Enmas Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei! Vurderer å kjøpe meg digitalkamera, men vet ikke hvilket jeg skal kjøpe! Det er da så mye å velge mellom, derfor spørr jeg her. Jeg er altså 17 år og kameraet bør være lite nokk til at det passer i lommen slik at jeg kan ha det med på fest! Det bør kanskje også tåle litt, vet ikke om det er så lett å miste ett så lite kamera i bakken?? Jeg skal også bruke kameraet ute i naturen og i snøen(kulden), ellers bør det være litt zoom (min 2x). Å ta opp film med kameraet er ikke så viktig, det har jeg filmkameraet til. -Min. 3mega pix. Og kvalitetten på bildene bør være litt bra. Skal brukes mest til å legges ut på nettet. Kameraet bør også kunne ta bilder i mørke, (lite lys. Også bør ikke tiden fra jeg trykker på knappen til bildet bli tatt ikke være for lang. (noe som jeg har opplevd på eldre kamera). Prisen bør være rundt 3000,- lappen! Har sett litt på diverse modeller fra Canon, Olympus og Sony. Og hvor er det lurest å kjøpe kamerat på nettet eller i butikk?? Bor i Tr.heim. Håper dere kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Tja olumpus mju skall jo tåle en del,men har få innstillinger. Personelig har jeg nettop kjøpt et Cannon A 80 og er kjempefornøyd , men det finnest nok mange alternativer på markede. Endret 9. desember 2003 av Snekker`n Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Dersom størrelsen er viktig, kan du jo se på Minolta Dimage XT Det er: lite 3,2 megapixler 3xoptisk zoom passer i skjortelomma raskt kan ta opp film kan ta opp lyd koster rett over 3000,- (inkl. 128MB minnebrikke) Jeg kjøpte mitt på nettet, og det tok ca en uke fra jeg bestilte til jeg hedde det i posten. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har Mju 300 og kan anbefale det. Det er lite og stilig, samt at det skal tåle litt vannsprut. Det er kun et pek-og-klikk-kamera, så det har veldig få manuelle innstillinger. Fungerer ypperlig på fest Det du burde gjøre er å gå til en fotoforretning i nærheten og se på kameraene selv. Deretter noterer du deg de som ser interessante ut og prøver å finne mer informasjon om disse på nettet. Det var slik jeg endte opp med Mju 300. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hva med Pentax Optio S? Ekstremt litet (litt mindre enn et vanlig bankkort) Har ingen utstikkende deler når det er skrudd av, altså ingen problemer å ha det i lomma. 3x optisk zoom 3MPix Artige (men ikke nødvenige) funksjoner som panorama, 3D, forskjellige fargefunksjoner. Koster 3500 i Norge (Jeg bestillte nettopp Optio S4 (med 4MPix) fra USA til 2600kr inkl frakt og det hele.) Og hvor er det lurest å kjøpe kamerat på nettet eller i butikk?? Det er nok lurest å kjøpe i butikk, da det er lettere med service, du ser hvordan kameraet er i virkeligheten, du kan kanskje prøve det også før du kjøper, og det viktigste , du får det med deg hjem med en gang MEN, det er vanligvis, om ikke alltid, billigere fra webshop (og MYE billigere fra webshop i USA ) Lenke til kommentar
Enmas Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Takk for svar. Kameraet trenger ikke være så alt for lite, bare få plass i lomma! Og er det slik "aps" funksjon på digitalkamarene?? ¨ Prøvde ett nikon coolpix på skolen i dag, å det lagde mange rare lyder når man zoomte og tok bilder, er dettte vanlig?? Hvilke butikker i tr.heim anbefaler dere da?? Er det garanti, servise osv?? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Gå til en hvilken som helst fotobutikk og be om å få se på og holde kameraene der. Så stikker du uten å kjøpe noe, og bestiller fra en mye billigere nettbutikk istedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå