Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slitsom "oldemor" til mitt barn

5 stemmer

1. 1. Har du besteforeldre som er slitsomme å forholde seg til? ( Gjelder partner sin side også )

• Ja
      1
    • Nei
      4

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å høre hvordan andre takler situasjoner med de eldre og barna deres

Min bestemor er alene og har bare oss og våre foreldre, Min far jobber veldig mye og kan ikke alltid ta seg fri pga han driver eget selskap i oppstartsfase, Bestemor er ikke i super ekstase ovenfor min mor, men det er mye sjalusi pga hun har veldig god kontakt med sine foreldre, Mine foreldre inviterer støtt og stadig til familiesammenkomst for de eldre samt "min" familie og min "søster" sin familie. sikkert 2 ganger i mnd

Hver eneste gang klager hun på hvordan ingen har tid til å være med henne og at hun føler hun ikke har en familie, Min mor er lei dette siden de tar henne med ut en gang i uken og inviterer som sagt nesten utelukkende annenhver søndag vår side av familien på middag ( Jeg+søster+ barn + våre menn + begge mine bestemødre )

Hun er ikke smart, det har hun ikke vært heller og tenker lite over hva hun sier, Hun er frisk, men dårlig med koordinasjon osv så vi er ikke veldig komfortable med å la henne sprade rundt med vår nyfødte baby, der hun hittil har nesten mistet han 3 ganger

Så vi gir ikke lenger initiativ til å si " vil du holde han? osv" Min andre bestemor derimot er supersprek og man skulle ikke tro hun er over 60 engang. trener og står på

Så henne er vi mye mer komfortabel med,  Det blir veldig forskjellsbehandling og jeg skjønner hvorfor hun føler seg utelatt når bestemor nr 2 kan bøye seg opp og ned og hente babyen, mens hun selv klarer såvidt å gå opp av stolen alene

Så jeg er egentlig lut lei kommentarer som " Får jeg holde han eller får jeg ikke lov jeg eller ?" " oiiidaa slår mamma og pappa deg ? er de slemme mot deg ? " (Sier det hver gang han er sulten og vil ha mat ..er 9 uker gammel )

Ingen gir henne oppmerksomhet når hun sier sånne dumme ting, mest fordi vi vil spare henne for dumme blikk og vi later heller som om vi ikke hører henne. Min samboer himler med øynene når hun sier sånt og er egentlig veldig rett frem med henne og sier at "sånne ting kan du ikke si...dette blir for dumt osv bla bla "

Tillegg så er jo hun sjalu som sagt og vil kjøpe seg inn hos oss. Hun har noen mill i banken og hvis bestemor nr 2 strikker eller baker eller hva enn hun har gjort..da skal bestemor nr1 gjøre det bedre, Bare hun kjøper dyr bakst, dyre strikkeklær,   vi er så lei av dette..og min far orker ikke ta det med henne. Hun skjønner lite og hadde nok tatt det til seg feil

Det kan ikke bare være oss som har en sånn bestemor? Hva har/ville dere gjort i mitt tilfelle?  Er på randen til å si at jeg ikke orker sånn negativitet rundt meg og da kan hun heller være hjemme hvis hun ikke klarer å være takknemlig for at 11 personer samles KUN for henne flere ganger i mnden uten engang å høre et takk...

Takk for meg :)

Anonymous poster hash: 2d7c4...d0b

Anonymous poster hash: 2d7c4...d0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dere som er viktige her, ikke oldingene! Jeg vet det ikke er lett, men du blir nødt til å "distansere" deg overfor negativiteten, selv om det medfører en dritsur gamling! Hun har hatt sin tur med mann og barn (og var sikkert lei gamlingene), nå er det din tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...