Gå til innhold

ANMELDELSE: Super Mario Odyssey

Anbefalte innlegg

Jeg ytrer kun mine meninger, jeg nekter ikke andre å mene noe annet. Du forsøker å nekte meg å ha ei mening.

Har jeg ikke lov til å ha ei mening om denne konsollen?

Har jeg ikke lov til å stille krav eller ha ønsker og forhåpninger til konsoller etter over 30 år med spilling.

Skjønner nå at du sannsynligvis ikke sikter til meg spesifikt, da ingenting av dette har med mitt innlegg å gjøre.

Vil bare påpeke at utsagn av typen «dette er det ingen som vil ha», som du kom med tidligere, svært lett kan oppfattes som mer enn bare en mening. Det kan virke som en bastant, og forøvrig beviselig feil, faktapåstand. Slikt må du forvente å bli utfordret på.

Ellers er det mye du sier vi nok kunne diskutert, men siden det ikke har stort med Mario å gjøre, kan det bok anses som off topic. Det samme gjelder sannsynligvis en videreføring av denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med påtvunget motion controls ødelegger spillet veldig mot slutten for min del. Nintendo-spill skal liksom være så lett tilgjengelig og skal kunne spilles av alle, så har de slike kontrollere tilstede som utelukker mange måner for min del.

Mange av bevegelsene som krever motioncontrols gjør også til at man kommer seg rundt i verden mye lettere, som er mye av gleden med spillet. Kjipt!

Forklar gjerne nærmere, jeg kan ikke skjønne hvordan man kommer seg lettere rundt med bevegelseskontroll. Alt av hopping, løping og rulling osv gjøres da ved hjelp av knapper? Eneste jeg kan tenke meg et at frosken hopper litt høyere og at man klatrer litt fortere, noe som sjelden er av spesiell betydning for å komme seg rundt.

Bestrider ikke at man må riste littegran for å fullstendig fullføre spillet. Men det er vel kanskje nødvendig for sånn omtrent 1-2 % av månene? Og kanskje noen få der bevegelser gjør det litt lettere? Synes det er rart at dette kan påvirke spillegleden så mye. Blir litt som om jeg skulle tatt det svært tungt at spillet har noen, til og med obligatoriske, tanksseksjoner, siden jeg ikke liker FPS.

Når det er sagt, bevegelseskontrollene er definitivt gimmicky, og kunne nok godt vært mappet til knapper i stedet.

Å kaste hatten opp eller ned kan kun gjøres med motioncontrols, å kaste hatten rundt seg i en sirkel eller å rulle fremover i høyest mulig fart gjøres ved å riste på kontrollene som passer seg svært dårlig i håndholdt modus. De fleste bevegelser gjøres raskere eller lenger ved motioncontrols enn ved knappetrykk.

Det å vite at jeg kunne manøvrert meg bedre rundt i verdenen i et 3D plattformspill om jeg hadde kunnet bruke motioncontrols irriterer meg når jeg ikke kan bruke det. Kræsjer litt med tilgjengelighetsmantraet til Nintendo liksom.

Når det er sagt har jeg spilt noen timer i dag og bikket 500 måner.

Lenke til kommentar

Det med påtvunget motion controls ødelegger spillet veldig mot slutten for min del. Nintendo-spill skal liksom være så lett tilgjengelig og skal kunne spilles av alle, så har de slike kontrollere tilstede som utelukker mange måner for min del.

Mange av bevegelsene som krever motioncontrols gjør også til at man kommer seg rundt i verden mye lettere, som er mye av gleden med spillet. Kjipt!

Forklar gjerne nærmere, jeg kan ikke skjønne hvordan man kommer seg lettere rundt med bevegelseskontroll. Alt av hopping, løping og rulling osv gjøres da ved hjelp av knapper? Eneste jeg kan tenke meg et at frosken hopper litt høyere og at man klatrer litt fortere, noe som sjelden er av spesiell betydning for å komme seg rundt.

Bestrider ikke at man må riste littegran for å fullstendig fullføre spillet. Men det er vel kanskje nødvendig for sånn omtrent 1-2 % av månene? Og kanskje noen få der bevegelser gjør det litt lettere? Synes det er rart at dette kan påvirke spillegleden så mye. Blir litt som om jeg skulle tatt det svært tungt at spillet har noen, til og med obligatoriske, tanksseksjoner, siden jeg ikke liker FPS.

Når det er sagt, bevegelseskontrollene er definitivt gimmicky, og kunne nok godt vært mappet til knapper i stedet.

Å kaste hatten opp eller ned kan kun gjøres med motioncontrols, å kaste hatten rundt seg i en sirkel eller å rulle fremover i høyest mulig fart gjøres ved å riste på kontrollene som passer seg svært dårlig i håndholdt modus. De fleste bevegelser gjøres raskere eller lenger ved motioncontrols enn ved knappetrykk.

Det å vite at jeg kunne manøvrert meg bedre rundt i verdenen i et 3D plattformspill om jeg hadde kunnet bruke motioncontrols irriterer meg når jeg ikke kan bruke det. Kræsjer litt med tilgjengelighetsmantraet til Nintendo liksom.

Når det er sagt har jeg spilt noen timer i dag og bikket 500 måner.

Hm. Vel. Visste faktisk ikke at rulling går raskere når man rister, så skal gi deg den. Dog det at jeg aldri har hatt bruk for det ellet savnet det sier litt om hvor lite viktig det er. Kan også være enig i at homing-funksjonen med hatten også er nyttig i noen tilfeller, men dette også relativt sjelden, og det er vel aldri obligatorisk. De andre hattemanøvrene synes jeg derimot har helt ekstremt lite å si. Å kaste opp og ned har du vel sjelden bruk for? Å få hatten til å spinne rundt kunne man tenkt seg at ville være nyttig, men har kun opplevd én eneste gang at det var noe som helst poeng i å bruke det.

Skaffet også måne nummer 500 rett før jeg skrev dette! Så nå håper jeg på noe småspennende når jeg drar tilbake til skipet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ytrer kun mine meninger, jeg nekter ikke andre å mene noe annet. Du forsøker å nekte meg å ha ei mening.

Har jeg ikke lov til å ha ei mening om denne konsollen?

Har jeg ikke lov til å stille krav eller ha ønsker og forhåpninger til konsoller etter over 30 år med spilling?

Det fine med PC er at du kan kjøpe GTX 1060 eller integrert grafikk, men du kan også kjøpe GTX 1080 Ti, det er ingen som tvinger deg til å kjøpe svakere maskinvare enn du ønsker. Du kan koble på hvilken gampepad du ønsker, eller mus/tastatur, mekanisk eller membranbasert. Hvis du vil ha et påkostet kabninett til 10k så får du det og hvis du vil ha et standard kabinett i stål til under tusenkronen, får du det også.

Problemet med Switch er at jeg ønsker verken Joy-Con eller skjerm.

Jeg ser mange ergrer seg over at det ikke er trådløse kontrollere medfølgende til SNES Classic Mini. For meg er det helt ok så lenge den er som en vanlig konsoll, men jeg aksepterer at andre føler det behovet. Det finnes muligheter for å få trådløse kontrollere, så da kan de velge det ved behov. Hadde jeg ønsket en portabel SNES er det også mulig å realisere, men det ønsker jeg altså ikke. Foretrekker dog maskinvaren eller FPGA-basert SNES.

Denne blir omtrent som Switchen for meg. Den lar deg spille SNES-spill, men helst vil jeg bare ha en vanlig gammeldags SNES NTSC, med kabler og firkantet design.

Denne her er en av de fineste, etter min mening selvsagt.

maxresdefault.jpg

Den siste konsollen likte jeg. :green:  360 john 117 master chief :yes:

post-281153-0-86785400-1509746430_thumb.jpg

post-281153-0-54170200-1509746440_thumb.jpg

post-281153-0-66731700-1509746462_thumb.jpg

post-281153-0-03021700-1509746473_thumb.jpg

Lenke til kommentar

https://www.gamer.no/artikler/slik-foretrekker-switch-eiere-a-spille/411306

Når en ser på artikkelen her viser jo dette at nintendo switch treffer målgruppen så og si helt perfekt, med tanke på salget denne konsollen har hatt åpningsåret sitt viser det jo og at dette er en kjempesuksess for nintendo. Så jeg skjønner ikke helt denne diskusjonen, folk skal selvfølgelig få lov til å ha sine ønsker for hva konsollen burde være, men å fremstille det som ett problem og en feil av nintendo at den er slik den er i dag  henger ikke helt på greip. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.gamer.no/artikler/slik-foretrekker-switch-eiere-a-spille/411306

Når en ser på artikkelen her viser jo dette at nintendo switch treffer målgruppen så og si helt perfekt, med tanke på salget denne konsollen har hatt åpningsåret sitt viser det jo og at dette er en kjempesuksess for nintendo. Så jeg skjønner ikke helt denne diskusjonen, folk skal selvfølgelig få lov til å ha sine ønsker for hva konsollen burde være, men å fremstille det som ett problem og en feil av nintendo at den er slik den er i dag  henger ikke helt på greip. 

Om du blar litt tilbake både i denne og ser på andre tråder ser du fort at mesteparten bare er trolling fra én bruker, samt den vanlige, generiske kritikken til Nintendo fra de samme brukerne her på forumet. Ikke så mye å bry seg om :)

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du diskuterer ikke hvis du nekter andre å ha ei mening. Man kan fint ytre egne meninger uten å nekte andre å ha sine meninger.

Å be andre om å begrunne meningene sine er ikke det samme som å nekte dem å ytre seg.

Dette er et diskusjonsforum. Hvis du velger å ytre deg her så må du regne med at folk er uenige. Hvis du ikke takler det så får du heller lage deg en blogg og skru av kommentarer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke hva han gjør og du likeså.

En rekke anerkjente folk har kritisert Switch inkudert han som har den offisielt største samlinga av videospill, autentisert av Guiness Book of Records. "I'm pissed of with Nintendo", sier han.

Det er flere folk som misliker Switch enn folk som liker konsollen. Du kommer ingen vei med å forsøke å nekte folk ikke å like utforminga, ytelsen eller konseptet til Nintendo Switch.

https://www.youtube.com/watch?v=wdDP7Isv8T0

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

En rekke anerkjente folk har kritisert Switch inkudert han som har den offisielt største samlinga av videospill, autentisert av Guiness Book of Records. "I'm pissed of with Nintendo", sier han.

Det er flere folk som misliker Switch enn folk som liker konsollen. Du kommer ingen vei med å forsøke å nekte folk ikke å like utforminga, ytelsen eller konseptet til Nintendo Switch.

Wow, så noen har kritisert Switch?

Hva så?

Hva har han kritisert Switch for, forresten?

Hvor har du det fra at det er flere som misliker Switch enn det er folk som liker den?

Lenke til kommentar

Klart det er folk som vil ha konsollen. Jeg mener at de overser halve markedet som kanskje vil ha spillene, men en annerledes utformet konsoll.

Vil man ha Mario kjøper man Switch uansett hva du måtte mene om konsollen.

Si ikke det, venter på en emulator :)

AtW

Regner med du kjøper spillet også da slik at det er lovlig?

Rundet siste bonusverden i dag. Altfor enkelt det også.

Lenke til kommentar

Klart det er folk som vil ha konsollen. Jeg mener at de overser halve markedet som kanskje vil ha spillene, men en annerledes utformet konsoll.

Vil man ha Mario kjøper man Switch uansett hva du måtte mene om konsollen.

Si ikke det, venter på en emulator :)

AtW

Regner med du kjøper spillet også da slik at det er lovlig?

Rundet siste bonusverden i dag. Altfor enkelt det også.

Ja, pleier ofte å være billig på de tider, tar jo gjerne noen år, men kan vente.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...