Gå til innhold

Jeg vil ha det beste av det beste


Anbefalte innlegg

Skal ut og shoppe deler etter konfen min (en gang i mai). Vil det da være vits i å kjøpe en AMD XP, eller vil AMD Hammer være rett rundt hjørnet da? Hva med et KT400-chipset? Hovedkort med AGP 8×? Og ellers slike "nye" CPU og hovedkort-ting...

 

Blei rotete detta innlegget her, håper dere fikk med essensen. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer jo flere ..

 

alle under er 0.13

 

Appaloosa kjernen - billigt 3. kvartal 2002

Thoroughbred kjernen - athlon slutten av 1. kvartal 2002.

Barton kjernen - athlon 2. halvdel av 2002

 

vil også si at jeg har hørt at de er kjøligere også.. er ikke sikker på det men... tøfft

 

_________________

AMD Athlon XP 1700+

512mb SDRam

100 Gb Harddisk

Geforce2 V7700

12x/10x/32A Plextor brenner

 

Jeg er også Veldig SEXY!! jeg er det!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-03-01 21:50 ]

Lenke til kommentar

Hvis du sjekker her :

 

http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020225/index.html

 

Så ser du at den nye p4 saken med 533mhz fsb på ramen kommer til å rokke volla. Kommer i Juni ellernoe. Sikkert med AGP8x, usb2.0 og kanskje flere fine dupeditter.

 

Jeg ville ha ventet til det kom, og kjøpe det (faktisk, så skal jeg det også, bare nå er det først tg02, og anskaffelse av harddisker :smile:

Lenke til kommentar

I de tidene du skal handle (rundt mai) så er vel Thoroughbred det beste, og hovedkort med KT333 eller KT400 chipset og AGP8x, DDR PC2700 eller DDR PC3300 RAM, GF4 TI4800 (??) eller Radeon RV250 (??) osv... Tida vil vise hva som er det råeste da, men det vil alltid være noe "like om hjørnet" som frister deg til å vente... Man må bare slå til før eller siden uansett. Jeg slo til i høst med MSI K7T266 Pro2 RU, Tbird 1.33 og 512mb CL2 PC2100, og det holder da bra ennå det... Blir vel lenge før neste oppgradering (bortsett fra skjermkort da... fjorårets GF2PRO begynner å eldes en smule).

Lenke til kommentar

Vel, man kan sitte på gjerdet og vente til mai, men da er d på tide å slå til og robbe webshoppene for varer (min plan). Men hvis man skal vente på noe nytt hele tiden, da får du d aldri. I fjor skulle jeg akkurat til å kjøpe meg en 20X brenner, så leste jeg på hardware.no at d kom en 24X plextor om et par uker. Ved slike tilfeller kan man vente, men man kan ikke vente i 6 mnd. på en ny kjerne, kjøp d raskeste og en vannkjøling/fryser fra MaxXxpert

 

 

Da blir d MAX overklokking.

_____________________________________________________

Oppslag fra ordliste:

Konfirmasjon = penger

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-03 13:00, spn skrev:

I de tidene du skal handle (rundt mai) så er vel Thoroughbred det beste, og hovedkort med KT333 eller KT400 chipset og AGP8x, DDR PC2700 eller DDR PC3300 RAM, GF4 TI4800 (??) eller Radeon RV250 (??) osv... Tida vil vise hva som er det råeste da, men det vil alltid være noe "like om hjørnet" som frister deg til å vente... Man må bare slå til før eller siden uansett. Jeg slo til i høst med MSI K7T266 Pro2 RU, Tbird 1.33 og 512mb CL2 PC2100, og det holder da bra ennå det... Blir vel lenge før neste oppgradering (bortsett fra skjermkort da... fjorårets GF2PRO begynner å eldes en smule).


Jeg tenkte da på at nå er det en god stund siden AMD har sluppet noe nytt, foruten nye XP-modeller. Men det er det at jeg vil ha det når det er nytt - ikke når noe annet er like om hjørnet. For Athlon XP er ikke splitter nytt, er det vel? :smile:

Lenke til kommentar

Athlon XP er jo ikke splitter ny, nei... Palomino-kjernen har da funnes en stund nå. Men når Thoroughbred kommer så er det da noe helt nytt det! selv om den kanskje vil hete Athlon XP ennå... Thoroughbred vil kanskje yte bedre pr mhz, det er uvisst ennå, men vil ivertfall være endel kjøligere og sannsynligvis kunne overklokkes mye lengere. Kjøper du deg Thoroughbred når det kommer, og noe skikkelig kjøling, og er tidlig ute med råe overklokkingsresultater, så er du nok kongen på haugen en stund!! :wink: Selv om den fortsatt heter Athlon XP, som ikke er et helt nytt navn...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-03 14:14, spn skrev:

Thoroughbred vil kanskje yte bedre pr mhz, det er uvisst ennå, men vil ivertfall være endel kjøligere og sannsynligvis kunne overklokkes mye lengere.


 

Slik jeg har skjønt det så vil eneste forskjell mellom Palomino og Toroughbred være 0.18 og 0.13 micron produksjonsprossess. Dersom det stemmer så vil de 2 yte helt likt MHz for MHz.

Lenke til kommentar

Når det gjelder hovedkort med agp8x-så er det jo ikke kommet noe gfx som støtter agp8x enda!

Finnes fortsatt bare 4x agp!

Og når det gjelder den nye Amd cpuen:

Så vil den nye på 0,13 ha bedre ytelse en den gamle 0,18 på samme mhz!

Grunnet nyere teknologi!

Man ser jo det samme med Pentium4,med 0,18 og 0,13!

Å en ting er sikkert,at når Amd kommer med Xp2002+

cpuen.så vil den være bedre enn Pentium 4 2,2 gig!

+ at den forhåpentligvis vil koster halvparten av d p4 2,2ghz gjør:)

Eneste vitsen med å ha p4 er grunnet bedre minneytelse/hastighet!

Men uten det så er Amd i en klasse for seg!

Lenke til kommentar

Quote:


Anders Leipsland skrev (2002-03-03 14:24):

Slik jeg har skjønt det så vil eneste forskjell mellom Palomino og Toroughbred være 0.18 og 0.13 micron produksjonsprossess. Dersom det stemmer så vil de 2 yte helt likt MHz for MHz.


Så vi må vente på "hammer" for å neste ytelsegrad alstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...