Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål rundt moped og vedlikehold

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Jeg befinner meg i en situasjon hvor det er noen få dager i måneden jeg er nødt til å komme meg 1 mil frem og tilbake fra jobb da det ikke passer med buss. Å kjøpe en bil til bare for noen få dager i måneden er ikke aktuelt. Madammen har den andre bilen.

Jeg har også en motorsykkel jeg kan kjøre sommerstid og stort sett så går det fint, men en moped koster jo ikke stort i innkjøp så da vurderer jeg det de dagene jeg trenger å bruke et annet kjøretøy.

Jeg vil ikke ha noe som går i stykker på hver bakketopp, så de billigste kinaproduserte variantene er nok utelukket. Det er også det samme for meg hvordan mopeden ser ut. Er det en bulk eller noen riper så bryr ikke det meg bare prisen er hyggelig og den er i teknisk bra stand. 

Så en dyr Vespa er ikke aktuelt. Billigst mulig moped/scooter som er i teknisk bra stand. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe HELT ny, men kanskje en pent brukt med noen ytre uhell skader. 

Jeg ser på finn at noen av mopedene jeg har kikket på har gått rundt 10-20.000km. Er dette mye for en moped?

Hva koster evt. årlige servicer på en moped/scooter i dag?

Får jeg noe brukbart for rundt 10.000 som er i teknisk god stand og som går ett år eller to? Jeg kan parkere innendørs på jobb og i carport hjemme. Hva kan jeg forvente av evt. uforutsette kostnader på en Moped?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kostet meg 10-laken og han som solgte den til meg (en kompis) skulle til å legge den ut på finn for 12.000,- Den er ikke 100% strøken, rent utseendemessig men teknisk er den i veldig gos stand. Motoren ble overhalt i 2016, salen er klin ny og det er demperne også.

Litt patina er det samt noen rustflekker, men ikke noe som bryr meg nevneverdig. Deler til denne koster jo uansett svært lite. Koster vel mer for pussepapir og lakk enn det gjør og kjøpe ny del. 

Men grunnen til at dette er litt gøy er at det ikke koster noe å eie. Vertfal fint lite, og sjarmen er det jo heller ikke mye å si på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...