Cowboystrekk Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Ser ut som om utedelen til luft-vann-varmepumpa holder på å ta kvelden. Noen som har noen ide om hva det vil koste å få tak i en ny? Må jeg bytte andre deler? Varmen er vannbåren i golv. Får vage svar om pris etc fra montør. Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg er i omtrent samme situasjon. Min varmepumpe sviver enda, men ved sist service sa han varmepumpe-fyren at den ikke hadde lang tid igjen. Ble forespeilet en pris på ca 45k-50k for en ny uten at jeg i farten husker helt hva slags type/størrelse etc. det innebar. Fikk inntrykk av at så lenge sirkulasjonspumper, ventiler etc. er i orden så holdt det å bytte bare selve varmepumpen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Huff. Så dyrt ja :/ Sirkulasjonspumpe og kretskort ble bytta gratis i fjor da håndverker brukte 230V-utstyr på vårt 400V-anlegg Ei sirkulasjonspumpe koster forresten ca 3000 så ikke så dyrt Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Kommer litt an på hva av anlegg du har og hvor gammelt det er. Er ikke sikkert du får tak i kun utedel, og må dermed bytte både inne og utedel. Normalt koster et slik anlegg 80-120K. Kommer litt an på størrelse, og om du også har varmtvanntank i dette anlegget. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. november 2017 Forfatter Del Skrevet 3. november 2017 Hadde servicebesøk nylig og det var kompressoren på utedelen som var gåen. Det skulle gå greit å få bytta. Blir nok endel tusen allikevel men... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Hei, jeg har fulgt endel med på tilbud på Luft-Vann varmepumpe og tror jeg vil bruke http://www.sunsystem.no på Askøy som leverandør. De kan levere pumpe (monoblokk) fra 25.200 kroner. 6.4 kw. Denne er ikke av EVI typen som klarer -25C og det går helt fint langs kysten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå