Gå til innhold

Ønsker en hobby-jobb til ledige stunder

Anbefalte innlegg

Var ikke noe lett å finne en god tittel, men jeg ønsker forslag til hva jeg kan finne på som jeg også kan tjene noen kroner på.

Jeg jobber til daglig som service ingeniør offshore, og har dermed endel dødtid både på å vente på tilgang offshore, og når jeg sitter rundt på flyplasser å venter.

Dessuten kjeder jeg meg innimellom hjemme på kveldstid. Når jeg ikke er på jobb, har jeg helt fri hjemme hele dagen, og det kan jo også bli noen lange dager etter et par uker hjemme.

Det jeg da ønsker er noe jeg kan fylle denne dødtiden med, som jeg også kan selge, eller at det er oppdrag. Det som er vanskelig med oppdrag er at jeg ikke noen gang kan vite om jeg får tid til å jobbe noe på det. Det må altså være uten tidsfrist, eller krav om resultater. Jeg vil ha en hobby som jeg i hovedsak gjør fordi jeg syntes det er gøy. Er det ikke gøy vil jeg slutte med det uten konsekvens.

Jeg er utdannet elektronikk-ingeniør, og jobber med automasjon av maskiner på boredekk. Dette er altså PLS-basert, og det er noe jeg liker. Har også PLS hjemme som ikke er brukt til noe. Arduino er også interessangt for meg, og har 3-4 i skuffen hjemme som aldri er brukt...

Jeg har også tidligere jobbet som prosjektingeniør, og da laget HMI-programmer. Likte det også.

Programmering av websider, telefon apper eller pc-programmer har jeg aldri vært god på, eller intressert meg så veldig for. Interessen tror jeg ikke er der fordi jeg ikke kan det, og da blir det likosm bare "hello world", og thats it.

Dessuten er fantasien min over hva slags programmer jeg kan lage ekstremt begrenset. Jeg er mye flinkere til å google de små programmene jeg trenger.