Harald Brombach (digi.no) Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 EUs «retten til å bli glemt» kan være årsaken.Det har blitt vanskeligere å omgå Google-søkets valg av land Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Dette gjelder ikke bare google, men er en generell uting på nett, det er et voldsomt styr å velge noe annet enn det den gjetter er det beste for noen fra din region. AtW Lenke til kommentar
Jarl Arntzen Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 duckduckgo.com - Enkel bryter under søkefeltet for å skru av/på norske søk. Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 "Retten til å bli glemt" ?? Jeg føler meg slett ikke "glemt" når andre (Google) bestemmer hvilket språk jeg skal lese. Det hadde faktisk vært svært gunstig å kunne bli "glemt" innimellom slik at ingen (iallefall ikke Google) visste hvem jeg var, hvor jeg var eller hva jeg vil. I mitt yrke sliter vi mye med besøkende utenlandske konsulenter som plutselig oppdager at deres PC'er begynner å snakke Norsk til de fordi den har oppdaget at de tilfeldigvis er i Norge. Når man ikke behersker Norsk, er det et betydelig problem... Da er det langt bedre å bli "glemt". :-) Lenke til kommentar
Georg Hamang Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 duckduckgo.com - Enkel bryter under søkefeltet for å skru av/på norske søk. Google gjør at man finner nyheter man liker, og de som opplyser deg om noe annet blir borte. Denne utviklingen er direkte farlig fordi man etter hvert mister gangsynet. Lenke til kommentar
RTA0VA7X Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Ser ut som www.google.com/ncr fortsatt fungerer som vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå