MR SPEED Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Slo Bowser i går ble ferdig da med spillet da, begynner på nytt med new game i dag virkelig et bra spill. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Jeg så en video fra dette spillet, der du styrer en t-rex med hatt og bart. Hva mer trengs å sies? Solgt. Nå blir det Switch og SMO på meg til jul, det er ikke noe å lure på en gang. Zelda og Mario er alt du trenger. Switch har ikke så mange spill men de få den har er faktisk meget bra. Og så kommer jeg aldri til å komme over den "wow" følelsen av å faktisk sitte med en slik konsoll håndholdt. Det er så kjekt å bare ta den utav dockingen å ta den med seg. Venter nok på emulator personlig, orker ikke enda en konsoll for et par spill.. AtW Lenke til kommentar
...... Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 At Nintendo kommer med flere gode spill er en selvfølge. Det er mye å glede seg til for de av oss som har en Switch. Satt på gjerdet selv med Switch, men den har innfridd så langt selv om jeg personlig er litt skuffet over Odessey. Zelda, Mario + Rabbids, Shovel Knight og Stardew Valley har gitt meg mange timer med glede så langt. Slo Bowser i går ble ferdig da med spillet da, begynner på nytt med new game i dag virkelig et bra spill. Hvorfor begynner du på nytt? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 At Nintendo kommer med flere gode spill er en selvfølge. Det er mye å glede seg til for de av oss som har en Switch. Satt på gjerdet selv med Switch, men den har innfridd så langt selv om jeg personlig er litt skuffet over Odessey. Zelda, Mario + Rabbids, Shovel Knight og Stardew Valley har gitt meg mange timer med glede så langt. Slo Bowser i går ble ferdig da med spillet da, begynner på nytt med new game i dag virkelig et bra spill. :dribble: :dribble: Hvorfor begynner du på nytt? Får se, kommer nok flere enn feks til Wii U, men det er det kanskje bare 5 spill som er ordentlig bra (som ikke finnes på andre plattformer i bedre utgave) AtW Lenke til kommentar
zenox88 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Er dette virkelig et spill folk ønsker å spille? Ja Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Zelda, Mario, Rabbids og Metroid Prime 4 er allerede flere spill enn jeg brydde meg om på Wii U. Kjøpte egentlig Switchen bare for Zelda og Mario, men ser ut til at det blir langt mer moro enn som så. Odyssey er etter min mening alene verdt å kjøpe Switch for Endret 31. oktober 2017 av Snikpellik Lenke til kommentar
zenox88 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Zelda, Mario oddysey, mario+rabbids, Mario kart, pokemon, splatoon, arms, dette er verdt det virkelig Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Personlig er jeg litt i tvil om hva jeg synes om SMO. For å ta det negative først, er det nok mye som kunne ha vært gjort langt bedre. Cappy er bare en gimmick, og ikke en spesielt bra en. Moro en stund, men gikk fort over til å bli en unødvendig ting jeg helst bare vil la være å bruke. Jeg tok over fiender for å komme forbi et hinder, verken mer eller mindre. For min del kunne de like gjerne ha droppet hele Cappy gimmicken, og latt oss spille som kun Mario, som i SM64. Å dra til et nytt kingdom var morsomt nok første gang, men de er rimelig kjedelige og uinspirerte. Er faktisk bare étt kingdom som skiller seg ut fra mengden (og nei, mener ikke New Donk City.) Fiendene er heller ikke spesielt varierte. Så for å si det kort er det mange grunner til å mislike SMO sterkt. Det kunne glatt ha blitt en katastrofe... ... men like fullt fikk jeg spillet på fredag, og satt nesten i strekk til send på søndag. Har fullført historien, samlet 255 måner og jobber med å samle resten av kostymene, finne resten av månene, utforsker mer og så videre. Ser vi kun på det tekniske (level design, fiender osv) er dette labre greier, men selve spillfølelsen er fantastisk. Jeg vil si det er nærmere en SM64 1.5 enn SM64 2, da det ikke gjør så mye nytt akkurat. Men det trenger det heller ikke. I stedet perferksjonerer det formulaen fra SM64 på de fleste områder. Fordi det er så mange måner og lilla mynter å finne føler jeg hele tiden at jeg får belønning for det jeg driver med, og da blir det fort bare noen minutter til. Bossene kunne ha vært litt bedre, men de er morsomme å sloss mot, uten at det blir for vanskelig i runde en. (spoiler alert: du får vanskeligere bosskamper i endgame.) Veldig ofte finner jeg måner eller lilla mynter jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få tak i, og det er noen jeg plagdes ganske lenge med før jeg fikk dem. Men det føltes til gjengjeld svært bra når jeg først fant dem. En jeg fortsatt har mareritt om dreier seg om å fly en paragoomba i tåken og samle fem biter av en måne. Så ikke en dritt der, så tok rimelig lang tid før jeg fant den siste biten. Men når jeg fant den var det verdt alt strevet. Så alt i alt er det mye som kunne ha vært bedre, men selve spillfølelsen er så godt som perfekt. For meg er dette det viktigste. Så lenge spillet er morsomt å spille, gjør det meg fint lite om alle kingdoms er generiske, bossene litt for enkle, og mangel på liv gjør at vi aldri har noe særlig å tape når vi dør. Vi går bare tilbake til forrige checkpoint. Men det gjør også at det aldri blir frustrerende. Slo Bowser i går ble ferdig da med spillet da, begynner på nytt med new game i dag virkelig et bra spill. Ferdig? Sikker på det? Kort sagt sies det at historien er ca 15 timer, endgame er 60+ timer. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Screiber: De kan ikke bare la deg spille som Mario, de må ha med noe nytt for å selge. Folk hadde kommet til å si "Dette er likt tidligere spill." og trekke på skuldrene. FPS-shooter-sjangeren er feks veldig herjet av evolusjonsplagen. De kan ikke bare lage vanlig skytespill, nei de må ha med klasser og gimmicker. Et godt spill måler ferdighet uten unødvendigheter og fjas. I fotball og sjakk bevares spillet over tid, man får ikke plutselig en fotballbane med hinderløype eller sjakkbrikker med powerups og skjulte egenskaper. Endret 31. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Bossene kunne ha vært litt bedre, men de er morsomme å sloss mot, uten at det blir for vanskelig i runde en. (spoiler alert: du får vanskeligere bosskamper i endgame.) Og akkurat dette ble dråpen for min del for om jeg gidder å bruke mer tid etter jeg er ferdig, og testet litt av end game. Å skulle sloss mot de samme bossene for X antall gangen var kjedelig i spillet. Når de kom tilbake atter en gang i end game var jeg egentlig lei, selv om de var vanskeligere på en måte. Bare synd de heller ikke var vanskelige på en spesielt god måte. Glimrende spill, som kunne vært så mye bedre. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Flere av bosskampene ser ut som de er kopiert rett ut av rollespill. Feks der man hopper over ringer av flamme osv. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Flere av bosskampene ser ut som de er kopiert rett ut av rollespill. Feks der man hopper over ringer av flamme osv. Nuvel, bossene er typiske bosser fra Mario spill, og helt greie. Det er bare for få, og de blir gjenbrukt til det kjedsommelige. For meg uforståelig at de ikke har tatt seg bryet med å lage flere forskjellige bosser. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Flere mekanismer er tatt rett ut av feks World of Warcraft. Endret 31. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Nå var ikke WoW de første til å bruke flammeringer på bakken da. Et ganske vanlig fenomen i spill dette i en eller annen form. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) Flammeringer som overlapper og vokser utover, så skal du hoppe over. I tillegg har man flamme-torchen akkurat som fra dragene i et MMORPG. Helt greit, men veldig lite originalt. Man kan gå lenger tilbake i tid også. Akkurat så original er deler av bosskampen. Endret 31. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Flere mekanismer er tatt rett ut av feks World of Warcraft. https://www.youtube.com/watch?v=uyvxNPrnGdk Nå har vel Blizzard hentet så godt som alt som finnes i WoW fra andre spill, så man skal ha store skylapper på for å påstå at noe er hentet fra WoW. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Poenget var at noen av bossene føles som en dårlig parodi på mekanikk fra rollespill. Lenke til kommentar
...... Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Bosskampene er en vits, og man slåss mot samme fire sjefer 5 ganger tror jeg det er totalt. Helt sinnsykt at de ikke har lagt mer arbeid i å ha flere sjefer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Sjefskampar har vel aldri vore Mario-seriens styrke eller fokus, men hugs at dette spelet er meint for både born og vaksne. Du vil aldri finne sjefar av typen du finn i Dark Souls eller Wings of Vi i Mario. Spelet er enkelt og sjefskampane står difor i stil med spelet. Det betyr òg at spelet vil vere forholdsvis enkelt for dei fleste her på forumet, som gjerne er 20+ og har drive med spel i årevis. Det hadde derimot absolutt vore interessant om Nintendo laga ein modus for dei litt eldre, som gjorde alt vanskelegare. Denne type Mario-spel har ikkje vore spesielt vanskeleg, kanskje med unntak av Mario 64. 3D World, Odyssey og Breath of The Wild er spel som har store areal og mange områder å rote seg vekk i. Oppgåvene du møter på er sjeldan spesielt vanskelege og repeterer ofte seg sjølv, men om ein skal samle alle månane så kan det ta tid. Ellers er eg einig med ein tidlegare i tråden at det er for mange månar i Odyssey. Det hadde ikkje skada med nokre andre konsept for å få deg rundt spelet enn å samle på månar og stjerner. For vaksne kan ein dra ein del parallellar til GTA og RDR. Store areal, åpen verden, gjentakande oppgåver og utfordringar. Om ein ser over alle oppdrag i GTA og RDR, så går det veldig mykje ut på det same - drep X, hent Y, frakt ditt, hent datt, samle gjenstandar. Spela er ikkje utprega vanskeleg, men tar tid pga. store område og mange oppdrag. Mario Odyssey og Breath of The Wild er spel i same sjanger, men laga med ein langt yngre spelargruppe i tankane. For min eigen del er ikkje Mario noko eg spelar mykje lengre, og i så fall synest eg det er mest moro i lag med andre. Bloodborne spelar eg helst aleine, men Mario blir litt keisamt utan selskap. 2 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 At Nintendo kommer med flere gode spill er en selvfølge. Det er mye å glede seg til for de av oss som har en Switch. Satt på gjerdet selv med Switch, men den har innfridd så langt selv om jeg personlig er litt skuffet over Odessey. Zelda, Mario + Rabbids, Shovel Knight og Stardew Valley har gitt meg mange timer med glede så langt. Slo Bowser i går ble ferdig da med spillet da, begynner på nytt med new game i dag virkelig et bra spill. :dribble: :dribble: Hvorfor begynner du på nytt? Samlet ikke nok star hadde 171 star men måte ha 250 star. begynner på nytt for gjøre bedre jobb å spille hardere med Mr. Jump Man. å Mr Video Personlig er jeg litt i tvil om hva jeg synes om SMO. For å ta det negative først, er det nok mye som kunne ha vært gjort langt bedre. Cappy er bare en gimmick, og ikke en spesielt bra en. Moro en stund, men gikk fort over til å bli en unødvendig ting jeg helst bare vil la være å bruke. Jeg tok over fiender for å komme forbi et hinder, verken mer eller mindre. For min del kunne de like gjerne ha droppet hele Cappy gimmicken, og latt oss spille som kun Mario, som i SM64. Å dra til et nytt kingdom var morsomt nok første gang, men de er rimelig kjedelige og uinspirerte. Er faktisk bare étt kingdom som skiller seg ut fra mengden (og nei, mener ikke New Donk City.) Fiendene er heller ikke spesielt varierte. Så for å si det kort er det mange grunner til å mislike SMO sterkt. Det kunne glatt ha blitt en katastrofe... ... men like fullt fikk jeg spillet på fredag, og satt nesten i strekk til send på søndag. Har fullført historien, samlet 255 måner og jobber med å samle resten av kostymene, finne resten av månene, utforsker mer og så videre. Ser vi kun på det tekniske (level design, fiender osv) er dette labre greier, men selve spillfølelsen er fantastisk. Jeg vil si det er nærmere en SM64 1.5 enn SM64 2, da det ikke gjør så mye nytt akkurat. Men det trenger det heller ikke. I stedet perferksjonerer det formulaen fra SM64 på de fleste områder. Fordi det er så mange måner og lilla mynter å finne føler jeg hele tiden at jeg får belønning for det jeg driver med, og da blir det fort bare noen minutter til. Bossene kunne ha vært litt bedre, men de er morsomme å sloss mot, uten at det blir for vanskelig i runde en. (spoiler alert: du får vanskeligere bosskamper i endgame.) Veldig ofte finner jeg måner eller lilla mynter jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få tak i, og det er noen jeg plagdes ganske lenge med før jeg fikk dem. Men det føltes til gjengjeld svært bra når jeg først fant dem. En jeg fortsatt har mareritt om dreier seg om å fly en paragoomba i tåken og samle fem biter av en måne. Så ikke en dritt der, så tok rimelig lang tid før jeg fant den siste biten. Men når jeg fant den var det verdt alt strevet. Så alt i alt er det mye som kunne ha vært bedre, men selve spillfølelsen er så godt som perfekt. For meg er dette det viktigste. Så lenge spillet er morsomt å spille, gjør det meg fint lite om alle kingdoms er generiske, bossene litt for enkle, og mangel på liv gjør at vi aldri har noe særlig å tape når vi dør. Vi går bare tilbake til forrige checkpoint. Men det gjør også at det aldri blir frustrerende. Slo Bowser i går ble ferdig da med spillet da, begynner på nytt med new game i dag virkelig et bra spill. Ferdig? Sikker på det? Kort sagt sies det at historien er ca 15 timer, endgame er 60+ timer. Jo fikk mario beste venn da, jeg kjøpte nesten ingen ting på vær enste levels som jeg løpte inngjenom alle levels da uten se etter mario brett Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): T. yoshisaur munchakoopas er Mr. Jump Man. å Mr Video beste venn da så nå spiller jeg hardere nå en sist gang fikk fant 43 mynter ikke gull mynter på levels Cascade Kingdom men fant ikke noe sted der å kjøpe noe der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå