Gå til innhold

Den hvite kjernefamilien promoterer hvit supremasisme

geita_

Anbefalte innlegg

Forresten, det er flere grupper som gjør det bedre enn hvite, som asiatere og jøder, så hvorfor snakker dere ikke om "jewish privilege", eller "asian privilege"? Fordi dere bare hater hvite?

Kan du vise meg typiske negative hvite stereotyper som hindrer hvites mulighetene til å søke noe slags arbeid?

tja at hvite ikke kan jobbe i frisørsalonger for svarte? Når det gjelder jøder og asiatere vil jeg si de har positive stereotyper om at de er god med tall osv.
Du kommer ikke med en negativ hvit stereotype. Hvorfor ikke?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Fattige fremmedspråklige kommer til et land.

Her er problemet.

Hadde de ikke kommet i første omgang ville ikke noe av det du skriver etterpå skjedd.

Greit nok, men afroamerikanerene som debatten opprinnelig gjelder ble bokstavelig talt tvunget til å reise.

Dessuten vil jeg påstå at du ville hatt større aksept for asylsøkere om du hadde opplevd reell krig.

Norge var ikke engang med på reell krig under andre verdenskrig;

Det var en relativt smertefri okkupasjon.

Likevel flyktet 50 000 Nordmenn til utlandet.

Vil du ha muligheten, for deg og dine barn, å kunne rømme fra en håpløs krig du ikke kan bidra i?

Igjen. Privilegier.

Å aldri ha opplevd å leve i krig og/eller elendighet skapt av andre, og så dømme dem som flykter, og nekte dem adgang til oss, fordi andre før oss bygget landet vårt - og bombet deres.

Lenke til kommentar

"ufortjente fordeler hvite elever får"? Tror du bare at hvite elever blir tildelt de beste skolene fordi de er hvit?

Yup, det har jeg vist deg tidligere

Indeed, weighted multiple linear regression shows that even when controlling for poverty, race is a robust predictor of funding inequity. For each 10% increase in proportion of white students, actual funding increases on average $447 per student relative to fair-share

https://cdn.theatlantic.com/assets/media/img/posts/2015/09/Screen_Shot_2015_09_29_at_4.26.13_PM/5d6b7a950.png

og nok en gang ignorerer du grupper som asiatere som er svært velstående.

De er velintegrert men erfarer rasediskriminering likevel. Jeg er sikkert du kjenner en del stereotyper...

Seriøst, kutt det anti-hvite pisset. Er det hvite sin feil at 90% svarte Detroit er en ghetto? Er det ikke morsomt hvordan INGEN har greid å løse dette enorme rasismeproblemet, selv etter 8 år med Obama?

Årsakene til Detroits problemer er mange, en av dem er rasediskriminering. Obama sa ikke mye om rasisme fordi det finnes for mange amerikanere som ser på raser som deg

At Nigerianske innvandrere gjør det bra motbeviser hele konspirasjonsteorien om at de svarte blir diskriminert mot, det er som jeg sier fordi de smarteste I Nigeria har en tendens til å søke større muligheter andre steder.

De klarer å utdanne seg ganske bra, men median inntektene deres er mye lavere enn median hvite inntekter. De klarer ikke helt å overvinne rasisme
Lenke til kommentar

Greit nok, men afroamerikanerene som debatten opprinnelig gjelder ble bokstavelig talt tvunget til å reise.

Dessuten vil jeg påstå at du ville hatt større aksept for asylsøkere om du hadde opplevd reell krig.

Vil du ha muligheten, for deg og dine barn, å kunne rømme fra en håpløs krig du ikke kan bidra i?

Igjen. Privilegier.

Å aldri ha opplevd å leve i krig og/eller elendighet skapt av andre, og så dømme dem som flykter, og nekte dem adgang til oss, fordi andre før oss bygget landet vårt - og bombet deres.

"Skapt av andre" - for verden var et fredelig paradis før hvite kom og ødela LOL.

Slavene i afrika ble solgt av andre afrikanere som regel. Slaveri eksisterer enda der borte til tross for at hvite har prøvd å fjerne slaveri verden rundt (ikke mye takk for den gjerningen selv etter kraftig reduksjon verden rundt).

Det er ikke privilegier at flere av de forrige generasjonene med hvite europeere har skapt et av de beste samfunnene i verden for sine egne, som nå blir kastet i den flerkulturelle søppelbøtta av utakknemlige og ignorante samt hjernevaskede folk som tror åpne grenser og fri flyt av verdens mennesker er en god ide.

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forresten, det er flere grupper som gjør det bedre enn hvite, som asiatere og jøder, så hvorfor snakker dere ikke om "jewish privilege", eller "asian privilege"? Fordi dere bare hater hvite?

Kan du vise meg typiske negative hvite stereotyper som hindrer hvites mulighetene til å søke noe slags arbeid?
tja at hvite ikke kan jobbe i frisørsalonger for svarte? Når det gjelder jøder og asiatere vil jeg si de har positive stereotyper om at de er god med tall osv.

En negativ hvit stereotype? At hvite folk er rasister kanskje?

Lenke til kommentar

Hvordan hindrer denne stereotypen til deres økonomiske fremgang?
Lenke til kommentar

Affirmative action

Lenke til kommentar
Yup, det har jeg vist deg tidligere

Indeed, weighted multiple linear regression shows that even when controlling for poverty, race is a robust predictor of funding inequity. For each 10% increase in proportion of white students, actual funding increases on average $447 per student relative to fair-share

https://cdn.theatlan...M/5d6b7a950.png

Og hvor kommer finansieringen fra?

De er velintegrert men erfarer rasediskriminering likevel. Jeg er sikkert du kjenner en del stereotyper...

Nei, det gjør de ikke.

Årsakene til Detroits problemer er mange, en av dem er rasediskriminering. Obama sa ikke mye om rasisme fordi det finnes for mange amerikanere som ser på raser som deg

Det har blitt brukt enorme summer på å fikse Detroit under Obama.

De klarer å utdanne seg ganske bra, men median inntektene deres er mye lavere enn median hvite inntekter. De klarer ikke helt å overvinne rasisme 

Vet du hva gjennomsnitts IQen er i Nigeria?

Lenke til kommentar

Affirmative action

Aha, så rasisme fører til dårlig behandling av andre "raser", så derfor må samfunnet gå inn og hjelpe de andre rasene. Og dermed holder de hvite seg selv nede... Godt poeng, faktisk!

Lenke til kommentar

Igjen. Privilegier.

"Skapt av andre" - for verden var et fredelig paradis før hvite kom og ødela LOL.
Bygget du landet vårt?

Nei?

Da var det noen andre som gjorde det.

Bombet du Afghanistan? Er det din skyld at Afghanistan er fucka?

Nei.

Det var også noen andre.

Slavene i afrika ble solgt av andre afrikanere som regel.

Unnskylder det på noen måte slaveriet, segregeringen og rasismen i USA?

Det er ikke privilegier at flere av de forrige generasjonene med hvite europeere har skapt et av de beste samfunnene i verden

Det er nettopp det det er.

Du våknet bare opp i velstand en dag, en av de første dagene av ditt liv.

Stort sett alle i landet gjorde det.

Jeg kjenner ingen som ble født i skogen og oppdratt av ulver, lærte seg norsk og historie, matematikk og naturfag, og lærte seg et yrke, helt selv.

for sine egne

Har du spurt dem..?

Våre forfedre, om de ønsker at arbeidet deres skal brukes til å fremme forbrukssamfunnet hvor folk blir feite og late av overforbruk og dekadense mens menneskene som lager klærne og skoene våre tjener 20 kroner uken?

Kanskje noen av dem ville ønsket at hele verden ble bedre, og at vi skulle bruke av ressursene våre - som de har sjenket oss - til å fremme innovasjon og fremgang i resten av verden, i stedet for å spise oss i hjel mens de fleste av oss ikke vet navnet på de som sitter i kommunestyret eller på statsrådene, og foretrekker å se serier på TV framfor å gjøre noe positivt for menneskeheten?

som nå blir kastet i den flerkulturelle søppelbøtta av utakknemlige og ignorante samt hjernevaskede folk som tror åpne grenser og fri flyt av verdens mennesker er en god ide.

Jeg er ikke utakknemlig.

Tvert i mot.

Jeg vet at jeg er privilegiert.

Har det slått deg at menneskene som kjempet for demokrati, likestilling og arbeidernes rettigheter, og arbeiderne, og soldatene fra andre verdenskrig - de som gjorde Norge og Europa til et bra sted å leve - kanskje ville synes at det å ta i mot flyktninger fra krigsrammede strøk og områder med fattigdom og konflikter er det rette å gjøre?

Eller snakker du på vegne av dem som bygget vestlig ideologi og sekulær humanisme når du sier det er på tide å trekke opp stigen, isolere oss, og tenke mer på oss selv?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Tipper det ikke spiller noen rolle;

http://www.unz.com/article/the-iq-gap-is-no-longer-a-black-and-white-issue/

Fødselsvekt (avgjort av mor sin ernæringskvalitet), kultur (avgjør til dels fødselsvekt og læring av tidlige kognitive egenskaper), ernæring (da altså barnets ernæring), læremiljø og andre ytre faktorer er sannsynligvis mye viktigere for IQ enn genetikk.

Noe dere hadde visst om dere faktisk var interessert i menneskearten, og ikke bare rasisme.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

IQ er bullshit som fremmes av folk som får en kick ut av å plassere folk i båser basert på ting som enkelt kan måles i stedet for ting som faktisk betyr noe for samfunnet. Hvit/brun, mann/kvinne, smart/dum, oss/dem. 

Only the sith deal in absolutes. Hvis vi skal bygge et samfunn må vi gå dypere og se på hvordan vi kan hjelpe hverandre, ikke bare plassere folk i båser og holde de fast i dem slik at de ikke for lov til å utvikle seg.

Lenke til kommentar

Har det slått deg at menneskene som kjempet for demokrati, likestilling og arbeidernes rettigheter, og arbeiderne, og soldatene fra andre verdenskrig - de som gjorde Norge og Europa til et bra sted å leve - kanskje ville synes at det å ta i mot flyktninger fra krigsrammede strøk og områder med fattigdom og konflikter er det rette å gjøre?

Eller snakker du på vegne av dem som bygget vestlig ideologi og sekulær humanisme når du sier det er på tide å trekke opp stigen, isolere oss, og tenke mer på oss selv?

'This isn't the Britain we fought for,' say the 'unknown warriors' of WWII

"They despise what has become of the Britain they once fought to save. It's not our country any more, they say, in sorrow and anger."

"Immigration tops the list of complaints."

Lenke til kommentar

'This isn't the Britain we fought for,' say the 'unknown warriors' of WWII

"They despise what has become of the Britain they once fought to save. It's not our country any more, they say, in sorrow and anger."

"Immigration tops the list of complaints."

Immigrants, ikke refugees.

Jeg vet at folk på høyresiden sjeldent skiller mellom asylsøkere og arbeidsinnvandrere -- men fri arbeidsinnvandring fra Europa er en av de viktigste årsakene til Brexit -- og det stemmer med veteranenes andre punkt, at de blir styrt av Tyskland og Frankrike.

"unlimited immigration"

"uncontrolled immigration"

...fra din lenke passer med arbeidsinnvandring fra Europa, som bare krever at de har pass.

Jeg registrerer også at de eldre ikke nevnte arabere eller ikke-vestlige i artikkelen.

Britain will end the free movement of labour immediately after Brexit and introduce restrictions to deter all but highly-skilled EU workers under detailed proposals set out in a Home Office document leaked to the Guardian.

The 82-page paper, marked as extremely sensitive and dated August 2017, sets out for the first time how Britain intends to approach the politically charged issue of immigration, dramatically refocusing policy to put British workers first.

“Put plainly, this means that, to be considered valuable to the country as a whole, immigration should benefit not just the migrants themselves but also make existing residents better off,” the paper says.

It proposes measures to drive down the number of lower-skilled EU migrants – offering them residency for a maximum of only two years, in a document likely to cheer hardliners in the Tory party. Those in “high-skilled occupations” will be granted permits to work for a longer period of three to five years.

The document also describes a phased introduction to a new immigration system that ends the right to settle in Britain for most European migrants – and places tough new restrictions on their rights to bring in family members. Potentially, this could lead to thousands of families being split up.

Showing a passport will be mandatory for all EU nationals wanting to enter Britain – and the paper proposes introducing a system of temporary biometric residence permits for all EU nationals coming into the UK after Brexit for more than a few months.

The determination to end free movement from day one and drive down lower-skilled EU migration, end the role of the European court of justice in family migration and extend elements of Theresa May’s “hostile environment” measures to long-term EU migrants without residence permits is likely to please hard Brexiters.

https://www.theguardian.com/uk-news/2017/sep/05/leaked-document-reveals-uk-brexit-plan-to-deter-eu-immigrants

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Og hvor kommer finansieringen fra?

Tror du at alle uskyldige barn fortjener muligheten til like bra kvalitet statlig utdannelse uansett foreldrenes økonomiske bakgrunn? Fortjener fattige hvite barn bedre skoler enn fattige svarte barn fordi det finnes mere rike hvite enn svarte som bor utenfor deres skoledistriktene?

Nei, det gjør de ikke.

Kjenner du ingen negative stereotyper?

Du klarer ikke en universitets utdannelse med lav IQ
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å bevies hva som helst uten å kontrollere alle variablene. Hvorfor arbeidsgivere kaster bort CVer med afroamerikanske navn mer enn hvite navn blir litt vanskeligere å forklare.

Jeg skal gi deg noen fattige halve poeng, men det står ikke noe om rase, kun att man skal ha aner i fra Europa. Men om du gidder, sammenlign de med antallett stipender spesifikt for minoriteter og spesialpoeng for de nevnte minoritetene.

Så skal jeg adressere dette jeg har sitert her, har de brukt merkelige hvite navn i undersøkelsen sin, slikt som Destiny og andre hippinavn som var populære på 70 tallet?

Negative hvite stereotyper? Hva med; Nazist, rasist eller fashist? Det er ikke alle arbeidsgivere som er hvite.

Lette universitetsstudier? Gender studies, dette er som regel ideologiskt svada uten noen som helst akademisk verdi, fantasi studier som ett barn skal kunne utføre bare det greier å stave "Hvite menn har skylda for alt ondt her i verden"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...