jjkoggan Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Vet du hva gjennomsnitts IQen er i Nigeria?Du klarer ikke en universitets utdannelse med lav IQ Gjennomsnittet har vel ikke en universitetsutdanning heller da, så jeg ser ikke argumentet. 37% har Bachelors grad 17% har Bachelors grad + Masters grad 4% har Bachelors grad + Doktorgrad. 58% har universitetsutdanning totalt sett. Den gjennomsnittlige Nigerian American har en universitetsutdannelse. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Jeg skal gi deg noen fattige halve poeng, men det står ikke noe om rase, kun att man skal ha aner i fra Europa. Men om du gidder, sammenlign de med antallett stipender spesifikt for minoriteter og spesialpoeng for de nevnte minoritetene.Hvite overrepresenteres. Mere stipender ville bare øke problemet. Så skal jeg adressere dette jeg har sitert her, har de brukt merkelige hvite navn i undersøkelsen sin, slikt som Destiny og andre hippinavn som var populære på 70 tallet?Nei, rare navn ble ikke brukt. Typiske navn ble brukt som bade hvite og svarte kjenner som typiske, ikke rare. Negative hvite stereotyper? Hva med; Nazist, rasist eller fashist? Det er ikke alle arbeidsgivere som er hvite.Du nevner ikke stereotyper. Du nevner folk som er rare, ikke typiske. Noe rundt 3% av jobber I USA styres av minoriteter. Det hindrer ikke hvite noe saerlige hvis disse 3% er resister. Lette universitetsstudier? Gender studies, dette er som regel ideologiskt svada uten noen som helst akademisk verdi, fantasi studier som ett barn skal kunne utføre bare det greier å stave "Hvite menn har skylda for alt ondt her i verden"Nigerianske amerikanere er glad I ingeniorfagene. 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Jeg skal gi deg noen fattige halve poeng, men det står ikke noe om rase, kun att man skal ha aner i fra Europa. Men om du gidder, sammenlign de med antallett stipender spesifikt for minoriteter og spesialpoeng for de nevnte minoritetene.Hvite overrepresenteres. Mere stipender ville bare øke problemet. Så skal jeg adressere dette jeg har sitert her, har de brukt merkelige hvite navn i undersøkelsen sin, slikt som Destiny og andre hippinavn som var populære på 70 tallet?Nei, rare navn ble ikke brukt. Typiske navn ble brukt som bade hvite og svarte kjenner som typiske, ikke rare.Negative hvite stereotyper? Hva med; Nazist, rasist eller fashist? Det er ikke alle arbeidsgivere som er hvite.Du nevner ikke stereotyper. Du nevner folk som er rare, ikke typiske. Noe rundt 3% av jobber I USA styres av minoriteter. Det hindrer ikke hvite noe saerlige hvis disse 3% er resister. Lette universitetsstudier? Gender studies, dette er som regel ideologiskt svada uten noen som helst akademisk verdi, fantasi studier som ett barn skal kunne utføre bare det greier å stave "Hvite menn har skylda for alt ondt her i verden"Nigerianske amerikanere er glad I ingeniorfagene. Hvite overrepresenteres fordi de er majoriteten av USAs befolkning, du kan virkelig ikke forvente at det skal være 50/50? Å komme in på et universitet burde være basert på "skills" og ikke hudfarge. Og jeg snakker ikke om fler stipend, men hvilke eksisterende stipend er beregnet på minoriteter. Så er det mulig at de som forkaster CVer med rare navn har et bias mot rare navn og ikke bare mot afroamerikanske navn? For majoriteten av afroamerikanere i USA har ganske så normale navn. (Og forøvrig det er HR avdelingen i bedrifter som ansetter mennesker til jobber, og majoriteten (80%+) av personene som jobber i HR er kvinner) Spar meg. (hva med rednecks (Cletus Johnson, yrke: Moonshiner). Jeg mener minoriteter generelt, og ikke bare Nigerianere. Om de foretrekker STEM så er det bare bra. Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Det er ikke hvite som er overrepresentert, det er jøder. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Det er ikke hvite som er overrepresentert, det er jøder. Altså -- ikke kristne, men jøder. 50-80% europeiske DNA-markører i Y-kromosomet, og over 80% europeiske DNA-markører i X-kromosomet. Eller grovt regnet, gjennomsnittet ligger på under 20% arabisk-jødisk til max 35% arabisk-jødisk. Jødene er over 65-80% europeiske -- mer europeiske enn arabisk/jødisk. Jeg postet denne lenken tidligere, men her er den igjen: https://www.livescience.com/40247-ashkenazi-jews-have-european-genes.html Rasisme, møt genetikk. Genetikk, møt rasisme. ... Religions- og kulturtilhørigheten til jødene er mer relevant for jødene sin overrepresentasjon enn rase. Endret 14. november 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Religions- og kulturtilhørigheten til jødene er mer relevant for jødene sin overrepresentasjon enn rase. Nope. Askenazi jødene regner ikke seg selv som hvite engang. De skiller seg såpass fra hvite på alle områder; representasjon, genetikk, kultur, evner, inntekt osv, at det gir like mye mening å slå dem sammen med hvite som å slå hispanics sammen med hvite (noe FBi faktisk gjør fordi de er inkompetente) Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Religions- og kulturtilhørigheten til jødene er mer relevant for jødene sin overrepresentasjon enn rase. Nope. Askenazi jødene regner ikke seg selv som hvite engang. Kultur. For sekulære som likevel opererer med rase, basert på opprinnelse og genetisk likhet, så er de europeiske; Først og fremst -- dette er ikke andel av befolkningen. Det er den gjennomsnittlige genetiske sammensetningen til individer; En avregning av hvem som er forfedrene til populasjonen i landene. Hvis du tar en tilfeldig person, så er det store odds for at vedkommende har forfedre tilsvarende sammensetningen som vises for landene. Italia, Albania og Hellas er omtrent like mye arabiske/jødiske som jødene i USA; Rundt 20-25%. Her er en mer detaljert liste over herkomst: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1okwfVnOBgXH2-HDd_VoIVkgeQAAkXkzu02kjgWThEg8/edit?authkey=COCa89AJ&hl=en_US&authkey=COCa89AJ&hl=en_US&authkey=COCa89AJ#gid=0 Spania og Storbritannia er ganske like i sammensetning av forfedre -- mens Portugal, Frankrike, Sveits, Østerrike og Tyskland er like dem igjen, men med andeler av gresk/egyptisk/nord-afrikansk og nordisk blod. Spanjoler og Portugisere, og deres etterkommere, er godt innenfor Europagjennomsnittet. Endret 14. november 2017 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Det der sier ingen ting om hvor annerledes jøder er fra europeere. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) Det der sier ingen ting om hvor annerledes jøder er fra europeere. Jo. Siter gjerne hele artikkelen som bildet opprinnelig er hentet fra: https://shaicarmi.files.wordpress.com/2014/08/aj_admixture_poster.pdf "The Time and Place of European Gene Flow into Ashkenazi Jews" Formålet med undersøkelsen var å beskrive NÅR det er sannsynlig at europeiske gener -- fra ukjente forfedre (mann eller kvinneside) -- ble innblandet med genomet. Min kilde som jeg postet tidligere forteller at over 80% av forfedrene til askenasim-jødene er europeere, på morsiden -- og varierende mellom 50-80% på farssiden. Den andre linken min viser komponentene av deres herkomst; Hvert eneste land har et unikt fingeravtrykk, om du har nok mennesker å analysere, men å vite komponentene av deres herkomst forteller oss mer enn å dele verden opp i grupper for å demonstrere forskjellene mellom dem. Sammenligne: med: ... Bilde 2 forteller oss bare genetisk avstand -- ikke likhet, eller hvilke komponenter som er like. Georgia er definitivt ikke med i Europa, genetisk sett. Se askenasim-jødene i midten av dette andre bildet. Askenasim-jødene spenner nærmere Europa enn Kypros og Sardinia, og individer er mer europeiske enn mange etnisk spanske, greske, og rumenske. Norge ville vært rett i nærheten av Finland, på kanten av kartet, helt til venstre på midten. "Hullene" mellom Europa og midtøsten er forsåvidt Middelhavet og Svartehavet, hvor det ikke bor folk som kunne gifte seg med nabofolket over dammen før vår moderne tidsalder. Askenasim-jødene "jukser", fordi de har mye mer vest-europeisk og sør-europeiske gener, som trekker dem til opp og til venstre fra andre jøder og arabere, som plasserer dem nordvest "i middelhavet", genetisk sett. Endret 15. november 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Hvite overrepresenteres fordi de er majoriteten av USAs befolkning, du kan virkelig ikke forvente at det skal være 50/50? Å komme in på et universitet burde være basert på "skills" og ikke hudfarge. Og jeg snakker ikke om fler stipend, men hvilke eksisterende stipend er beregnet på minoriteter.37% hvite har college utdannelse, 25% svarte har college utdannelse. Hvite overrepresenteres. De fleste universiteter ignorer affirmative actionSå er det mulig at de som forkaster CVer med rare navn har et bias mot rare navn og ikke bare mot afroamerikanske navn? For majoriteten av afroamerikanere i USA har ganske så normale navn.Undersøkelsen brukte normale navn (Og forøvrig det er HR avdelingen i bedrifter som ansetter mennesker til jobber, og majoriteten (80%+) av personene som jobber i HR er kvinner) HR styres av sjefenSpar meg. (hva med rednecks (Cletus Johnson, yrke: Moonshiner).Denne stereotypen gjelder ikke de fleste hvite i verden. Stereotypen gjelder ikke hvite i Europa Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Hvite overrepresenteres fordi de er majoriteten av USAs befolkning, du kan virkelig ikke forvente at det skal være 50/50? Å komme in på et universitet burde være basert på "skills" og ikke hudfarge. Og jeg snakker ikke om fler stipend, men hvilke eksisterende stipend er beregnet på minoriteter.37% hvite har college utdannelse, 25% svarte har college utdannelse. Hvite overrepresenteres. De fleste universiteter ignorer affirmative actionSå er det mulig at de som forkaster CVer med rare navn har et bias mot rare navn og ikke bare mot afroamerikanske navn? For majoriteten av afroamerikanere i USA har ganske så normale navn.Undersøkelsen brukte normale navn(Og forøvrig det er HR avdelingen i bedrifter som ansetter mennesker til jobber, og majoriteten (80%+) av personene som jobber i HR er kvinner)HR styres av sjefenSpar meg. (hva med rednecks (Cletus Johnson, yrke: Moonshiner).Denne stereotypen gjelder ikke de fleste hvite i verden. Stereotypen gjelder ikke hvite i Europa 1. Det har du ingen bevis for. Og hvite ER MAJORITEN, du får se på prosentforholdet mellom svart og hvit, og sammenlign dette med forholdtet svart og hvit ved høyere utdannelse. 2. De brukte navn med afrikansk oprinnelse contra vestlige navn, de fleste afroamrikanere har vestlig lydende navn som f.eks Bill Smith. 3. HR er en egen resurs som skal kunne konfrontere sjefen, men dette beviser i det minste hvor du står. 4. Hvorfor forandrer du perspektiv her? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 HR er basically firmaets forsvarsordning mot sine ansatte - sjefen inkludert. HR er som regel sett på som en alliert med styret, ikke ledelsen. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 1. Det har du ingen bevis for. Og hvite ER MAJORITEN, du får se på prosentforholdet mellom svart og hvit, og sammenlign dette med forholdtet svart og hvit ved høyere utdannelse. Sett at du har 200 hvite hvorav 74stk har utdannelse, og 100 mørke hvorav 25stk har utdannelse. Hvordan ville du gått frem for å finne ut om dette forholdet viser en under/over-representasjon av hvite eller mørke? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 1. Det har du ingen bevis for. Og hvite ER MAJORITEN, du får se på prosentforholdet mellom svart og hvit, og sammenlign dette med forholdtet svart og hvit ved høyere utdannelse. Sett at du har 200 hvite hvorav 74stk har utdannelse, og 100 mørke hvorav 25stk har utdannelse. Hvordan ville du gått frem for å finne ut om dette forholdet viser en under/over-representasjon av hvite eller mørke? Egentlig så bryr jeg meg ikke en døyt om representasjon, det jeg bryr meg om er personen kvalifisert til å gå på universitetet/college osv. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Egentlig så bryr jeg meg ikke en døyt om representasjon, det jeg bryr meg om er personen kvalifisert til å gå på universitetet/college osv.Affirmative action forbyr aksept av personer som ikke er kvalifiserte Although affirmative action is sometimes mistakenly equated with this form of preferential treatment, federal regulations explicitly prohibit affirmative action programs in which unqualified or unneeded employees are hired (Bureau of National Affairs, 1979). Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Sett at du har 200 hvite hvorav 74stk har utdannelse, og 100 mørke hvorav 25stk har utdannelse. Hvordan ville du gått frem for å finne ut om dette forholdet viser en under/over-representasjon av hvite eller mørke?Egentlig så bryr jeg meg ikke en døyt om representasjon, det jeg bryr meg om er personen kvalifisert til å gå på universitetet/college osv. Ok., men du aksepterer at eksempelet over illustrerer en overrepresentasjon av hvite – fordi det du vil gjøre er å ta prosentandelen hvite og måle den opp mot prosentandelen mørke, ikke sant? Er det du sier videre at denne overrepresentasjonen kommer av at hvite også er overrepresentert når det kommer til å kvalifisere til opptak? Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Min kilde som jeg postet tidligere forteller at over 80% av forfedrene til askenasim-jødene er europeere, på morsiden -- og varierende mellom 50-80% på farssiden. Hvor mange ikke-europeiske forfedre jøder har er ikke hovedårsaken til at jøder blir regnet som en rase, det er pga. de har hold for seg selv og ble presset inn i yrker over århundrer som har fremmet visse trekk (kortere, bøyd nese, krøllet/mørkt hår, verbale/matematiske ferdigheter) og en gjennomsnitts IQ på 115 sammenlignet med det europeiske gjennomsnittet på 100. Forskjellen er like stor mellom hispanics og hvite. Du kan ikke slå sammen to grupper som skiller seg så mye. Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Egentlig så bryr jeg meg ikke en døyt om representasjon, det jeg bryr meg om er personen kvalifisert til å gå på universitetet/college osv.Affirmative action forbyr aksept av personer som ikke er kvalifiserte Although affirmative action is sometimes mistakenly equated with this form of preferential treatment, federal regulations explicitly prohibit affirmative action programs in which unqualified or unneeded employees are hired (Bureau of National Affairs, 1979). Tar de plassen til bedre kvalifiserte, hvis de kun er kvalifiserte og ikke den best kvalifiserte? Endret 15. november 2017 av QS4MO8J3 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Egentlig så bryr jeg meg ikke en døyt om representasjon, det jeg bryr meg om er personen kvalifisert til å gå på universitetet/college osv.Affirmative action forbyr aksept av personer som ikke er kvalifiserte Although affirmative action is sometimes mistakenly equated with this form of preferential treatment, federal regulations explicitly prohibit affirmative action programs in which unqualified or unneeded employees are hired (Bureau of National Affairs, 1979). Studier, ikke jobb. Tenkt situasjon: Person X har 203 studiepoeng som kvalifiserer til en plass i ett STEM fag, poeng som vedkommene har fått med egen hjelp. Person Y har 198 studiepoeng som ikke kvalifiserer til det samme faget, men siden person Y får 6 studiepoeng pga hudfarge og kjønn så ender person Y opp med 204 studiepoeng og dermed dytter person X ut av kurset. Sett at du har 200 hvite hvorav 74stk har utdannelse, og 100 mørke hvorav 25stk har utdannelse. Hvordan ville du gått frem for å finne ut om dette forholdet viser en under/over-representasjon av hvite eller mørke?Egentlig så bryr jeg meg ikke en døyt om representasjon, det jeg bryr meg om er personen kvalifisert til å gå på universitetet/college osv. Ok., men du aksepterer at eksempelet over illustrerer en overrepresentasjon av hvite – fordi det du vil gjøre er å ta prosentandelen hvite og måle den opp mot prosentandelen mørke, ikke sant? Er det du sier videre at denne overrepresentasjonen kommer av at hvite også er overrepresentert når det kommer til å kvalifisere til opptak? Jeg aner ikke hva du snakker om her. Hudfarge spiller ingen rolle for meg Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Min kilde som jeg postet tidligere forteller at over 80% av forfedrene til askenasim-jødene er europeere, på morsiden -- og varierende mellom 50-80% på farssiden. Hvor mange ikke-europeiske forfedre jøder har er ikke hovedårsaken til at jøder blir regnet som en rase, det er pga. de har hold for seg selv og ble presset inn i yrker over århundrer som har fremmet visse trekk (kortere, bøyd nese, krøllet/mørkt hår, verbale/matematiske ferdigheter) og en gjennomsnitts IQ på 115 sammenlignet med det europeiske gjennomsnittet på 100. Forskjellen er like stor mellom hispanics og hvite. Du kan ikke slå sammen to grupper som skiller seg så mye. Med mindre de dreper sine dummeste, så er det vanskelig å tro at den statistisk høye IQ-en deres skyldes innavl - som har ført til en rekke problemer for askenasim-jødene som gruppe - og ikke kultur. De er uansett bare tre-fire-menninger av samme familie, ikke en rase. En familie på 100 eller 1000 eller noen millioner er ikke en egen rase, selv om de har isolert en del egenskaper som går igjen i familien, når deres individuelle gener finnes hos europeerne og arabere. Gå tilbake til det større kartet over likhet/ulikhet jeg postet i forrige post, og del Europa og Midtøsten inn i raser basert på avstand ut fra den definerende gruppen. Sirklene må være helt runde, må være sentrert rundt en gruppe som du mener er opprinnelsen til folkeslaget (etterkommere/utbryter kan ikke være opprinnelsen; Skandinavia er utbrytere) , og bør være like store for hver "rase". Endret 15. november 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå