IHS Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 (endret) når mener du/dere djevelen tapte sin makt? Da Jesus fikk all makt. Da Jesus opprettet sitt rike (himmelriket) på jorden. Joh 12,31 "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut" Joh 16,11 "Dommen er at denne verdens fyrste er dømt." Kol 1:13 "han har fridd oss ut av mørkets makt og ført oss over i sin elskede Sønns rike" Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn" Endret 6. november 2017 av IHS Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 6. november 2017 Forfatter Del Skrevet 6. november 2017 når mener du/dere djevelen tapte sin makt? Da Jesus fikk all makt. Da Jesus opprettet sitt rike (himmelriket) på jorden. Joh 12,31 "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut" Joh 16,11 "Dommen er at denne verdens fyrste er dømt." Kol 1:13 "han har fridd oss ut av mørkets makt og ført oss over i sin elskede Sønns rike" Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn" når var det?? er det jesus du mener står bak alle prøvelser? Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 IHS, kan jeg spørre om hvilken bibeloversettelse du bruker og har tillit til? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) IHS, kan jeg spørre om hvilken bibeloversettelse du bruker og har tillit til? Ser ut som han har sitert Bibel 2011 her (uten at jeg ville formulert meg på samme måte som ham), hvilken bruker du? Endret 7. november 2017 av Aiven Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 IHS, kan jeg spørre om hvilken bibeloversettelse du bruker og har tillit til? Ser ut som han har sitert Bibel 2011 her (uten at jeg ville formulert meg på samme måte som ham), hvilken bruker du? https://wol.jw.org/no/wol/binav/r3/lp-n/Rbi8/N/2008 jeg synes denne er fin, siden det står Krysshenvisninger og fotnoter 2. Korinter 4:4 blant dem har denne tingenes ordnings* gud*+ blindet de ikke-troendes sinn,*+ for at lyset*+ fra det herlige gode budskap+ om KRISTUS,* som er Guds bilde,+ ikke skal skinne igjennom Fotnoter «denne tingenes ordnings». Gr.: tou aiọnos toutou; lat.: hụius saeculi; J17,18,22(hebr.): ha‛olạm hazzẹh. Se fotn. til Mt 24:3, «tingenes ordning». Gr.: ho theọs; lat.: dẹus; J17,18(hebr.): ’elohẹ; J22(hebr.): ’el. El.: «forstandsevner». Gr.: noẹmata; lat.: mẹntes. El.: «opplysningen». El.: «fra det gode budskap om KRISTI herlighet». Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) IHS, kan jeg spørre om hvilken bibeloversettelse du bruker og har tillit til? Alle bibel sitatene er hentet fra https://www.bibel.no/Nettbibelen Men det er ikke noe spesielt med akkurat den nettbibelen, alle oversettelsene på biblegateway.com og biblehub.com går også bra. Det er ikke slik som Jehovas vitner tror, at du finner et lite sitat i en eller annen bibel oversettelse, som sier noe anderledes enn alle de andre i akkurat dette lille sitatet og så er det riktig og alt som står i alle de andre bibel oversettelse feil. Endret 7. november 2017 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 https://wol.jw.org/no/wol/binav/r3/lp-n/Rbi8/N/2008 jeg synes denne er fin, siden det står Krysshenvisninger og fotnoter 2. Korinter 4:4 blant dem har denne tingenes ordnings* gud*+ blindet de ikke-troendes sinn,*+ for at lyset*+ fra det herlige gode budskap+ om KRISTUS,* som er Guds bilde,+ ikke skal skinne igjennom Fotnoter «denne tingenes ordnings». Gr.: tou aiọnos toutou; lat.: hụius saeculi; J17,18,22(hebr.): ha‛olạm hazzẹh. Se fotn. til Mt 24:3, «tingenes ordning». Gr.: ho theọs; lat.: dẹus; J17,18(hebr.): ’elohẹ; J22(hebr.): ’el. El.: «forstandsevner». Gr.: noẹmata; lat.: mẹntes. El.: «opplysningen». El.: «fra det gode budskap om KRISTI herlighet». Dette er Jehovas vitners egene falske bibeloversettelse. Her er bit Jehovas vitner glemte å forfalske i sin falske bibeloversettelse. Apg 4:10-12 "så la det være kjent for dere alle og for hele Israels folk at i Jesu Kristi, nasareerens, navn.........det er ikke frelse i noen annen, for det er ikke noe annet navn under himmelen som er blitt gitt blant mennesker, som vi skal bli frelst ved" Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 https://wol.jw.org/no/wol/binav/r3/lp-n/Rbi8/N/2008 jeg synes denne er fin, siden det står Krysshenvisninger og fotnoter 2. Korinter 4:4 blant dem har denne tingenes ordnings* gud*+ blindet de ikke-troendes sinn,*+ for at lyset*+ fra det herlige gode budskap+ om KRISTUS,* som er Guds bilde,+ ikke skal skinne igjennom Fotnoter «denne tingenes ordnings». Gr.: tou aiọnos toutou; lat.: hụius saeculi; J17,18,22(hebr.): ha‛olạm hazzẹh. Se fotn. til Mt 24:3, «tingenes ordning». Gr.: ho theọs; lat.: dẹus; J17,18(hebr.): ’elohẹ; J22(hebr.): ’el. El.: «forstandsevner». Gr.: noẹmata; lat.: mẹntes. El.: «opplysningen». El.: «fra det gode budskap om KRISTI herlighet». Dette er Jehovas vitners egene falske bibeloversettelse. Her er bit Jehovas vitner glemte å forfalske i sin falske bibeloversettelse. Apg 4:10-12 "så la det være kjent for dere alle og for hele Israels folk at i Jesu Kristi, nasareerens, navn.........det er ikke frelse i noen annen, for det er ikke noe annet navn under himmelen som er blitt gitt blant mennesker, som vi skal bli frelst ved" mange som har sett på denne oversettelsen UTEN å finne feil, men gi meg en melding om du finner noe som er feil Jehovas vitner tror på jesus og jesus døde for at vi skal få leve. adam og eva var de første som syndet og alle deres etterkommere arvet synden. jesus døde fullkommen som offer for alle som viser tro. Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 https://wol.jw.org/no/wol/binav/r3/lp-n/Rbi8/N/2008 jeg synes denne er fin, siden det står Krysshenvisninger og fotnoter 2. Korinter 4:4 blant dem har denne tingenes ordnings* gud*+ blindet de ikke-troendes sinn,*+ for at lyset*+ fra det herlige gode budskap+ om KRISTUS,* som er Guds bilde,+ ikke skal skinne igjennom Fotnoter «denne tingenes ordnings». Gr.: tou aiọnos toutou; lat.: hụius saeculi; J17,18,22(hebr.): ha‛olạm hazzẹh. Se fotn. til Mt 24:3, «tingenes ordning». Gr.: ho theọs; lat.: dẹus; J17,18(hebr.): ’elohẹ; J22(hebr.): ’el. El.: «forstandsevner». Gr.: noẹmata; lat.: mẹntes. El.: «opplysningen». El.: «fra det gode budskap om KRISTI herlighet». Dette er Jehovas vitners egene falske bibeloversettelse. Her er bit Jehovas vitner glemte å forfalske i sin falske bibeloversettelse. Apg 4:10-12 "så la det være kjent for dere alle og for hele Israels folk at i Jesu Kristi, nasareerens, navn.........det er ikke frelse i noen annen, for det er ikke noe annet navn under himmelen som er blitt gitt blant mennesker, som vi skal bli frelst ved" mange som har sett på denne oversettelsen UTEN å finne feil, men gi meg en melding om du finner noe som er feil Jehovas vitner tror på jesus og jesus døde for at vi skal få leve. adam og eva var de første som syndet og alle deres etterkommere arvet synden. jesus døde fullkommen som offer for alle som viser tro. Det står jesus (Filipperne 2:5) ydmyket han seg og ble lydig helt til døden. mot hvem var han lydig??? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) mange som har sett på denne oversettelsen UTEN å finne feil, men gi meg en melding om du finner noe som er feil Jehovas vitner tror på jesus og jesus døde for at vi skal få leve. adam og eva var de første som syndet og alle deres etterkommere arvet synden. jesus døde fullkommen som offer for alle som viser tro. Feil ? Jehovas vitner tror ikke at Jesus fysisk stod opp fra graven og fikk all makt i himmelen og på jorden. Endret 7. november 2017 av IHS Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 (endret) mange som har sett på denne oversettelsen UTEN å finne feil, men gi meg en melding om du finner noe som er feil Jehovas vitner tror på jesus og jesus døde for at vi skal få leve. adam og eva var de første som syndet og alle deres etterkommere arvet synden. jesus døde fullkommen som offer for alle som viser tro. Feil ? Jehovas vitner tror ikke at Jesus fysisk stod opp fra graven og fikk all makt i himmelen og på jorden. jehovas vitner tror jesus sto opp fra graven og er konge i himmelen og skal bli konge på jorden Åpenbaringen 12:7 Og det brøt ut krig i himmelen: Mịkael*+ og hans engler kjempet mot dragen, og dragen og dens engler kjempet, 8 men den fikk ikke overtaket, og det ble heller ikke lenger funnet noe sted for dem i himmelen. 9 Og den store drage+ ble kastet ned, den opprinnelige slange,+ han som kalles Djevelen+ og Satan,+ som villeder hele den bebodde jord;*+ han ble kastet ned til jorden,+ og hans engler ble kastet ned med ham. 10 Og jeg hørte en høy røst i himmelen si: «Nå er frelsen*+ og makten*+ og riket* som tilhører vår Gud,+ og den myndighet* som tilhører hans KRISTUS,+ blitt til virkelighet, for våre brødres anklager er blitt kastet ned, han som anklager dem dag og natt framfor vår Gud men det som kommer i 12:12 hva mener du om det ??? Derfor gled dere, dere himler og dere som bor i dem!+ Ve+ jorden og havet,+ for Djevelen er kommet ned til dere og har stor vrede, idet han vet at han har en kort tidsperiode Endret 7. november 2017 av kingpig Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) mange som har sett på denne oversettelsen UTEN å finne feil, men gi meg en melding om du finner noe som er feil Jehovas vitner tror på jesus og jesus døde for at vi skal få leve. adam og eva var de første som syndet og alle deres etterkommere arvet synden. jesus døde fullkommen som offer for alle som viser tro. Feil ? Jehovas vitner tror ikke at Jesus fysisk stod opp fra graven og fikk all makt i himmelen og på jorden. jehovas vitner tror jesus sto opp fra graven og er konge i himmelen og skal bli konge på jorden Nei, Jehovas vitner tror ikke Jesus fysisk stod opp fra graven, de tror han ble en ånd samtidig som hans kropp ble tilintetgjort. Med andre ord, tror de også her, noe helt annet enn det som står i det nye testamentet. PS: Han fikk all makt, ikke litt makt. Endret 7. november 2017 av IHS Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 "Og det brøt ut krig i himmelen: Mịkael*+ og hans engler kjempet mot dragen," At Jesus er den samme som engelen Mikael, er en lære som JV har til felles med Syvendedags-adventistene. Formulert av trannyen Ellen G. White. Ikke så rart, siden JV var et arnested for Syvendedags-adventismen. Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 (endret) mange som har sett på denne oversettelsen UTEN å finne feil, men gi meg en melding om du finner noe som er feil Jehovas vitner tror på jesus og jesus døde for at vi skal få leve. adam og eva var de første som syndet og alle deres etterkommere arvet synden. jesus døde fullkommen som offer for alle som viser tro. Feil ? Jehovas vitner tror ikke at Jesus fysisk stod opp fra graven og fikk all makt i himmelen og på jorden. jehovas vitner tror jesus sto opp fra graven og er konge i himmelen og skal bli konge på jorden Nei, Jehovas vitner tror ikke Jesus fysisk stod opp fra graven, de tror han ble en ånd samtidig som hans kropp ble tilintetgjort. Med andre ord, tror de også her, noe helt annet enn det som står i det nye testamentet. PS: Han fikk all makt, ikke litt makt. ja står jo det så, det så det tror jehovas vitner '1. Pet 3:18–22) Peter skrev at Jesus «led døden i kjødet, men ble gjort levende i ånden». Og han skrev videre: «Han er ved Guds høyre hånd, for han fór til himmelen; og engler og myndigheter og makter ble ham underlagt.» men det er mange som svarer på allt du kommer med, kan ikke du også svare på noen av spørsmålene som har kommet???? Endret 7. november 2017 av kingpig Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 "Og det brøt ut krig i himmelen: Mịkael*+ og hans engler kjempet mot dragen," At Jesus er den samme som engelen Mikael, er en lære som JV har til felles med Syvendedags-adventistene. Formulert av trannyen Ellen G. White. Ikke så rart, siden JV var et arnested for Syvendedags-adventismen. DEN åndeskapningen som kalles Mikael, blir ikke nevnt ofte i Bibelen. Men når han blir det, beskrives han som en aktiv person. I Daniels bok står det at Mikael slåss mot onde engler, ifølge Judas’ brev diskuterer han med Satan Djevelen, og i Åpenbaringen fortelles det at han fører krig mot Djevelen og hans demoner. Ved å forsvare Jehovas herredømme og bekjempe hans fiender lever Mikael opp til det som navnet hans betyr: «Hvem er lik Gud?» Men hvem er Mikael? Det er ikke helt uvanlig at noen er kjent under mer enn ett navn. Patriarken Jakob, for eksempel, er også kjent som Israel, og apostelen Peter er også kjent som Simon. (1. Mosebok 49: 1, 2; Matteus 10: 2) På samme måte er Mikael tydeligvis et annet navn på Jesus Kristus, før og etter hans liv på jorden. Her kommer noen bibelske grunner til at vi kan trekke den konklusjonen. Erkeengel. Guds Ord omtaler Mikael som «erkeengelen», det vil si «overengelen». (Judas 9) Legg merke til at Mikael blir kalt erkeengelen, i bestemt form. Det tyder på at det bare finnes én slik engel. Noe annet som tyder på det, er at Bibelen bruker betegnelsen «erkeengel» bare i entall, aldri i flertall. I 1. Tessaloniker 4: 16 blir Jesus dessuten forbundet med stillingen som erkeengel. Der står det om den oppstandne Herren Jesus Kristus: «Herren selv skal stige ned fra himmelen med et bydende rop, med en erkeengels røst.» Jesu røst blir altså beskrevet som en erkeengels røst. Dette skriftstedet antyder derfor at det er Jesus som er erkeengelen Mikael. Hærfører. Bibelen sier at «Mikael og hans engler kjempet mot dragen . . . og dens engler». (Åpenbaringen 12: 7) Mikael er altså Lederen for en hær av trofaste engler. I Åpenbaringen blir også Jesus beskrevet som Lederen for en hær av trofaste engler. (Åpenbaringen 19: 14—16) Og apostelen Paulus skriver at ’Herren Jesus’ skal bli åpenbart «med sine mektige engler». (2. Tessaloniker 1: 7) Vi ser altså at Bibelen både taler om Mikael og hans engler og om Jesus og hans engler. (Matteus 13: 41; 16: 27; 24: 31; 1. Peter 3: 22) Siden Guds Ord ikke antyder noen steder at det er to hærer av trofaste engler i himmelen — en som blir ledet av Mikael, og en som blir ledet av Jesus — er det logisk å trekke den slutning at Mikael er Jesus Kristus i hans himmelske stilling.* Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) Nei, Jehovas vitner tror ikke Jesus fysisk stod opp fra graven, de tror han ble en ånd samtidig som hans kropp ble tilintetgjort. Med andre ord, tror de også her, noe helt annet enn det som står i det nye testamentet. PS: Han fikk all makt, ikke litt makt. ja står jo det så det, så det tror jehovas vitner '1. Pet 3:18–22) Peter skrev at Jesus «led døden i kjødet, men ble gjort levende i ånden». Og han skrev videre: «Han er ved Guds høyre hånd, for han fór til himmelen; og engler og myndigheter og makter ble ham underlagt.» Nei, dette at Peter skriver 1 Pet 3:18-19 "Med kroppen døde han, men ved ånden ble han gjort levende, og slik gikk han bort og forkynte for åndene som var i fangenskap" betyr ikke at han ikke stod fysisk opp fra graven. Men at han før oppstandelsen forkynte for åndene som var i fangenskap i dødsriket. Det de kristne (ikke Jehovas vitner) tro på, er følgende Luk 24 36-42 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på." Det vil si, en fysisk oppstandelse. Ikke at han er stod opp som en ånd og at hans kropp ble tilintegjort. "Dermed viste han dem hendene og føttene sine" Endret 7. november 2017 av IHS Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 Nei, Jehovas vitner tror ikke Jesus fysisk stod opp fra graven, de tror han ble en ånd samtidig som hans kropp ble tilintetgjort. Med andre ord, tror de også her, noe helt annet enn det som står i det nye testamentet. PS: Han fikk all makt, ikke litt makt. ja står jo det så det, så det tror jehovas vitner '1. Pet 3:18–22) Peter skrev at Jesus «led døden i kjødet, men ble gjort levende i ånden». Og han skrev videre: «Han er ved Guds høyre hånd, for han fór til himmelen; og engler og myndigheter og makter ble ham underlagt.» Nei, det at Peter skriver 1 Pet 3:18-19 "Med kroppen døde han, men ved ånden ble han gjort levende, og slik gikk han bort og forkynte for åndene som var i fangenskap" betyr ikke at han ikke stod fysisk opp fra graven. Men at han før oppstandelsen forkynte for åndene som var i fangenskap i dødsriket. Det de kristne (ikke Jehovas vitner) tro på, er følgende Luk 24 36-42 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på." Det vil si, en fysisk oppstandelse. Ikke at han er stod opp som en ånd og at hans krop ble tilintegjort. 1. Timoteus 3:16 ’Han ble tilkjennegitt i kjød,+ ble erklært rettferdig i ånd,+ viste seg for engler,+ ble forkynt blant nasjoner,+ ble trodd i verden,+ ble tatt opp i herlighet.’+ Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) 1. Timoteus 3:16 ’Han ble tilkjennegitt i kjød,+ ble erklært rettferdig i ånd,+ viste seg for engler,+ ble forkynt blant nasjoner,+ ble trodd i verden,+ ble tatt opp i herlighet.’+ Du Jesu Kristi himmelfart var også fysisk. Alt dette Jehovas vitner sier til deg er tull. Apg 1:9 "Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres" Endret 7. november 2017 av IHS Lenke til kommentar
kingpig Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 (endret) 1. Timoteus 3:16 ’Han ble tilkjennegitt i kjød,+ ble erklært rettferdig i ånd,+ viste seg for engler,+ ble forkynt blant nasjoner,+ ble trodd i verden,+ ble tatt opp i herlighet.’+ Du Jesu Kristi himmelfart var også fysisk. Alt dette Jehovas vitner sier til deg er tull. Apg 1:9 "Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres" da beklager jeg om jeg skrev feil. Fikk ikke med meg hva du var ute etter. Visste ikke noen trodde han oppsto som menneske jeg, beklager. hvor finner du noe som sier det motsatte? men du skrev om jesus og all makt. her er ett utklipp fra jehovas vitner om det Før Jesus gir disiplene dette oppdraget, sier han: «All myndighet i himmelen og på jorden er blitt gitt meg.» (Vers 18) Har Jesus virkelig så stor myndighet? Ja! Han er erkeengelen og har kommandoen over myriader av myriader av engler. (1. Tessaloniker 4: 16; Åpenbaringen 12: 7) Som «menighetens hode» har han myndighet over sine etterfølgere på jorden. (Efeserne 5: 23) Siden 1914 har han hersket som den messianske Konge i himmelen. (Åpenbaringen 11: 15) Hans myndighet omfatter også graven, for han har makt til å oppreise de døde. (Johannes 5: 26—28) Ved at Jesus først gjør klart hvilken stor myndighet han har, viser han at det han deretter sier, ikke er et forslag, men en befaling. Vi gjør klokt i å adlyde den, for hans myndighet er ikke noe han har tilranet seg; han har fått den av Gud. — 1. Korinter 15: 27. Endret 7. november 2017 av kingpig Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) 1. Timoteus 3:16 ’Han ble tilkjennegitt i kjød,+ ble erklært rettferdig i ånd,+ viste seg for engler,+ ble forkynt blant nasjoner,+ ble trodd i verden,+ ble tatt opp i herlighet.’+ Du Jesu Kristi himmelfart var også fysisk. Alt dette Jehovas vitner sier til deg er tull. Apg 1:9 "Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres" da beklager jeg om jeg skrev feil. Fikk ikke med meg hva du var ute etter. Visste ikke noen trodde han oppsto som menneske jeg, beklager. hvor finner du noe som sier det motsatte? noen trodde ? verdens to milliarder kristne tror han levde, døde, stod opp og gikk inn i himmelen som et menneske. Her er det motsatte, Jehovas vitner sier https://www.jw.org/no/hva-bibelen-laerer/sporsmal/jesu-kropp/ PS: Jesus uten kropp er en gammel gnostisk lære. Endret 7. november 2017 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå