Gå til innhold

[Løst] Får ikke til Wifi tale med Telenor på Xperia Performance - skyldes det rooting?

Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg byttet fra Talkmore til Telenor fordi jeg ikke fikk til Wifi tale på Talkmore, men det funker ikke på Telenor heller. Kan det være fordi jeg har rootet telefonen, og altså låst opp bootloader, eller har det ikke noe med dette å gjøre? Jeg er på den nyeste Telenor ROM-en, så der skulle det ikke være noe galt.Og jeg har tilbakestilt nettverksinnstillingene hos Telenor nå nettopp. Før jeg byttet, prøvde jeg å nullstille hele mobilen (etter å ha oppgradert til nyeste ROM), men det ga heller ikke noe resultat. Det er irriterende, for hjemme i huset er det elendig dekning (midt i Mandal sentrum...), og på hytta er det heller ikke veldig imponerende, men jeg har bredbånd begge stedene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har Talkmore og Wifi tale på min iPhone 7 plus. 

Huska det var litt styr i starten med å få det til. Måtte kontakte brukerstøtte til Talkmore (web chat, nokså kjapt) også måtte eg reboote telefonen så fungerte det. 

På Telenor fungerte det med ein gang. 

Lenke til kommentar

Det som ikke står på Telenor sine sider er at du også trenger SIM som støtter Wifi-Tale. Anbefaler å ringe 915 09000, helst 08:01, når de har åpna (lettere å komme igjennom). Ellers er det jo det vanlige, oppdater telefon ect. (Må ha Android 7 eller nyere).

Håper jeg kunne være til hjelp :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg byttet nettopp til Telenor, så jeg regner med at SIMkortet jeg fikk i forrige uke støttet det. og som sagt er mobilen oppdatert, jeg er på 7.1.1. fra første oktober. Men jeg må nok ringe dem, og da har du sikkert rett i at de er lettest å få tak i om morgenen. Det er vel en times venting nå, minst.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Da skal det nok støttes :)

Jeg vet at enkelte Samsung-modeller er nødt å være en Telenor-variant for at WiFi-Tale skal fungere, men tror ikke det gjelder telefonen din. 

Det som kanskje er greit med å ringe fra mårran av, er at de som jobber da kanskje har litt mer peiling enn han "19-åringen" du snakka om tidligere! :D

Lykke til :3

Lenke til kommentar

Jeg vet at enkelte Samsung-modeller er nødt å være en Telenor-variant for at WiFi-Tale skal fungere, men tror ikke det gjelder telefonen din.

Det stemte inntil ganske nylig, men nå har både Telenor-varianten og vanlig nordisk utgave støtte.

Har Sony egen programvare for Telenor slik som Samsung med "TEN"?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Lund, det stemmer at tidligere versjoner ikke funket, men denne skal ifølge Telenor selv gjøre det. Så vi får se om jeg får noe vettugt ut av dem i morgen.

Mandela, ja, det har de. Jeg bruker nå F8131_Telenor Mobil NO_1303-3350_41.2.A.7.76_R2D, og jeg har også prøvd F8131_Customized NOBA_1302-7875_41.2.A.7.76_R4D (felles nordisk). Ingen av dem funket på Talkmore, og Telenor Mobil-versjonen funker ikke for meg nå. Får se i morgen hva de sier.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært igjennom det teknikerne hos Telenor kunne gjøre, og det er et eller annet snålt med mobilen. Jeg byttet SIM-kortet over i fruens Samsung S6, og det funket (den er for øvrig også rootet, man må jo ha Titanium Backup!). Og teknikeren kunne se at mobilen min ikke engang prøvde å koble seg på verken VoLTE eller Wifi tale hos dem når SIM-kortet satt i min mobil. Så da er det kanskje nytt forsøk med fabrikkinnstillinger av mobilen, nå med Telenor-SIM-kort i den. Jeg tviler sterkt på at det har noe å si, men det er verdt et forsøk. Irriterende er det iallfall, jeg har brukt altfor mye tid på rælet, men jeg må ha det til å virke på grunn av den elendige dekningen, særlig hjemme, men også på hytta.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av det. Ved innlegging av ny ROM måtte alt wipes, også TA. Da kom de riktige innstillingene inn. Men nå funker det bare på hytta, ikke hjemme. Og den eneste forskjellen er at hjemme har jeg NextGenTel, mens på hytta er det en annen leverandør. Lurer på om det kan være noe i NGTs system som ikke fikser Wifi tale på Telenor.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...