geita_ Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Når mister man stemplet innvandrer ifølge deg forresten Du kan være statsborger men ikke nordmann, så aldri. Endret 22. november 2017 av geita_ 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Når mister man stemplet innvandrer ifølge deg forresten Du kan være statsborger men ikke nordmann, så aldri. Du er kanskje norsk statsborger geita, men du er ingen nordmann - du har en etnisk mentalitet som er mer kulturelt lik Saudi-Arabisk enn norsk. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) To av undersøkelsene målte holdninger av de samme individene når andelen minoriteter endret seg over tid. De gjorde dette til å redusere selection bias som andre studier har. Dette er allerede besvart og du kom ikke med noe motsvar. Har du noen kilder eller har du ikke? Har du ingen relevante studier, så får vi bruke det vi har. Vi kan se fra hvordan folk stemmer i Sverige, at SD får størst støtte i områder i nærheten av innvadrerområder og minst støtte i hvite områder. Økte fattigdom [i Sør Afrika] kan være et resultat av eliminering av institusjonelle rasisme mot konkurerende minoriteter eller undertrykkelse-rasisme mot rasen som har mest makt Her er det to alternativer 1. Du vet ingenting om hva som skjer i Sør Afrika. 2. Du tror at rasekvoter er eliminering av rasisme. Når det egentlig er rasisme. Du kan ikke velge rasen din, men du får fordelene eller ulempene uansett. Det samme gjelder barn som bor I fattige eller rike familier. De arver fordelene eller ulempene uansett når de bli voksne "Aaron tjente godt på at foreldrene hans var jødiske, derfor er det greit å diskriminere Abel" Folk er individer ikke grupper! Aaron har tjent bra fordi han var jødisk, men det gjør det ikke riktig å diskriminere Abel. Han er ikke Aaron, og han kan ikke bruke han sine penger eller få han sine jobber. Og det er selvfølgelig noe helt annet enn å forskjellsbehandle rike og fattige. Om Abel jobber hardt og dermed får høy skatt, så kan han velge å tjene mindre. Han kan ikke velge å ikke være jødisk. Endret 23. november 2017 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Wow, det må være skummelt å leve i din verden... Alle er ute etter deg, og ingen av oss skjønner at du er den eneste som kan frelse dem fra de slemme monstrene i skogen... Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Wow, det må være skummelt å leve i din verden... Alle er ute etter deg, og ingen av oss skjønner at du er den eneste som kan frelse dem fra de slemme monstrene i skogen... Hvem er ute etter meg? Deg? Og jeg er ikke ute etter å frelse radikale venstrefolk som tror rasisme er greit, om det går mot "riktige" personer. Jeg bare svarer fordi jeg vil ikke la slike motbydelige holdninger bli ubesvart. Det er nok heller ikke en spesielt populær mening, selv om det finnes et par stykker på diskusjon.no som mener det. Endret 23. november 2017 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Wow, det må være skummelt å leve i din verden... Alle er ute etter deg, og ingen av oss skjønner at du er den eneste som kan frelse dem fra de slemme monstrene i skogen... Hvem er ute etter meg? Deg? Og jeg er ikke ute etter å frelse radikale venstrefolk som tror rasisme er greit, om det går mot "riktige" personer. Jeg bare svarer fordi jeg vil ikke la slike motbydelige holdninger bli ubesvart. Det er nok heller ikke en spesielt populær mening, selv om det finnes et par stykker på diskusjon.no som mener det. Ser du? Jeg prøver bare å vise omtanke, og umiddelbart går du i forsvarsmodus og begynner å anklage folk. Trist... 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Ser du? Jeg prøver bare å vise omtanke, og umiddelbart går du i forsvarsmodus og begynner å anklage folk. Trist... Det eneste vi kan se her, er at du ikke kan diskutere ordentlig og går rett på personangrep. Og vi er ikke dumme, alle vet at din såkalte "omtanke" er kamuflert drittkasting. Endret 23. november 2017 av Camlon 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 23. november 2017 Forfatter Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Du er kanskje norsk statsborger geita, men du er ingen nordmann - du har en etnisk mentalitet som er mer kulturelt lik Saudi-Arabisk enn norsk. Jeg kan ikke bli en Asiater bare jeg får statsborgerskap i et land der borte, i likhet med andre som ikke blir nordmenn bare pga de har fått Norskt statsborgerskap. Endret 23. november 2017 av geita_ 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Bortsett fra at de bare har hatt to generasjoner hvor offentlig diskriminering har vært forbudt ved lov -- mens rasisme i privat sektor fremdeles er utbredt, og i til og med i økning de siste par årene. Hva kom først høna eller egget? De siste årene har SJWs som f.eks BLM oppført seg motbydelig og samtidig er forskjellen mellom "black on white" og "white on black" vold stor. Hvis noen får de dårligste lærerene, dårligst finansierte skolene, hvor fattige blir suspendert og utvist for psykiske problemer i stedet for å få hjelp, får sine evner undervurdert av lærerene i forhold til hvite (deres faktiske prestasjoner i skolen etter endt utdannelse tatt i betraktning; lærerene undervurderer systematisk hvor svarte kommer til å ende opp i skolegangen sin, i forhold til hvor langt hvite når i skolen), blir fremdeles diskriminert i boligmarkedet når de skal kjøpe boliger på grunn av rasister som Trump, samtidig som at de sliter med å finne seg jobb selv når de er like kvalifisert som andre søkere; svarte har vanskeligere for å få jobbene enn hvite, med samme utdannelse. Ikke bare får de CV-en kastet i bosset oftere, de får sjeldnere jobben -- og har dobbelt så høy arbeidsledighet som hvite uansett utdannelse. Løgn, tomme påstander, svada. Ja noen får de dårligste lærerene osv, fordi de bor i de fattigste strøkene. Dette skjer også med de hvite (trailerpark "trash"). https://www.huffingtonpost.com/2014/03/21/schools-discrimination_n_5002954.html http://nymag.com/scienceofus/2015/08/white-kids-get-meds-black-kids-get-suspended.html https://www.socialworkhelper.com/2017/05/19/teacher-racial-bias-matters-students-color/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4443276/ https://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2017/08/daily-chart-1 https://www.nytimes.com/2016/08/28/us/politics/donald-trump-housing-race.html Ingen beviser her, dette er bare tomme påstander hele veien ... Joda. For dere som er så opptatt av å påpeke at dere ikke er rasister så er jo svaret åpenbart: "Svarte er bare dumme, voldelige og late. Det må jo være genetisk, siden vi hvite er så overlegne." Spar meg fra en diskusjon om raserealisme. Endret 23. november 2017 av DjSlayer Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Du er kanskje norsk statsborger geita, men du er ingen nordmann - du har en etnisk mentalitet som er mer kulturelt lik Saudi-Arabisk enn norsk. Kanskje de har forstått noe du ikke har. Ja, kanskje. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Ser du? Jeg prøver bare å vise omtanke, og umiddelbart går du i forsvarsmodus og begynner å anklage folk. Trist... Det eneste vi kan se her, er at du ikke kan diskutere ordentlig og går rett på personangrep. Og vi er ikke dumme, alle vet at din såkalte "omtanke" er kamuflert drittkasting. Hmmm... Og hva føler du rundt det...? 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Bortsett fra at de bare har hatt to generasjoner hvor offentlig diskriminering har vært forbudt ved lov -- mens rasisme i privat sektor fremdeles er utbredt, og i til og med i økning de siste par årene. Hva kom først høna eller egget? De siste årene har SJWs som f.eks BLM oppført seg motbydelig og samtidig er forskjellen mellom "black on white" og "white on black" vold stor. Hvis noen får de dårligste lærerene, dårligst finansierte skolene, hvor fattige blir suspendert og utvist for psykiske problemer i stedet for å få hjelp, får sine evner undervurdert av lærerene i forhold til hvite (deres faktiske prestasjoner i skolen etter endt utdannelse tatt i betraktning; lærerene undervurderer systematisk hvor svarte kommer til å ende opp i skolegangen sin, i forhold til hvor langt hvite når i skolen), blir fremdeles diskriminert i boligmarkedet når de skal kjøpe boliger på grunn av rasister som Trump, samtidig som at de sliter med å finne seg jobb selv når de er like kvalifisert som andre søkere; svarte har vanskeligere for å få jobbene enn hvite, med samme utdannelse. Ikke bare får de CV-en kastet i bosset oftere, de får sjeldnere jobben -- og har dobbelt så høy arbeidsledighet som hvite uansett utdannelse. Løgn, tomme påstander, svada. Ja noen får de dårligste lærerene osv, fordi de bor i de fattigste strøkene. Dette skjer også med de hvite (trailerpark "trash"). https://www.huffingtonpost.com/2014/03/21/schools-discrimination_n_5002954.html http://nymag.com/scienceofus/2015/08/white-kids-get-meds-black-kids-get-suspended.html https://www.socialworkhelper.com/2017/05/19/teacher-racial-bias-matters-students-color/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4443276/ https://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2017/08/daily-chart-1 https://www.nytimes.com/2016/08/28/us/politics/donald-trump-housing-race.html Ingen beviser her, dette er bare tomme påstander hele veien ... Joda. For dere som er så opptatt av å påpeke at dere ikke er rasister så er jo svaret åpenbart: "Svarte er bare dumme, voldelige og late. Det må jo være genetisk, siden vi hvite er så overlegne." Spar meg fra en diskusjon om raserealisme. For fasiten er selvsagt at svarte og arabere er dumme og aggressive, og hvite overlegne, blanding mellom hvite og arabere enda bedre, og asiatere best. Men dere er ikke rasister for å mene det, neida. Og uansett hvor mye beviser for hvor skadelig rasisme er for folk sine muligheter, og beviser for hvor omfattende rasisme og underliggende fordommer faktisk er i USA, så spiller det ikke inn på folk sine muligheter... eller... det finnes ikke rasisme. Svarte er bare dummere og aggressive, og lærerene som undervurderer sine svarte elever i større grad enn de undervurderer sine hvite elever -- nesten konsekvent om lærerene er hvite -- finnes ikke; Statistikken for lærerene sine meninger om elevenes muligheter for å fullføre høyskole finnes ikke, og beviser for at lærerene som gruppe diskriminerer svarte er oppspinn, selv om jeg postet bevis på dette. Samtidig så mener dere også at rasisme mot hvite faktisk er et problem, uten statistikk på skadeomfang eller utbredelse, og at fattige svarte ikke har det verre enn fattige hvite -- selv om fattige hvite ikke opplever rasismen som svarte gjør. Alle lenkene mine er sammendrag av vitenskapelige studier -- eller statistikk. En av dem motbeviser at rase bestemmer IQ, gjennom å falsifisere den største rapporten på rase og IQ som noen gang har blitt laget -- ved å faktisk motbevise denne undersøkelsen gjennom det som forskerene på rase og IQ betegnet som svakheten ved testen sin. Endret 23. november 2017 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Bortsett fra at de bare har hatt to generasjoner hvor offentlig diskriminering har vært forbudt ved lov -- mens rasisme i privat sektor fremdeles er utbredt, og i til og med i økning de siste par årene. Hva kom først høna eller egget? De siste årene har SJWs som f.eks BLM oppført seg motbydelig og samtidig er forskjellen mellom "black on white" og "white on black" vold stor. Hvis noen får de dårligste lærerene, dårligst finansierte skolene, hvor fattige blir suspendert og utvist for psykiske problemer i stedet for å få hjelp, får sine evner undervurdert av lærerene i forhold til hvite (deres faktiske prestasjoner i skolen etter endt utdannelse tatt i betraktning; lærerene undervurderer systematisk hvor svarte kommer til å ende opp i skolegangen sin, i forhold til hvor langt hvite når i skolen), blir fremdeles diskriminert i boligmarkedet når de skal kjøpe boliger på grunn av rasister som Trump, samtidig som at de sliter med å finne seg jobb selv når de er like kvalifisert som andre søkere; svarte har vanskeligere for å få jobbene enn hvite, med samme utdannelse. Ikke bare får de CV-en kastet i bosset oftere, de får sjeldnere jobben -- og har dobbelt så høy arbeidsledighet som hvite uansett utdannelse. Løgn, tomme påstander, svada. Ja noen får de dårligste lærerene osv, fordi de bor i de fattigste strøkene. Dette skjer også med de hvite (trailerpark "trash"). https://www.huffingtonpost.com/2014/03/21/schools-discrimination_n_5002954.html http://nymag.com/scienceofus/2015/08/white-kids-get-meds-black-kids-get-suspended.html https://www.socialworkhelper.com/2017/05/19/teacher-racial-bias-matters-students-color/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4443276/ https://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2017/08/daily-chart-1 https://www.nytimes.com/2016/08/28/us/politics/donald-trump-housing-race.html Ingen beviser her, dette er bare tomme påstander hele veien ... Joda. For dere som er så opptatt av å påpeke at dere ikke er rasister så er jo svaret åpenbart: "Svarte er bare dumme, voldelige og late. Det må jo være genetisk, siden vi hvite er så overlegne." Spar meg fra en diskusjon om raserealisme. For fasiten er selvsagt at svarte og arabere er dumme og aggressive, og hvite overlegne, blanding mellom hvite og arabere enda bedre, og asiatere best.Men dere er ikke rasister for å mene det, neida. Og uansett hvor mye beviser for hvor skadelig rasisme er for folk sine muligheter, og beviser for hvor omfattende rasisme og underliggende fordommer faktisk er i USA, så spiller det ikke inn på folk sine muligheter... eller... det finnes ikke rasisme. Svarte er bare dummere og aggressive, og lærerene som undervurderer sine svarte elever i større grad enn de undervurderer sine hvite elever -- nesten konsekvent om lærerene er hvite -- finnes ikke; Statistikken for lærerene sine meninger om elevenes muligheter for å fullføre høyskole finnes ikke, og beviser for at lærerene som gruppe diskriminerer svarte er oppspinn, selv om jeg postet bevis på dette. Samtidig så mener dere også at rasisme mot hvite faktisk er et problem, uten statistikk på skadeomfang eller utbredelse, og at fattige svarte ikke har det verre enn fattige hvite -- selv om fattige hvite ikke opplever rasismen som svarte gjør. Alle lenkene mine er sammendrag av vitenskapelige studier -- eller statistikk. En av dem motbeviser at rase bestemmer IQ, gjennom å falsifisere den største rapporten på rase og IQ som noen gang har blitt laget -- ved å faktisk motbevise denne undersøkelsen gjennom det som forskerene på rase og IQ betegnet som svakheten ved testen sin. Eksempelet om Abel og Aaron provoserte deg, siden du vet at han har rett. Det er du som er rasist her.. Derfor svarer du så barnslig nå siden du forstod poenget og ble fornærmet over at han har rett. Hele dette innlegget ditt er et skoleeksempel på den ytre venstresidens tankemønster: *svart eller hvit, enten eller, himmel eller helvette* Så fort noen ikke er enige eller om man sier noe som helst negativt ifht til innvandringspolitikken så er man heil hitler hardcore nynazist med en gang. Er det for mye forlangt å møtes på midten. Det finnes middelveier eller gråsoner. Er det f.eks mulig å være kritisk til ukontrollert invnadring og samtidig være opptatt av å hjelpe flyktninger? Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Bare et vennlig råd. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Eksempelet om Abel og Aaron provoserte deg, siden du vet at han har rett. Det er du som er rasist her.. Derfor svarer du så barnslig nå siden du forstod poenget og ble fornærmet over at han har rett. Hele dette innlegget ditt er et skoleeksempel på den ytre venstresidens tankemønster: *svart eller hvit, enten eller, himmel eller helvette* Så fort noen ikke er enige eller om man sier noe som helst negativt ifht til innvandringspolitikken så er man heil hitler hardcore nynazist med en gang. Er det for mye forlangt å møtes på midten. Det finnes middelveier eller gråsoner. Er det f.eks mulig å være kritisk til ukontrollert invnadring og samtidig være opptatt av å hjelpe flyktninger? Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Bare et vennlig råd. JEG er kritisk til manglende integrering av asylsøkere, for asylanter med permanent oppholdstillatelse. Jeg synes høyresiden har gjort alt for lite for å sørge for at barna som kommer til Norge blir integrerte. Men de driter litt i integrering, fordi rasisme fører til at de blir gjenvalgt. Og eksempelet med Abel og Aaron er bare teit; Hvite får jobber fordi de er hvite -- fordi svarte ikke får jobbene på grunn av diskriminering i alle ledd i ansettelsesprosessen, fordi rasister ikke ser på individ, men på gruppen søkerene tilhører. Dette bevises gjennom arbeidsledigheten til svarte uansett utdannelse. (Som du allerede må ha fått med deg -- så har ikke hvite blitt diskriminert for å gi plass til svarte elever i høyere utdannelse.) Hvite får mer hjelp på skolen fordi hvite lærere har større tro på hvite elever -- og undervurderer svarte elever. Dette postet jeg BEVIS på: Lærere blir spurt om de tror elevene deres kommer til å fullføre høyere utdannelse -- og deres mening ble sammenlignet med elevenes faktiske prestasjoner, og beviser at hvite lærere i snitt diskriminerer. Høyere lønn betyr ikke at du jobber mer eller hardere. Eller at du har jobbet mer eller hardere. Som oftest betyr det at du har gått mer på skole -- som verken er hardt, eller engang "arbeid". Mange fattige må jobbe to jobber, og mange av dem jobber hardere enn noen rike mennesker noen gang har gjort i sine liv. Kjedeligere, hardere, mer slitsomt og skadelig arbeid. Hvis du jobber mer, over lang tid, så betaler du mer skatt. Men jeg har aldri *merket* forskjell på å jobbe 100% og 120% på skattenivået. De første 15 000 kronene går til utgifter uansett, så alt over er bare bonus. Endret 24. november 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 For fasiten er selvsagt at svarte og arabere er dumme og aggressive, og hvite overlegne, blanding mellom hvite og arabere enda bedre, og asiatere best.Men dere er ikke rasister for å mene det, neida. Stråman. Du aner ikke hva jeg mener. Og uansett hvor mye beviser for hvor skadelig rasisme er for folk sine muligheter, og beviser for hvor omfattende rasisme og underliggende fordommer faktisk er i USA, så spiller det ikke inn på folk sine muligheter... eller... det finnes ikke rasisme. Aldri sagt at det ikke finnes rasisme, og jeg har sagt at rasisme iblant svarte (imot hvite) er et problem for de svarte. Svarte er bare dummere og aggressive, og lærerene som undervurderer sine svarte elever i større grad enn de undervurderer sine hvite elever -- nesten konsekvent om lærerene er hvite -- finnes ikke;Statistikken for lærerene sine meninger om elevenes muligheter for å fullføre høyskole finnes ikke, og beviser for at lærerene som gruppe diskriminerer svarte er oppspinn, selv om jeg postet bevis på dette.[/qoute]Jeg leste den undersøkelsen, den var basert på følelser, følelser er ikke et bevis. Samtidig så mener dere også at rasisme mot hvite faktisk er et problem, uten statistikk på skadeomfang eller utbredelse, og at fattige svarte ikke har det verre enn fattige hvite -- selv om fattige hvite ikke opplever rasismen som svarte gjør. Hvis en afroamerikaner søker en jobb og blir invitert til et jobbinterjuv og oppfører seg motbydelig fordi han er en rasist, ville han da få jobben. Jeg sier ikke at dette er standaren, men at dette er en av mange faktorer til at svarte ikke får jobben de søker på. Alle lenkene mine er sammendrag av vitenskapelige studier -- eller statistikk.En av dem motbeviser at rase bestemmer IQ, gjennom å falsifisere den største rapporten på rase og IQ som noen gang har blitt laget -- ved å faktisk motbevise denne undersøkelsen gjennom det som forskerene på rase og IQ betegnet som svakheten ved testen sin. Jeg gjorde litt kildekritikk på de lenkene dine og kom frem til at det generelt var bare svada, den første var fra Huffington Post, og de er så absolutt ikke objektive. Og for å være dønn ærlig: Ingen av de lenkene du hadde var objektive. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Svarte er bare dummere og aggressive, og lærerene som undervurderer sine svarte elever i større grad enn de undervurderer sine hvite elever -- nesten konsekvent om lærerene er hvite -- finnes ikke;Statistikken for lærerene sine meninger om elevenes muligheter for å fullføre høyskole finnes ikke, og beviser for at lærerene som gruppe diskriminerer svarte er oppspinn, selv om jeg postet bevis på dette. [/qoute] Jeg leste den undersøkelsen, den var basert på følelser, følelser er ikke et bevis. Samtidig så mener dere også at rasisme mot hvite faktisk er et problem, uten statistikk på skadeomfang eller utbredelse, og at fattige svarte ikke har det verre enn fattige hvite -- selv om fattige hvite ikke opplever rasismen som svarte gjør. Hvis en afroamerikaner søker en jobb og blir invitert til et jobbinterjuv og oppfører seg motbydelig fordi han er en rasist, ville han da få jobben. Jeg sier ikke at dette er standaren, men at dette er en av mange faktorer til at svarte ikke får jobben de søker på. Alle lenkene mine er sammendrag av vitenskapelige studier -- eller statistikk. En av dem motbeviser at rase bestemmer IQ, gjennom å falsifisere den største rapporten på rase og IQ som noen gang har blitt laget -- ved å faktisk motbevise denne undersøkelsen gjennom det som forskerene på rase og IQ betegnet som svakheten ved testen sin. Jeg gjorde litt kildekritikk på de lenkene dine og kom frem til at det generelt var bare svada, den første var fra Huffington Post, og de er så absolutt ikke objektive. Og for å være dønn ærlig: Ingen av de lenkene du hadde var objektive. Unnskyld at jeg ler.. Jeg gjorde litt kildekritikk på deg også, og kom frem til at det du skriver generelt