Gå til innhold

Q-Tec Midi tower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaringer med dette kabinettet? SKal bygge en BILLIG-pc til min far. Er det mye resonnans/vibreringer? Avrundede kanter? Husk at dette skal være så billig som mulig men hvis kabinettet er rævva er det jo ikke noen vits

Vet ikke helt hvilket Q-Tec du mener, men dersom det er denne, så er selve kabinettet greit nok (langt fra det beste, men dog). Strømforsyninga er derimot ikke noe å skryte av. Bråker som et uvær, og leverer vel ikke helt stabilt heller, om man skal tro det man kan lese om sånt på dette forumet.

Dersom det er viktig med lite støy, ville jeg nok satset på et kabinett av litt bedre kvalitet. Blir da noe dyrere, men du får antagelig en bedre strømforsyning også. Q-Tec har ikke noe godt rykte hva gjelder strømforsyninger (bruk søkefunksjonen her på forumet, så får du se).

Lenke til kommentar

Ja! Stønn. Ikke kjøp det minste/billgste som Q-Tec Midi tower ATX 6021CMD, Silver Value Line, m/300W AMD/P4 til kr 268. Det er utrolig trangt mellom PSU og CPU kjøleren, du vil helt sikkert få problemer.

Kjøp heller dette til kr 409 (eller noe med mer effekt), da unngår du at PSU dekker over hovedkortet.

Husk også at Q-Tec oppgir "peak performance" og ikke "max performance" på sine PSU, (som alle andre), begge verdiene står dog på PSUen. Du bør trekke fra minst 30% på oppgitt effekt...

Jeg har selv en 400W Q-Tec i en PC, kanskje den tilsvarer 250+W?

Et billig og bra kabinett m/PSU fra Komplett er AVANCE til kr 523.

Endret av hn66
Lenke til kommentar

har 2 stk q-tec maxi tower kabinett, og er sånn passe fornøyd grei pris men de er litt herk å montere i eks hd ene får eg ikke inni 3,5 brønnene pga strøm kabelen til hk er i veien så de er i 5.25 brønnene, og det er vanskeligt å få skikkelig luft sirkulasjon. mitt råd er kjøp noe annet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...