Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Hei. Lurer på om noen kunne løst disse oppgavene for meg. Endret 4. november 2017 av Slettet-ee8Tb0 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Kunne løst dem for deg, eller du kunne vist hvor langt du har kommet, så kunne du løst det selv, med litt dytthjelp. Endret 31. oktober 2017 av Aleks855 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Kunne løst dem for deg, eller du kunne vist hvor langt du har kommet, så kunne du løst det selv, med litt dytthjelp. Hadde vært veldig greit om du kunne løst dem for meg Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Da lærer du jo ikke noe. Skal du får noe utav dette så må du prøve selv og spørre om konkret hjelp der du står fast. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Kunne løst dem for deg, eller du kunne vist hvor langt du har kommet, så kunne du løst det selv, med litt dytthjelp. Hadde vært veldig greit om du kunne løst dem for meg Jeg føler det blir en bjørnetjeneste. Ja, du seiler gjennom øvinga denne gang, men det blir kjapt en vanesak. Jeg ber ikke om mye. Jeg kan hjelpe deg med alle oppgavene, men det ville vært på sin plass om du legger minst like mye arbeid inn i det som jeg gjør. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Kunne løst dem for deg, eller du kunne vist hvor langt du har kommet, så kunne du løst det selv, med litt dytthjelp. Hadde vært veldig greit om du kunne løst dem for meg Jeg føler det blir en bjørnetjeneste. Ja, du seiler gjennom øvinga denne gang, men det blir kjapt en vanesak. Jeg ber ikke om mye. Jeg kan hjelpe deg med alle oppgavene, men det ville vært på sin plass om du legger minst like mye arbeid inn i det som jeg gjør. Saken er at jeg egentlig ikke har tid, må ha dem til i morgen og har en del andre ting jeg også skulle ha gjort. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Da høres det ut som om du burde startet litt tidligere. Kan, basert på egne erfaringer, fortelle at dette er nyttig kunnskap til videre studiegang. Endret 31. oktober 2017 av Zlatzman 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Morsomt at de oversetter loop, men ikke array, while, canvas eller body.. Hadde klikka. Ellers har jeg ikke svar, sorry Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Morsomt at de oversetter loop, men ikke array, while, canvas eller body.. Hadde klikka. Ellers har jeg ikke svar, sorry Det er vel fordi array, while, canvas og body er nøkkelord, mens loop ikke er det. <html> <hode></hode> <kropp></kropp> </html> mens(i < 10) { } Ville blitt rart, eller hva? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 No way or all the way Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) </html> Endret 4. november 2017 av Slettet-ee8Tb0 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Det kommer litt an på hvordan man tolker oppgaven, skal man bare gange oddetall med hverandre, eller gange 1,3,5,7,9 med alle tallene 1-9? Uansett så er det bare å slenge inn en if(i%2 ==0)continue, da hopper løkka til neste tall uten å eksekvere koden under. % er modulo operatoren. Endret 31. oktober 2017 av Benbjo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Det kommer litt an på hvordan man tolker oppgaven, skal man bare gange oddetall med hverandre, eller gange 1,3,5,7,9 med alle tallene 1-9? Uansett så er det bare å slenge inn en if(i%2 ==0)continue, da hopper løkka til neste tall uten å eksekvere koden under. % er modulo operatoren. Tenker at man skal gange 1,3,5,7,9 med alle tallene opp til 9. Kunne du fylt inn if setningen i koden for meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) </html> Endret 4. november 2017 av Slettet-ee8Tb0 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 4. Lag en funksjon som tar en tekst som parameter. Når funksjonen kjører, skal denne teksten legges til i body-elementet. Kjør funksjonen med forskjellige tekster: Lurer på om jeg har gjort denne oppgaven riktig: <!DOCtype html> <html> <head> <meta charset="UTF-8"> </head> <body> <script> function hurra(navn){ document.write("<p>Hurra for "+navn+"</p>"); } hurra("Nils"); hurra("Ben"); hurra("Ritu"); </script> </body> </html> Hvis du åpner fila i en nettleser, skriver den ut teksten din? Nå gjør den jo litt mer/annet enn det oppgaven ber om. I følge oppgaveteksten skal du bare legge til teksten du sender inn i body-elementet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) skal? Endret 4. november 2017 av Slettet-ee8Tb0 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 for ( i < tekster.length) { alert(tekster) } Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 for ( i < tekster.length) { alert(tekster) } Skjønner ikke helt hvor jeg skal plassere dette inne i koden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) for ( i < tekster.length) { alert(tekster) } Skjønner ikke helt hvor jeg skal plassere dette inne i koden </script> Endret 4. november 2017 av Slettet-ee8Tb0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå