Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kommunikasjon

Hønsehjerne

Anbefalte innlegg

Kan ikke hjelpe meg, eller vil ikke? Kan jo lure på hvorfor det ikke var behandling der, i de 10 åra, Husker nesten ingenting av timene og hva vi snakket om?!

Ja, jeg er samme.

Jeg har ingen psykolog eller psykiater, og det kan keg heller ikke gå tilbud om. Fastlegen skulle søke på psykiatritjenesten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke hjelpe meg, eller vil ikke? Kan jo lure på hvorfor det ikke var behandling der, i de 10 åra, Husker nesten ingenting av timene og hva vi snakket om?!

Ja, jeg er samme.

Jeg har ingen psykolog eller psykiater, og det kan keg heller ikke gå tilbud om. Fastlegen skulle søke på psykiatritjenesten.

Det har ikke stått på viljen her i de 7 8 trådene du laget. Det er ikke lett å gi deg et konkret svar da man kun får et øyeblikksbilde, du har komplekse problemstillinger, ting man sier til deg kan gi deg feil inntrykk og videre tankekjør (og ofte når man tror du er på riktig vei så kommer du tilbake med helt vanvittige utsagn), det er en grunn til at man har psykologer/psykiatertjeneste, lista er lang. Du trenger kanskje mer enn en pille, i kombinasjon veiledning/rådføring/eksponeringsterapi/lavterskeltilbud for aktiviteter med jevnaldrende.

Hvis man skal fortsette å svare så blir det bare å gjenta det som allerede er sagt i forrige tråder - og du har fått mange gode tips, men til syvende og sist har man ikke kompetanse her. Det er en grunn til at man har psykiatritjeneste, bruk de, mas på de, få de til å forstå hva du trenger hjelp til, tilslutt treffer du noen du får relasjon til slik at du begynner å stole på psykiatrien. Neste gang du poster så kom heller med noe positivt, en framgang innen sistnvente, du har sagt nok om dine problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at det ikke går an å forklare meg en enkelt ting. Hvordan skal jeg finne ut hva som er metaforer og ikke, og hva metaforene betyr? De kan tolkes på mange måter, men jeg mistenker at de henger sammen med hva som skjer omkring en. Jeg gikk til "terapi" i 10 år...

Og det er nettopp derfor du fikk det forrige svaret mitt, det henger ikke sammen det du kommer med, du tar til deg i liten grad råd, og dette blir min siste respons her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...