akelbo Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Nå blir det tilsynelatende vanskeligere å kjøpe seg til seier.Etter krass kritikk har EA endret på «loot»-kistene i Star Wars Battlefront II Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Class-specific gear and items can be unlocked by playing as them. As you progress through your favorite class, you’ll hit milestones granting you class-specific Crates. These will include a mix of Star Cards and Crafting Parts to benefit your class’s development.Meh. Kan ikke verden bare akseptere at tilfeldige belønninger var en dårlig idé, og droppe hele konseptet? Ser ut til at Battlefront 2 blir en no-go for meg. 5 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Class-specific gear and items can be unlocked by playing as them. As you progress through your favorite class, you’ll hit milestones granting you class-specific Crates. These will include a mix of Star Cards and Crafting Parts to benefit your class’s development. Meh. Kan ikke verden bare akseptere at tilfeldige belønninger var en dårlig idé, og droppe hele konseptet? Ser ut til at Battlefront 2 blir en no-go for meg. - Helt enig... "Nå blir det tilsynelatende vanskeligere å kjøpe seg til seier." Den muligheten burde ikke ha vært mulig i det heletatt. Et "Første man til mølla"-konsept hadde vært mye mer rettferdig, for på den måten så stiller alle relativt likt i utgangspunktet. Det "Privilege of rank"-konseptet som du nevner hørest mye mer fornuftig ut. Men bare så lenge dem bruker et "Ladder"-system for serverene sine. Hvis ikke dem gjør det så blir også dette litt feil. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Class-specific gear and items can be unlocked by playing as them. As you progress through your favorite class, you’ll hit milestones granting you class-specific Crates. These will include a mix of Star Cards and Crafting Parts to benefit your class’s development.Meh. Kan ikke verden bare akseptere at tilfeldige belønninger var en dårlig idé, og droppe hele konseptet? Ser ut til at Battlefront 2 blir en no-go for meg. Kan ikke verden akseptere at unlocks i MP generelt er en dårlig ide? AtW 4 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Der kan vi se, akkurat dette jeg har sagt hele tiden. Perfekt system som fjerner dlc, men samtidig gir dem penger. Og umulig å kjøpe seg fordeler. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Der kan vi se, akkurat dette jeg har sagt hele tiden. Perfekt system som fjerner dlc, men samtidig gir dem penger. Og umulig å kjøpe seg fordeler. Nei. Det du har sagt hele tiden er at man ikke kunne kjøpe seg fordeler noen gang. Det EA nå sier er at de endrer hvordan loot crates virker for å gjøre dette til et mindre problem. Altså var det mulig, siden de nå endrer det. Men fortsatt sier de ikke: "Man kan ikke kjøpe seg til fordeler". Videre har de aller beste kortene, kalt Epic Star Cards, blitt fjernet helt fra loot-kistene. Spillere kan stort sett bare oppnå disse ved å tjene opp nok materialer i spillet til å lage dem selv. Unntaket er ved forhåndsbestilling av Star Wars Battlefront II, kjøp av Deluxe-versjonen eller kjøp av diverse kortpakker, som inkluderer noen eksklusive kort. Hvis dette stemmer, mener jeg det fortsatt helt klart lukter "Pay to win" lang vei. Tror jeg venter noen uker på tilbakemelding fra spillere etter lansering før jeg i det hele gidder vurdere kjøp. 6 Lenke til kommentar
jmalmin Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 .... Folk klagger på alt i dag. Dette her er for dumt. Pay to win. Bah. hvis noen ikke gidder å spille spillet og hvil heller kjøpe seg det beste la dem gjøre det. Du klagger ikke på fotball spilleren som har MYE bedre sko en hva du bruker? eller har en sykkel som er mange ganger bedre en din? Eller om at en annen person kjører en bedre bil en deg? Nei folk i dag tackler ikke at noen har et bedre våpen i et spill.... hva har skjed med gamers? 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Bare for moro skyld, er det overhodet mulig å lage et system som alle liker? Og for den saks skyld, er det seriøst noen som tror å vinne utelukkende handler om å ha det beste våpnet? En god spiller med vanlig pistol vil alltid vinne over en ræva spiller med maskingevær. 1 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Nei. Det du har sagt hele tiden er at man ikke kunne kjøpe seg fordeler noen gang. Det EA nå sier er at de endrer hvordan loot crates virker for å gjøre dette til et mindre problem. Altså var det mulig, siden de nå endrer det. Men fortsatt sier de ikke: "Man kan ikke kjøpe seg til fordeler". Jeg har sagt at man aldri kunne det, ja. Da man aldri har kunnet kjøpe esker før launch så skulle dette være en selvfølge... Videre har de aller beste kortene, kalt Epic Star Cards, blitt fjernet helt fra loot-kistene. Spillere kan stort sett bare oppnå disse ved å tjene opp nok materialer i spillet til å lage dem selv. Unntaket er ved forhåndsbestilling av Star Wars Battlefront II, kjøp av Deluxe-versjonen eller kjøp av diverse kortpakker, som inkluderer noen eksklusive kort.Står også at du ikke kan gjøre dette. Hvis dette stemmer, mener jeg det fortsatt helt klart lukter "Pay to win" lang vei. Tror jeg venter noen uker på tilbakemelding fra spillere etter lansering før jeg i det hele gidder vurdere kjøp. Pay2Win = hva? At man får fordeler av å kjøpe ting, fremfor å spille spillet? For det går ikke i battlefront. At man får fordeler en stund ved å kjøpe ting, før de som spiller tar deg igjen? Går heller ikke. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Bare for moro skyld, er det overhodet mulig å lage et system som alle liker? Og for den saks skyld, er det seriøst noen som tror å vinne utelukkende handler om å ha det beste våpnet? En god spiller med vanlig pistol vil alltid vinne over en ræva spiller med maskingevær. Du kan ha alt fra starten av, men da vil ikke folk spille spillet over tid. Du kan ha lvl system (slik som battlefront) men da klager folk på at det tar for lang tid. Eller du kan ha et system slik at du kan kjøpe ting med in game currency, men da klager folk over at man bare kjøper en ting, og så ikke har noe å gjøre. Lvl system virker som den smarteste, da ingen får noen særlig fordel over andre, men fortsatt har en grunn til å spille. Dette har fungert helt fint i alle battlefield, battlefront, Rpg, rts, etc. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Der kan vi se, akkurat dette jeg har sagt hele tiden. Perfekt system som fjerner dlc, men samtidig gir dem penger. Og umulig å kjøpe seg fordeler. Joa, du fortsetter å si det du har sagt hele tiden, men fakta er fortsatt det samme, man kan kjøpe seg fordeler. Det du sier er løgn. AtW 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 (endret) Class-specific gear and items can be unlocked by playing as them. As you progress through your favorite class, you’ll hit milestones granting you class-specific Crates. These will include a mix of Star Cards and Crafting Parts to benefit your class’s development.Meh. Kan ikke verden bare akseptere at tilfeldige belønninger var en dårlig idé, og droppe hele konseptet? Ser ut til at Battlefront 2 blir en no-go for meg. Kan ikke verden akseptere at unlocks i MP generelt er en dårlig ide? AtW Uenig. Jeg er veldig glad i progresjon - noe som gjør at jeg stadig kommer tilbake. Ikke gøy å få alt med en gang. Men samtidig bør alle ha mulighet til å få alt, slik at man faktisk kan komme dit man vil. Endret 1. november 2017 av Slettet-uVTr2vDm Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Kan ikke verden akseptere at unlocks i MP generelt er en dårlig ide?Nja, jeg er ikke helt enig. Unlock-systemer som gir deg en læringskurve, og "tvinger" spillere til å lære basis-spillmekanikkene før de kan variere spillestilen for mye kan være en fordel i mange tilfeller. Spesielt i lagbaserte spill med mer kompliserte mål kan det være nyttig å ha progresjon som er knyttet til å spille på bestemte måter, slik at folk ikke blir for opphengt i sin ene favoritteknikk men faktisk lærer å se nytten i andre klasser og gjenstander. F.eks. for Assault-klassen i Battlefield 2142, så var mye av utstyret knyttet til å spille som en healer tilgjengelig ganske tidlig, mens en del av de mer offensivt orienterte unlockene kom senere. Da endte du opp med å lære deg nytten av å ha healer-utstyret i bruk før du fikk muligheten til å bruke alle de kule leketøyene som sier pang. (Du hadde heller ikke så mange unlocks som gav deg regelrette forbedringer sånn som økt helse eller skade - du fikk i hovedsak tilgang til utstyr som kunne endre spillestilen uten at det var objektivt bedre. Star Cards i Battlefront er en annen sak, de kan gi deg en markant fordel over spillere som ikke har dem). Men på den fronten så har DICE egentlig bare gått nedenom og hjem etter Battlefield 2142, eller kanskje Bad Company 2. Lenke til kommentar
Fleskelars0 Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Uansett, full boikott. EA har gått for langt for lenge siden. Men de er ikke de eneste. Ta The elder scolls online fks. Det er et pengesluk det Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 .... Folk klagger på alt i dag. Dette her er for dumt. Pay to win. Bah. hvis noen ikke gidder å spille spillet og hvil heller kjøpe seg det beste la dem gjøre det. Du klagger ikke på fotball spilleren som har MYE bedre sko en hva du bruker? eller har en sykkel som er mange ganger bedre en din? Eller om at en annen person kjører en bedre bil en deg? Nei folk i dag tackler ikke at noen har et bedre våpen i et spill.... hva har skjed med gamers? I de tilfellene du nevner så spiller det liten rolle hva sykkel eller sko man har på seg. (Mange hobbyfanatikere sikkert langt dyrere utstyr enn hva proffene bruker. De blir derimot ofte SPONSET av produsenter til å bruke produkter slik at amatørene skal kjøpe det fordi en halvfeit gubbe i 40-åra tror det er sykkelen det er noe galt med og ikke formen ) Upgrades levelling og slikt handler bare om å levere til belønningssenteret hos enkelte og fører til at mange bruker mye mer tid på spillet enn "nødvendig" (ønskelig?). Se på CS. Et spill hvor man spiller mot andre spillere på lik linje. Kjempesuksess. Hvis man lager et bra spill så trenger man ikke å kompensere med "cheats" for å få folk til å spille. Lager man et rævva spill pumpet ut av bankfunksjonærer istedet for skikkelige utviklere så blir man nødt til å finne på masse sprell for å holde folk interessert av andre grunner enn selve spillet. Om naboen har en bedre bil enn meg er ikke så interessant. Jeg skal ikke krasje med ham for å komme meg til jobb, men om en skal spille et PvP spill så er det av stor betydning om motstanderen har 50% mer liv enn deg, 50% mer skade osv osv. Da er det ikke lenger PvP. PvP i et skillbased spill er MYE mer givende enn item og levelbased. (Det sagt - jeg betaler om jeg må. Ta WOW; alle mine venner spilte så jeg ble med for å "være med" men spillet i seg selv suger balle så jeg betalte glatt en kineser til å spille opp gubben og dro kortet for å få utstyret jeg måtte ha for å spille på samme linje som de som bor foran dataskjermen ) Customization, derimot, er helt ok. ting som har liten innvirkning på mechanics. Ta f.eks ultima online. et spill som var helt utmerket uten bruk av überpower items. 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 (endret) Nei. Det du har sagt hele tiden er at man ikke kunne kjøpe seg fordeler noen gang. Det EA nå sier er at de endrer hvordan loot crates virker for å gjøre dette til et mindre problem. Altså var det mulig, siden de nå endrer det. Men fortsatt sier de ikke: "Man kan ikke kjøpe seg til fordeler".Jeg har sagt at man aldri kunne det, ja. Da man aldri har kunnet kjøpe esker før launch så skulle dette være en selvfølge... Øh. Hæh? Hva slags rasjonale er det? Om du kjøper deg til en fordel før eller rett etter slipp, så kjøper du deg fremdeles til en fordel. Videre har de aller beste kortene, kalt Epic Star Cards, blitt fjernet helt fra loot-kistene. Spillere kan stort sett bare oppnå disse ved å tjene opp nok materialer i spillet til å lage dem selv. Unntaket er ved forhåndsbestilling av Star Wars Battlefront II, kjøp av Deluxe-versjonen eller kjøp av diverse kortpakker, som inkluderer noen eksklusive kort. Står også at du ikke kan gjøre dette. Det er et direkte sitat fra artikkelen, som er oversatt fra EA sin pressemelding... Hvis dette stemmer, mener jeg det fortsatt helt klart lukter "Pay to win" lang vei. Tror jeg venter noen uker på tilbakemelding fra spillere etter lansering før jeg i det hele gidder vurdere kjøp. Pay2Win = hva? At man får fordeler av å kjøpe ting, fremfor å spille spillet? For det går ikke i battlefront. At man får fordeler en stund ved å kjøpe ting, før de som spiller tar deg igjen? Går heller ikke. Hvis du ikke spiller spillet så har det ikke akkurat så mye å si om du har en fordel eller ikke. Spørsmålet er om en person som har spilt x timer og har brukt y penger på loot crates har en fordel over en person som bare har spilt x timer... Og igjen, med tanke på hvor vagt forfattet det her PR-tøvet vi blir matet med faktisk er, så har du ingen garanti for at det du sier er korrekt. Det er ingenting konkret i det EA har skrevet som tilsier at det du sier "ikke går" faktisk ikke går. Det er bare vage formuleringer som tyder på at det ikke er så gale som det kunne ha vært. Hva har skjedd med evnen til kritisk tankegang nå til dags? Hvorfor stoler folk så blindt på noen som har gjort det til en forretningsmodell å lyge, og kun har ett mål for øye: Å flå deg for mest mulig penger? Endret 1. november 2017 av Sutekh Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 For sent. Kjøpet ble droppet for lenge siden. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Der kan vi se, akkurat dette jeg har sagt hele tiden. Perfekt system som fjerner dlc, men samtidig gir dem penger. Og umulig å kjøpe seg fordeler. Joa, du fortsetter å si det du har sagt hele tiden, men fakta er fortsatt det samme, man kan kjøpe seg fordeler. Det du sier er løgn. AtW Hvordan? Kan du ikke lese det som står i denne artikkelen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Der kan vi se, akkurat dette jeg har sagt hele tiden. Perfekt system som fjerner dlc, men samtidig gir dem penger. Og umulig å kjøpe seg fordeler. Joa, du fortsetter å si det du har sagt hele tiden, men fakta er fortsatt det samme, man kan kjøpe seg fordeler. Det du sier er løgn. AtW Hvordan? Kan du ikke lese det som står i denne artikkelen? Det er ikke umulig å kjøpe seg fordeler, man kan fint kjøpe seg fordeler i forhold til noen som har spilt like lenge. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 .... Folk klagger på alt i dag. Dette her er for dumt. Pay to win. Bah. hvis noen ikke gidder å spille spillet og hvil heller kjøpe seg det beste la dem gjøre det. Du klagger ikke på fotball spilleren som har MYE bedre sko en hva du bruker? eller har en sykkel som er mange ganger bedre en din? Eller om at en annen person kjører en bedre bil en deg? Nei folk i dag tackler ikke at noen har et bedre våpen i et spill.... hva har skjed med gamers? Det som har skjedd er vel at de er opptatt av at den beste vinner, ikke den som har mest penger? Vanskelig å se hvorfor det er et problem. AtW 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå