AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Har en leilighet som har fått verdivurdering på 3 Gjeld på 2.7 Mest sannsynlig så selges vell denne for noe mellom 2.7-3m i dagens Oslo marked Skal helst flytte et annet sted med min samboer før barna starter på skolen om 5 år Jeg lurer på hva andre tror er lurt altså Siden jeg skal starte på skole til neste år som varer i 3 år.. deretter starte egen butikk og jobbe meg opp derfra Leiligheter der vi ønsker å kjøpe hus senere koster rundt 3 mill ( 30 min bort fra Oslo )-- så vi kan ende med å ta opp mer gjeld enn det vi allerede har nå Tanken er jo helst å vente et par år for å se hva som skjer med boligmarkedet, Men å søke lån som student er vell sjansen = 0 hva tror andre er lurt ? Er et lite gleppe på 1 år fra jeg er ferdig til barna starter på skolen, men inntekten er neppe det den er idag ( 18k utbetalt ) den første tiden når jeg starter eget. Min samboer har økende inntekt og vil om 4 år har rundt 30k utbetalt etter skatt Å ta barna ut fra skolen etter 1-2 år er noe vi absolutt ikke ønsker + Ratio på skolen han starter på er per dags dato 9-1 med norske barn og utenlandske, Noe vi også er litt bekymret for. ( Har en studievenn som jobber som lærer der og forteller om dårlig integrering og at rett å slett de norske barna blir overkjørt og utestengt osv ) Rasisme går dessverre begge veier i noen tilfeller Noen ideer om hva som bør tenkes på ? evt noen som har vært i samme båt med en såpass tidsklemme ? Anonymous poster hash: c1dd9...3c8 Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Finansministerens midlertidige vedtak varer til sommeren 2018. Så jeg ville ventet og se hva som skjer derfra. Tror prisene vil stige oppover igjen hvis det ikke lengre er krav om 5x brutto årsinntekt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Du kan jo sette prisen til 3.5 selv om den er verdivurdert til mindre. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Forstår jeg det rett med at du vil sitte med egenkapital på 300 000 etter salg dersom du er heldig og den går for 3? Blir det ikke vanskelig å komme seg inn igjen i markedet da? Sparer du noe på å evt. leie istedenfor eller er planen å kjøpe noe mindre for nå? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Må huske å legge til 75'000-100'000 til megler når du selger leiligheten din, og mest sannsynlig 75'000 i dokumentavgift når du kjøper ny leilighet. Det spiser ganske mye av den frie egenkapitalen din. Rundt 10% fremmedspråklige er da ingenting. Tror Rommen har rett over 90% andel elever med annet enn norsk som morsmål Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Ingen kan spå markedet. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Ingen kan spå markedet. Vedkommende ber deg ikkje om å spå, men hva du tror. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Ingen kan spå markedet. Vedkommende ber deg ikkje om å spå, men hva du tror. Tro har vi kirker til. Jeg vet ikke, og det gjør ingen andre heller. Ingen vits å "tro" noe. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2017 Forfatter Del Skrevet 1. november 2017 Ingen kan spå markedet.Vedkommende ber deg ikkje om å spå, men hva du tror. Tro har vi kirker til. Jeg vet ikke, og det gjør ingen andre heller. Ingen vits å "tro" noe. Har du en dårlig dag, eller? Anonymous poster hash: 188c0...cca 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 Hvis boligprisene stiger i Oslo igjen, stiger de nok der dere vil kjøpe også. Selg nå. Jeg ville ikke vært bekymret for 9:1 norske til fremmedkulturelle. Men 1:9 er noe helt annet. Skoler med 90% tetthet av fremmedkulturelle er dessverre belastet på alle fronter, så det er ingen plass å sende barna sine. Anonymous poster hash: 188c0...cca Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 Var ment som 1:9 ^^ Altså 9 fremmekulturelle og 1 norsk i klassene Anonymous poster hash: c1dd9...3c8 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Som andre skriver har dere i dag 10% egenkapital. Etter at megler og staten har tatt sitt ved et evt. boligbytte vil du fort miste 2/3 av dette. Da sitter du igjen med litt over 100.000 i EK for å kjøpe en leilighet til 3 mill, eller knappe 3% egenkapital. Tviler på at banken går med på dette. Men anbefaler likevel at du hører med banken om de er villige å finansiere boligbyttet. Men for all del ikke fortelle dem om dine studieplaner. Hvis banken aksepterer, go for it! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 Lurt å flytte fra byen når man får barn, både av hensyn til trafikk og demografi/skole. Anonymous poster hash: be1fe...f61 Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Det er tankegangen din om fremmedkulturelle som skaper denne spiralen. Dette er problem i f.eks. groruddalen fordi de norske flytter ut og invandrere flytter inn. Det beste hadde vært om nordmennene ble slik at det ble jevnere. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2017 Forfatter Del Skrevet 2. november 2017 Det er tankegangen din om fremmedkulturelle som skaper denne spiralen. Dette er problem i f.eks. groruddalen fordi de norske flytter ut og invandrere flytter inn. Det beste hadde vært om nordmennene ble slik at det ble jevnere. Vi nordmenn er sære vet du! Jeg flyttet med familien kun fordi vi fikk naboer som luktet dritt..rett å slett Var diverse krydderlukter som snek seg inn når vi skulle sove + en svette ulik andre ( Jobber med polakker daglig..så jeg vet hva dårlig hygiene er ).. investerte 100k i skikkelig lufteanlegg og for å "rense" lufta men hjalp lite Spurte pent om det var mulig å droppe evt matlaging etter 11 om kvelden, men da er jeg rasist og fikk 2 fettere på døren dagen etter Har nå flyttet 12 ganger i livet totalt. 2 var for å få større plass når jeg var mindre, resten har faktisk vært for å slippe unna dette. Nå har jeg utenlandske naboer både på hver side og bak meg, Men de ser jeg på som nordmenn siden de nettopp følger vår normale kultur, Er ofte på grillings hos hverandre og barna leker sammen hver dag. Saken er vell at disse ikke har 10 familiemedlemmer på besøk hver dag og har 10 unger som løper rundt i hagen min og plager meg, Alle har respekt for hverandre og er det noe som skjer tar vi det opp med hverandre som normale mennesker ( Finnes fæle nordmenn også..det skal sies ) Man kan som jeg har gjort--flytte rundt omkring til man skyter gullfuglen, eller flytte litt unna Anonymous poster hash: c1dd9...3c8 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå