onkeljan Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hva er normal cpu temp, og hva er mye? og hvor skal temp målern stå? holder det om man setter den i kjøleribba, eller skal den mellom kjøleribba og cpu'n ? Bør jeg bekymre meg om gummien mellom kjøleribba og cpu'en er smelta? Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 trenger mer info...cpu, vifte og den slags...gummi? mener du kjølepasta? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) P4 Intel 2,8, 512 RAM, Nivida Geeforce 2 32 DDR er en intel vifte som fulgte med prosessoren står bare en drøss med nr på den ser det ut til Endret 9. desember 2003 av onkeljan Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Den gummien du mener er nok en "kjølelapp", altså kjølepasta på lapp som klistres på kjøleribba. Denne lappen burde du ta av og skifte til Artic Silver 5, som er en kjølepasta. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 den plastikken satt fast på kjøleribba tror jeg, jeg røska den av, og skrapa vekk gummirestene Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ok. Nå burde du rense ribba med isopropanol e.l. og for så å sette på ny kjølepasta.. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 jeg glemte vel forresten å nevne at jeg kjørte prosessoren på 3,09 en stund, helt til pc'n ikke var helt happy, og nekta å starte en stund, så måtte jeg skru av pc'n 5 min, og starte den igjen, da funka den Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det var rart den ikke klarte 3,09, skal ihvertfall klare 3,2giga. Det kan tyde på høy temperatur Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 men hvilken rolle spiller ram inn i dette? bruker prosessoren mindre kraft om jeg hadde kjøpt meg 2 gb geil ram ? jeg tenker på overklokkinga Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 men hvilken rolle spiller ram inn i dette? bruker prosessoren mindre kraft om jeg hadde kjøpt meg 2 gb geil ram ? jeg tenker på overklokkinga Nei, du bruker ikke mindre kraft. Rammen er slik som en hdd, bare raskere. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 cpuen blir ikke avlasta altså? men jobber den raskere da? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Med mer ram, blir maskinen raskere Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 ja, jeg viste jo egentlig det da, men gjør den gummilefsa på kjøleribba noe da? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Du senker bare temp på cpu, som gjør at levetiden blir lengre Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Gummilefsa er vel en thermal pad som satt på når du fikk den tenker jeg..? Den skal være der, med mindre du fjerner den og tar på goop (kjølepasta) da. Den er der for å maksimere varmeoverføringen fra prosessor til kjøleribbe. Og ja, den er lagd for å smelte. Endret 9. desember 2003 av Th0mas Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 den er allerede fjernet, hvor får jeg tak i den pastaen ? og hva heter den ? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Her f.eks! Den beste i verden per dags dato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå