Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Ja det er spesielt.

Det får meg til å tenke på noe fra bergprekenen

Matteus 7:15

Vokt dere for de falske profetene! De kommer til dere i fåreham, men innvendig er de glupende ulver.

Hmmm... skjønner ikke relevansen.

Lenke til kommentar

Ja det er spesielt.

Vokt dere for de falske profetene! De kommer til dere i fåreham, men innvendig er de glupende ulver.

Om man fjerner/endrer ting i bibelen reger jeg med man kommer inn under denne?

Falsk profet

Lenke til kommentar

Ja det er spesielt.

Falsk profet

Tenk også over en av de siste bønnene Jesus sa til sin Far - "jeg har gjort ditt navn kjent"....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Så et program i går hvor forskere fikk en frosk til å sveve i luften med en jævlig kraftig elektromagnet fordi levende vesener inneholder vann og vann er hypomagnetisk så vannet vil flytte seg oppover mot der magnetfeltet er svakest. Kan dette være hvordan Jesus kunne sveve?

Lenke til kommentar

Ja det er spesielt.

Falsk profet

Heh, tror du ikke bibelen du leser er redigert og endret?

Morsomt

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker bare jehovas vitner guds navn (jhvh) i bibelen?

Dette ble antakelig uttalt Jahve. Jehova er et resultat av bibelforskningen på sent 1800-tall, såvidt jeg vet finnes det ingen bibelforskere i dag som mener at det er korrekt uttale. Jødene hadde ikke lov å uttale det (bud #2), så de sa Adonai (herre) i stedet. Tror de gjør det fortsatt. 

Jeg er usikker på hvorfor du mener at man bør uttale Gud på hebraisk, vi har et norsk ord for Gud. Jeg leser hebraisk, så bare spør om du lurer på noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så et program i går hvor forskere fikk en frosk til å sveve i luften med en jævlig kraftig elektromagnet fordi levende vesener inneholder vann og vann er hypomagnetisk så vannet vil flytte seg oppover mot der magnetfeltet er svakest. Kan dette være hvordan Jesus kunne sveve?

Det er vel grunn til å tro, at det var noe kraftigere enn en elektromagnet som lå bak Jesu makt over jordens gravitasjon. Han var lang forut for sin tid, fra en fantastisk fremtid, hvor slike ting som å gå på vannet, er blåbær.

Luk 20.35 "de som blir funnet verdige til å være med i den kommende verden og oppstandelsen fra de døde, ..... kan ikke lenger dø. De er som engler, og de er Guds barn, for de er barn av oppstandelsen"

Walk-on-water.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja det er spesielt.

Falsk profet

Heh, tror du ikke bibelen du leser er redigert og endret?

Morsomt

Det er  STOR forskjell på å oversette og bevisst fjerne/endre. når det står flere tusen ganger i gamle tekster.

Lenke til kommentar

Dette ble antakelig uttalt Jahve. Jehova er et resultat av bibelforskningen på sent 1800-tall, såvidt jeg vet finnes det ingen bibelforskere i dag som mener at det er korrekt uttale. Jødene hadde ikke lov å uttale det (bud #2), så de sa Adonai (herre) i stedet. Tror de gjør det fortsatt. 

Jeg er usikker på hvorfor du mener at man bør uttale Gud på hebraisk, vi har et norsk ord for Gud. Jeg leser hebraisk, så bare spør om du lurer på noe annet.

det står jhvh i en fotnote i noen bibeler i steden for  f.eks JHWH,Iohouah, Iohoua eller Ihouah,Iehoua,Iehouah,Jah,Jehovah-jireh,jahve,Jehovah,

men i gamle skrifter står dette over allt.

Hvorfor

???

Lenke til kommentar

Det er skrevet på mange måter oppover i tiden, men det å fjerne det virker veldig rart.

her er noen som har stått oppover i tiden

JHWH,Iohouah, Iohoua eller Ihouah,Iehoua,Iehouah,Jah,Jehovah-jireh,jahve,Jehovah,

Poenget er vel heller ikke uttalen men betydningen av å ha et spesifikt egennavn - en betydning som ikke dekkes ved en felles Gud, Herre etc... JHWH/Jahve/Jehova betyr faktisk noe på herbraisk - en betydning som forsvinner når det ikke brukes

Lenke til kommentar

Det er skrevet på mange måter oppover i tiden, men det å fjerne det virker veldig rart.

her er noen som har stått oppover i tiden

JHWH,Iohouah, Iohoua eller Ihouah,Iehoua,Iehouah,Jah,Jehovah-jireh,jahve,Jehovah,

Poenget er vel heller ikke uttalen men betydningen av å ha et spesifikt egennavn - en betydning som ikke dekkes ved en felles Gud, Herre etc... JHWH/Jahve/Jehova betyr faktisk noe på herbraisk - en betydning som forsvinner når det ikke brukes

den var til Aiven, alle navn skrives forskjelig på forskjelie språk/tider. men å ta bort guds navn som står flere tusen ganger er fortsatt spørsmålet  :)

Lenke til kommentar

Fordi de tror på jødenes krigsgud (yhwh) Som de igjen tror skal starte en stor verdens krig, som de kaller harmagedon krigen. Hvor alle som ikke er Jehovas vitner skal bli drept. Slik at de selv kan bli verdensherskere.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...