Pitter Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Er det noen som kan gi meg noen råd? Jeg har tidligere (10 år siden) nyttet Pinnacle 9.0 til å redigere mine analoge videoer. Jeg vil nå fortsette å redigere noen gamle analoge videoer. Bør jeg fortsatt bruke Pinnacle 9.0 eller er det nyere versjoner som anbefales? Redigeringen vil hovedsakelig bestå av teksting og klipping. Pitter Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Hva mener du med analoge videoer? Alle videoene på en pc er digitale. Eller mener du analog video som er konvertert til digital? Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Til å legge på tekst og litt småklipping duger Movie Maker helt fint. Tror ikke du trenger Pinnacle til så lette oppgaver, men hvis du skal begynne å colour grade passer Pinnacle bedre. Videopad tror jeg passer til ditt bruk: http://www.nchsoftware.com/videopad/ (Husk å trykk på "free version" når du laster ned) Endret 31. oktober 2017 av KanonEOS Lenke til kommentar
Pitter Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2017 Hva mener du med analoge videoer? Alle videoene på en pc er digitale. Eller mener du analog video som er konvertert til digital? Jeg mener 8mm videokassetter tatt opp med et Sony kamera CCD-TR75E. Pitter Lenke til kommentar
KanonEOS Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Først må du få kasettene konvertert til digitalt format. (eks: .mov .mp4 ) Så kan du begynne å legge tekst og redigere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Først må du få kasettene konvertert til digitalt format. (eks: .mov .mp4 ) Så kan du begynne å legge tekst og redigere. Jeg mistenker at det er det trådstarter gjorde for 10 år siden. Det h*n spør om, er om h*n behøver å oppdatere ... Hvis den gamle Pinnacle versjonen virker på den versjonen av Windows (eller MacOS) du bruker i dag, så er det ingen grunn til å oppgradere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå