Schweigaard Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Jfr trådtittel Av en eller annen grunn må jeg koble ut usb'en, og sette den inn igjen for å få nett etter pcn har startet opp. Det merkelige er at jeg ifølge de fem prikkene i ikonhjørnet nede til høyre har jeg nett ved oppstart, men det er ikke tilfellet. Noen som har peiling og kan hjelpe? Lenke til kommentar
ZorgX_InnleggNO Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Jfr trådtittel Av en eller annen grunn må jeg koble ut usb'en, og sette den inn igjen for å få nett etter pcn har startet opp. Det merkelige er at jeg ifølge de fem prikkene i ikonhjørnet nede til høyre har jeg nett ved oppstart, men det er ikke tilfellet. Noen som har peiling og kan hjelpe? Hei, det er i allefall to ting du bør prøve, den første er å gå på strøminnstillingene på pcen din, velge avansert og deaktivere tingene under usb regulering. Det andre du kan gjøre er å laste ned nyeste drivere, det er kanskje disse ? https://kb.netgear.com/30364/A6100-Software-Version-1-0-0-32-Supports-Win10 Den siste lette tingen man kan gjøre er å gå inn i biosmenyen og se om det er en eller annen "mystisk" innstilling som skaper dette problemet. trykk "del" når du booter pcen (hurtigtastene pleier å vises i 1 bilde når man booter, men etter secure boot fra windows så har dette ofte blitt deaktivert. Har du feks lenovo er det en liten knapp på siden du kan holde inne for å boote inn i biosen osv.. Hvis du skulle være i bios menyen bør du være litt forsiktig å ikke forandre ting bare for. Som oftest er ingen av innstillingene skadlige og det verste man kan gjøre er å ta vekk sikkerhetskopien av biosen (ikke det at det er veldig positivt, men det hindrer heller ikke pcen fra å boote så lenge hovedbiosen er ok).. Det jeg prøver å si er vel, bare les hva innstillingene står for å ikke tull med innstillinger som åpenbart ikke har noe med problemet du ønsker å løse 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå