oby Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Hei Skal ha ny tv, og den skal brukes til DVD, PC bruk (DivX, spill) og tenkte jeg skulle kjøpe meg en denne "krav" - 32" - 100Hz? - "flat" (bilderør) - helst s-video - Widescreen er denne noe bra tror dere? eller skal jeg gå for en annen TV, forslag. Jeg skal koble til et Logitech Z-680 og ha hjemmekino, så TVen er ganske viktig. Hjelp meg finne den rette TVen, har lite peiling på TVer, så kom med masse forslag og masse info som er nyttig. takker for svar Endret 9. desember 2003 av xP4nD Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 vel Philips går for å være en av verdens ledende produsenter innen tv'er. De har stort sett vunnet det som er av Eisa Awards hvert eneste år. Men jeg anbefaller at du ser om det er mulig å gå "litt" opp i pris slik at du får med pixelplus teknologien til Philips. Sammenlign Elkjøp, ekspert, Lefdal etc. Spør om pris, og si at du fikk det og det tilbudet fra expert. Sparer fort noen kroner da:) Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Feilpost, men den der så ikke så værst ut den næi. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Den TVen har skikkelig bra bilde i forhold til pris, men den har ikke helt flatt bilderør hvis det var kravet. Kamerainngang med s-video på høyre side og støtter s-video på scart 2. Endret 9. desember 2003 av Mr D Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 fikk jeg meg smekk på henda ja. trudde tv-skjermer bare gikk på 60Hz. men vanlig tv signaler går vel bare på 60Hz? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 JuZt3r skrev: men vanlig tv signaler går vel bare på 60Hz?i USA bl.a.I Europa er det 50 Hz som på strømnettet. Lenke til kommentar
Budashaka Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Tatt fra lyd&bilde desember 2003: 6000-8000 kroner 50hz Her finner du lokketilbudene der du kan gjøre et kupp. Så godt som alle har buet bilderør, men kan inneholde realtivt gode tekniske løsninger som fungerer bra med alle typer videokilder. Tekst-tv er knapt nok tilstede, og tilkoblingsmulighetene er få, ofte kun to scartkontakter og AV-innganger i front med komposittvideo. Forventet levetid: Ca. fem år. 100hz Til denne prisen må det bli mange tekniske kompromisser, og man bør styre unna disse apparatene. Egner seg svært dårlig til kabel-tv og eterkanaler. Gå heller opp en prisklasse eller to. Ville anbefalt deg å kjøpe dette nummeret av l&b for hele oversikten. Endret 9. desember 2003 av Budashaka Lenke til kommentar
oby Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 ok... taker så langt for svar. kan dere komme med noen bra forslag til meg. Men kan ikke overstige kr 10.000 og helst under kr 8000. gjerne kom med noen tester hvis dere vet om noen. Sorry for feilpost Lenke til kommentar
snole Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg valgte med en Sony 32" 50Hz for et år siden. Den har ikke så fet tekst-tv, men det er ikke noe krav for meg. Den har flatt billedrør (faktisk er Sony de eneste som har ekte flatt billedrør der det ikke er fylt i ekstra glass i ytterkantene for å få skjermen til å bli flat.) Hele herligheten kostet meg 8995,- og jeg vil si den er bedre på bilde enn en 100Hz TV i samme prisklasse. Personlig synes jeg 100Hz har både fordeler og ulemper. Du skal ganske høyt opp i pris for å slippe unna de verste ulempene. Hvis man forer en 50Hz med bra signal, så blir bildet bra. Uansett, billedøret er viktig, men tuneren er og like viktig. Har jobbet 4 år i butikk og solgt tv'er og slikt, og det var like interessant å se at en "dyr" 50 Hz, med god tuner kunne knuse en 100Hz (vel og merke i den rimelige prisklassen). Skal du ha god 100Hz, må man ha alskens teknologier for å fjerne de "feilene" som oppstår pga 100Hz-teknologien. I og med at du har satt grensen til maks 10 lapper, vil jeg påstå at du burde kjøpe deg en 50Hz i den prisklassen, da den som regel vil ha et mere påkostet billedrør og tuner enn en 100Hz i samme prisklassen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Eg har Philips 32", ikkje flat da, men eg er kjempefornøgd med den, og det er ein kamerat av meg som har 28" også. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Vent på et bra tilbud på Loewe Xelos eller Aventos hos f.eks hifiklubben eller lignende. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Viss du helst vil under 8000 kr. burde du iallefall kutte ut 100hz og flatskjerm. Det koster formye til at resten av tv'en er bra i den prisklassa. Lenke til kommentar
snole Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Sony KV-32LS36 (etterfølger av min TV) koster 7.999,- på Expert i alle fall. De hadde den ikke på Ekjøp sine sider, men butikkene har den nok. Den har og en kjekk funksjon som gjør at du kan flytte bildet opp eller ned når du ser f.eks letterbox-sendinger der teksten normalt ville blitt "borte". Vil tørre å påstå at det er en meget bra TV for pengene. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 har en tv her som har de kravene dine men den er på 28" JVC for 5k på lefdal. Lenke til kommentar
oby Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Hva med denne da, den er vel bra. Tenkte jeg skulle stikke på elkjøp å bruke prisgarantien der.... Den koster 12 995,- på leftal og 14 995,- elkjøp. Da kan jeg vel bruke den vel? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 den er rå og har pixel pluss. Dra å se på den og se demostrasjon av pixelpluss teknologien. Den er helt rå!! Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 pixel pluss er tull Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Dr.Gonzo skrev: pixel pluss er tull og det er vel også grunnen at de har vunnet Eisa Awards flere ganger med denne teknologien? Sannheten er at merkene du foreslår aldri har vunnet en eneste pris innenfor tv kategorien. Philips dunker denne inn år etter år (dessverre ikke i år da) og de er annerkjent blandt kjennere som en av verdens desidert ledende når det gjelder billedteknologi. Endret 12. desember 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 http://www.avforums.com Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kompis- du er på tynn is her. jeg forholder meg til mer annerkjente sider som www.eisa-awards.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå