyr ikkje det at telefonen er dårlig. Pris er meget subjektivt og har ikkje noe direkte med telefon/kvaliteten å gjøre.

Om ein milliærdær åpner testen og ser etter 10/10 telefon, men får ikkje iphone med seg, fordi den "fikk trekk frå prisen"...? You get the point.

 

Selvfølgelig spiller prisen inn på karakteren, har ingenting med personlig økonomi å gjøre. Men at man har andre produkter som gir mer eller mindre for pengene.

 

AtW

 

Verdi for pengene er noe annet enn prisen.

Som eg skrev, om eg har ubergrenset med penger og ønskjer den beste mobil...? Men så kommer du og sier "nei, x er ikkje beste, fordi den er dyr". Du ser vel kor dumt det blir? 

"beste kjøp" har med pris å gjøre. Beste telefon - null og niks.

 

 

Det har ikke muligens falt deg inn at en ganske liten andel av tek.no lesere og målgruppe har ubegrenset med penger? At det muligens er litt teit å sikte seg inn etter behovet til en så marginal gruppe når man tester?

 

AtW

 

Igjen, de tester ikkje "best verdi for pengene", men kor bra er mobil.

Iphone er vel ikkje folkelig telefon til å begynne med, men legger ser i premium segmentet. Om du ønskjer billig mobil, så finst det mange "mye mobil for pengene" på tek.

 

 

Gjør de ikke? tek.no gir ikke alle billige telefoner dårlig karakter ,så det virker tydelig at de har med hva man får for pengene som et kriterium, og det teller også innen premium-segementet.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjempetelefon er mitt inntrykk så langt! Absolutt i nærheten av 10/10. Og for de som tror at andre produsenter har hatt noe i nærheten av faceid, tro om igjen!

Det jeg er mest spent på nå er hvordan de to batteriene i telefonen holder ut. Jeg forventer at med oled skjerm så skal den holde lengre under bruk, og jeg regner med at a12 chippen gjør at den holder lengre ved idle også.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjente at jeg var veldig nær å gå for en Iphone X denne gangen, noe som ville vært min første Iphone noen gang. Har handlet ny telefon i dag, men et av årets viktigste kriterier har vært batteritid, og da ble det en annen ny telefon. Noe misunnelig på hvor lite skjermkanter det er på Iphone X og FaceId tror jeg kan bli djevelsk bra med tiden. Man sparer ikke mange sekundene i løpet av en dag, men med tanke på at jeg sikkert åpner telefonen 100-200 ganger om dagen, og alle krever tommelen min, så tror jeg at over et livsløp så snakker vi tid spart!

 

Jeg tror rett og slett at det er en slik ting man ikke tror man trenger før man tester det, og ikke forstår hvordan man skal klare seg uten!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Telefonen er nok veldig bra den. Men mange her henger seg opp i prisen. Ja, den er latterlig dyr! Men det er vel ikke prisen det er snakk om når de tester den. man sier ikke at en Lamborghini er en møkkabil fordi den er så dyr?

 

For meg er prisen største grunn til at jeg styrer unna. Og jeg skjønner heller ikke hva som er så himla viktig med så små rammer. Og minijacken må tilbake for at jeg skal vurdere iPhone igjen.

Lenke til kommentar

Telefonen er nok veldig bra den. Men mange her henger seg opp i prisen. Ja, den er latterlig dyr! Men det er vel ikke prisen det er snakk om når de tester den. man sier ikke at en Lamborghini er en møkkabil fordi den er så dyr?

 

For meg er prisen største grunn til at jeg styrer unna. Og jeg skjønner heller ikke hva som er så himla viktig med så små rammer. Og minijacken må tilbake for at jeg skal vurdere iPhone igjen.

 

Det er jo en individuell vurdering, noen synes et produkt er uaktuelt pga pris, andre ikke (for din del virker det ganske viktig på denne telefonen feks), denne anmeldelsen synes jo feks ikke at det er en møkkamobil pga pris.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sålangt fornøyd jeg også. FaceID fungerer strålende, man sveiper opp så er man inne. Skjermen er vel verdt oppgraderingen alene. Byggkvaliteten er vel oppgradert, og det oser kvalitet. 

 

Har svappet litt mellom X`en og 7 Plus, sistnevnte føles nå som en fossil. Ikke snakk om å gå tilbake!

Endret av MrL
Lenke til kommentar

"Android-verdenens forsøk på tilsvarende ansiktsløsninger."
Desverre, men ingen tlf i Android verden har forsøkt det sammme.
Er en typisk amatørfeil å sammenligne Apple's Face-ID med en basic (og usikker) mange år gammel ansiktsgjenkjenning?
Sammenlign heller med Iris skanneren til Samsung isåfall..


Hvor lenge har dere tenkt til å putte "ikke minnekortplass" på minussiden? iPhone har *aldri* hatt og kommer heller ikke til å få det. Det er et stort pluss i min bok.

 

For det er etr stort minus... Finnes ingen pluss med å ikke ha utvidbar lagringsplass.


Det ene bildet av Finn Jarle Kvalheim er litt forvirrende. For i følge Apple sin nettside, iphone X er 5,8 tommer og iphone 8 plus er 5,5 tommer. Så hvorfor i følge det bildet Finn Jarle Kvalheim tok, at iphone 8 plus er større enn iphone X? Dette svekket troverdigheten deres.

 

iPhone 8 Plus ER jo større enn iPhone X da...? Logisk da Xen har mye mindre rammer rundt skjerme og 18:9 format skjerm. Men nå har jo også iPhone sine 4,7" brukt å være på størrelse med ca en 5,2" Android mobil fra før bare pga de tykke rammene iPhone har hatt til nå.

Lenke til kommentar

Mange sure og grinete Android-brukere her  :rofl:

 

Nei? Kan ikke si jeg er grinete for at dere må betale ekstra for å få gammelt nytt egentlig.

ENESTE iPhone X har å skilte med er Face-ID, som allerede tester begynner å vise ikke er så bra som de hevder og ikke mye bedre enn iris-skanningen til samsung. Og ja.. 4K filming i 60fps istedenfor 30fps.

Jeg går nok ikke tilbake til iPhone i år heller akkurat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempetelefon er mitt inntrykk så langt! Absolutt i nærheten av 10/10. Og for de som tror at andre produsenter har hatt noe i nærheten av faceid, tro om igjen!

Det jeg er mest spent på nå er hvordan de to batteriene i telefonen holder ut. Jeg forventer at med oled skjerm så skal den holde lengre under bruk, og jeg regner med at a12 chippen gjør at den holder lengre ved idle også.

 

Ingen produsenter som har hevdet de har noe i nærheten. Må folk seriøst slutte å gjør den enorme amatørfeilen å sammenligne Face-ID med eldegammel basic (og usikker) ansiktsgjenkjenning? Det er Iris-skanneren til samsung apple sin face id skal sammenlignes med.. Ikke noe annet. Og ifølge flere tester sliter den jo igrunn like mye.

 

Der er ikke 2 batterier.. Det er 1 batteri med 2 celler.. Formet sol en L for å utnytte mer plass. Noe LG har drevet med i flere år.

Du liker OLED skjermen ja? Velkommen etter? Hatt det i endel år nå (noen LCD innimellom også da) og det er vesentlig bedre sortnivå og kontrast. Fargene er helt kanon også.

Så rekner også med OLED displayet i iPhone X ser bra siden det er ett Samsung panel☺

Husk bare strøm forskjellen mellom LCD og OLED:

LCD bruker lile mye strøm på å vise sort som ved hvitt..

OLED derimot bruker mest strøm ved helt opplyste bilder mens alle pixler som er sort er avslått. Dvs det bruker 0% ved 100% sort. Så jo mer mørke bilder du har i menyer osv jo mer strøm sparer man. Men iPhone kan vel ikke skifte tema bl.a så er vel bare mørkt eller lyst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående S8/S8+ og ansiktsgjennkjenning som flere her påpeker fungerer knirkefritt. Da kan jeg meddele at for min del er dette helt ubrukelig. Har man skjegg og former dette litt annerledes fra dag til dag fungerer ikke løsningen til Samsung i det hele tatt. Når de da i tillegg har tidenes dårligste plassering av fingersensor irriterer denne mobilen meg mer en den imponerer. Hvis Face-id fungerer slik Apple sier den gjør, kan den jo ikke sammenlignes med Samsung's løsning. Det finnes faktisk de med skjeggpryd i ansiktet.

 

Forøvrig sliter Windows Hello med det samme problemet. Sparer man skjegg vil gjennkjenning bli dårligere for hver eneste dag, jeg måtte deaktivere dette på en dell laptop da det å taste pinkode tok betraktelig kortere tid en å se på "looking for you" teksten på skjermen.

 

Ansiktsgjenkjenning burde du da ikke bruke.. Det er KUN iris-skanneren og fingeravtrykk som er sikkert. Ansiktsgjenkjenningen på S8 er samme som var på S3.. En helt basic og usikker eldegammel variant.

Og skal absolutt heller ikke sammenlignes med apple sin Face-ID da det bare er iris-skanneren som kan sammenlignes med den...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Angående S8/S8+ og ansiktsgjennkjenning som flere her påpeker fungerer knirkefritt. Da kan jeg meddele at for min del er dette helt ubrukelig. Har man skjegg og former dette litt annerledes fra dag til dag fungerer ikke løsningen til Samsung i det hele tatt. Når de da i tillegg har tidenes dårligste plassering av fingersensor irriterer denne mobilen meg mer en den imponerer. Hvis Face-id fungerer slik Apple sier den gjør, kan den jo ikke sammenlignes med Samsung's løsning. Det finnes faktisk de med skjeggpryd i ansiktet.

 

Forøvrig sliter Windows Hello med det samme problemet. Sparer man skjegg vil gjennkjenning bli dårligere for hver eneste dag, jeg måtte deaktivere dette på en dell laptop da det å taste pinkode tok betraktelig kortere tid en å se på "looking for you" teksten på skjermen.

 

Ansiktsgjenkjenning burde du da ikke bruke.. Det er KUN iris-skanneren og fingeravtrykk som er sikkert. Ansiktsgjenkjenningen på S8 er samme som var på S3.. En helt basic og usikker eldegammel variant.

Og skal absolutt heller ikke sammenlignes med apple sin Face-ID da det bare er iris-skanneren som kan sammenlignes med den...

Å ja så vanvittig usikkert, leker med livet??

Lenke til kommentar

 

Kjempetelefon er mitt inntrykk så langt! Absolutt i nærheten av 10/10. Og for de som tror at andre produsenter har hatt noe i nærheten av faceid, tro om igjen!

Det jeg er mest spent på nå er hvordan de to batteriene i telefonen holder ut. Jeg forventer at med oled skjerm så skal den holde lengre under bruk, og jeg regner med at a12 chippen gjør at den holder lengre ved idle også.

 

Ingen produsenter som har hevdet de har noe i nærheten. Må folk seriøst slutte å gjør den enorme amatørfeilen å sammenligne Face-ID med eldegammel basic (og usikker) ansiktsgjenkjenning? Det er Iris-skanneren til samsung apple sin face id skal sammenlignes med.. Ikke noe annet. Og ifølge flere tester sliter den jo igrunn like mye.

 

Der er ikke 2 batterier.. Det er 1 batteri med 2 celler.. Formet sol en L for å utnytte mer plass. Noe LG har drevet med i flere år.

Du liker OLED skjermen ja? Velkommen etter? Hatt det i endel år nå (noen LCD innimellom også da) og det er vesentlig bedre sortnivå og kontrast. Fargene er helt kanon også.

Så rekner også med OLED displayet i iPhone X ser bra siden det er ett Samsung panel☺

Husk bare strøm forskjellen mellom LCD og OLED:

LCD bruker lile mye strøm på å vise sort som ved hvitt..

OLED derimot bruker mest strøm ved helt opplyste bilder mens alle pixler som er sort er avslått. Dvs det bruker 0% ved 100% sort. Så jo mer mørke bilder du har i menyer osv jo mer strøm sparer man. Men iPhone kan vel ikke skifte tema bl.a så er vel bare mørkt eller lyst.

Er ingen som har påstått av noen produsenter har påstått det, men en del her inne har påstått at det er gammelt nytt. Det som imponerer meg mest med skjermen er at den er heldekkende, bortimot i allefall. Joda det har vært flere mobiler med android som har hatt det, men endelig får man det på en iPhone. Joda, 2 batterier vs 2 celler, skjønner hva du mener, så bare bildet fra en demontering, og de er jo sammenkoplet, så derfor sa jeg det slik. Uansett så håper jeg på god batteritid.
Lenke til kommentar

 

 

Angående S8/S8+ og ansiktsgjennkjenning som flere her påpeker fungerer knirkefritt. Da kan jeg meddele at for min del er dette helt ubrukelig. Har man skjegg og former dette litt annerledes fra dag til dag fungerer ikke løsningen til Samsung i det hele tatt. Når de da i tillegg har tidenes dårligste plassering av fingersensor irriterer denne mobilen meg mer en den imponerer. Hvis Face-id fungerer slik Apple sier den gjør, kan den jo ikke sammenlignes med Samsung's løsning. Det finnes faktisk de med skjeggpryd i ansiktet.

 

Forøvrig sliter Windows Hello med det samme problemet. Sparer man skjegg vil gjennkjenning bli dårligere for hver eneste dag, jeg måtte deaktivere dette på en dell laptop da det å taste pinkode tok betraktelig kortere tid en å se på "looking for you" teksten på skjermen.

 

Ansiktsgjenkjenning burde du da ikke bruke.. Det er KUN iris-skanneren og fingeravtrykk som er sikkert. Ansiktsgjenkjenningen på S8 er samme som var på S3.. En helt basic og usikker eldegammel variant.

Og skal absolutt heller ikke sammenlignes med apple sin Face-ID da det bare er iris-skanneren som kan sammenlignes med den...

Å ja så vanvittig usikkert, leker med livet??
Er vel ikke veldig mange som har statshemmeligheter på telefonen, men mange har bilder, nettbank, melding osv som man ønsker å holde privat. Har man en usikker gjennkjenningsfunksjon så blir jo ikke denne godtatt som innlogging på f.eks nettbank appen, det blir jo faceid. Samme med trådløse kjøp osv.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...