bare er svada. Har lest flere av innleggene dine og de er absolutt ikke objektive. Og for å være dønn ærlig: Ingen av innleggene dine har vært objektive. Man gjør ikke kildekritikk.. man har kildekritikk. Kildekritikk går ut på å analysere kilder for å verifisere dem, altså finne feil og mangler som gjør at kildene ikke lenger er en gyldige. At noe er biased betyr ikke at ting er svada eller utroverdige, det betyr at noe(n) er partisk, at man fremmer en side av en sak - men tingene man fremmer kan fortsatt være gyldige. Jeg er helt enig i at Huff er venstre orienterte og en biased kanal, men det er ikke et argument som ugyldiggjør artikkelen eller statistikkene som artikkelen er bygget på, de står og faller på sin egen rimelighet og er hva du bør være kritisk til, en annen ting er hvordan de bruker og representerer disse statistikkene. Endret 24. november 2017 av Noxhaven 1 Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Enig i alt helt til aaron og Abel. Derfra er jeg enig i alt om du bare skrev "noen hvite" "enkelte arbeidsgivere" etc. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Unnskyld at jeg ler.. Jeg gjorde litt kildekritikk på deg også, og kom frem til at det du skriver generelt bare er svada. Har lest flere av innleggene dine og de er absolutt ikke objektive. Og for å være dønn ærlig: Ingen av innleggene dine har vært objektive. Le i vei, gjør ingenting. Men det forandrer ikke noen ting, om du har bevis for systematisk rasisme mot de svarte i statene legg det frem. Nettaviser (eller aviser generelt) er noe jeg ikke tar seriøst når de prøver å formidle noe som kommer i fra en forskningsrapport, de blir som regel farget av politikken til journalisten. Og når rapporten "glemmer" viktige aspekter så er det enda lettere å komme til feil konklusjon. La oss si i en tenkt rapport som sier etter en undersøkelse at rasisme øker i USA, men rapporten feiler å vise hvorfor den øker, den glemmer rett og slett det øyeblikket da BLM stopper en pride parade og krever et utsagn fra arrangøren av paraden at de svarte var mer undertrykkent en homofile. Eller da BLM holder en demonstrasjon i et biblotek på et universitet (tror det var Yale) og sørger for at ingen får studert med å rope "We have nothing to lose but our chains", som forøvrig er ett komunistiskt slagord. Og når de fantaskske 4 som kidnappet en mentalt tilbakestående mann og streemet det til facebook mens de torturerte ham ikke blir dømt for hatkriminalitet (de ble dømt for kidnapping og tortur). Å tro at slike handlinger ikke skulle ha noen konsekvenser for instillingen mot den afroamerikanske befolkningen da er man meget naiv. Jeg hevder heller ikke å være objektiv, men heller prøve å presentere nyanser som ikke kommer med i slike "undersøkelser". (Den ene var basert på følelser, følelser er ikke bevis). P.S. Aaron og Abel? Ikke en referanse jeg kan huske å ha lagd. Endret 24. november 2017 av DjSlayer Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 Løgn, tomme påstander, svada. Ja noen får de dårligste lærerene osv, fordi de bor i de fattigste strøkene. Dette skjer også med de hvite (trailerpark "trash"). Jeg har vist deg flere ganger objektiv data som viser at Fattige hvite skoler får mer penge (bedre lærere) enn like fattige svarte skoler. Du må slutte med påstander at fattige hvite =fattige svarte En gang til- “If you color code the districts based on their racial composition you see this very stark breakdown. At any given poverty level, districts that have a higher proportion of white students get substantially higher funding than districts that have more minority students.” That means that no matter how rich or poor the district in question, funding gaps existed solely based on the racial composition of the school. Just the increased presence of minority students actually deflated a district’s funding level https://www.theatlantic.com/business/archive/2015/09/public-school-funding-and-the-role-of-race/408085/ Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Kan vi være enig i følgende: -Mørke blir oftere utsatt for rasisme enn lyse -Lyse blir også utsatt for rasisme -Selv om noen lyse er rasister, kan man ikke gå utfra at alle er det, det ville vært rasistisk. -Å forskjellsbehandle utfra hudfarge er rasistisk uavhengig av hvilken hudfarge som blir forskjellsbehandlet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå