Adrax Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Noen her som har vært på Gran Canaria og feiret nyttår? Tenkte å stikke fra kulden den 30. desember og dra hjem igjen den 6. januar. Noen anbefalinger på hvor man bør være for å få en fin feiring hvis man reiser alene? Er det stappfullt med turister i det tidsrommet eller drar de fleste første eller andre nyttårsdag? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 (endret) De fleste vil nok prøve være der mest mulig på fridager som de fleste har i romjulen og ikke på hverdager utover januar. Du vil derfor se større utvalg og lavere priser om du reiser ned den 30. enn om du reiser ned den 26. desember. Du kan også regne med at de fleste reiser tilbake den 2. eller 3. januar og blir byttet ut med nye puljer turister som vil ha mye høyere andel pensjonister som ikke har noe de skal rekke i januar i Norge. Ellers må du passe på at selv om det vil være behagelig i solveggen så er oppvarmet basseng et must og du må gjøre research og ikke regn med at noen har oppvarmet basseng uten at de skryter om det, og i alle fall ikke et billig hotell. Sjøen som vil holde 18-19 grader er ikke et alternativ for de fleste selv om det er varmere enn et uoppvarmet basseng. Skal du sikre deg behagelig temperatur i sjø må du reise lengere. Endret 31. oktober 2017 av robertaas Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2017 Tenkte å reise den 26. desember, men ja, tenkte det kanskje var litt mindre turister første uka i januar. Trodde faktisk det skulle være billigere for et enkeltrom på hotell, men det ser ut som at hvis man vil ha litt bra standard så må man betale fra 1100 kr per natt og oppover.. På den annen side så er det nok verdt å legge en slump penger i et bra hotell. Takk for tipset om oppvarmet basseng! Det tenkte jeg ikke på i det hele tatt. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Har feiret nyttårsaften der ved flere anledninger. Nå har familien leilighet på et ganske rolig sted av øya, samt at jeg har en stemor som har bodd der i 25 år, så vi feiret da mest med de lokale. Virket som en hver annen dag egentlig foruten litt fyrverkeri. Pubene spiller fortsatt de samme dølle sydenslagerne og folk fester som de gjorde dagen før og etter. Alt etter hva du er ute etter vil steder som Puerto Rico og Playa ha mest fest og liv, mens de mindre stedene vil ha en roligere feiring. Fyrverkeriet man får kjøpt er skrale saker, så spar penga. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Du trenger ikke nødvendigvis være der en hel uke, så 29. eller 30. desember til 2. januar kan være et billigere alternativ. Og du kan på nyttårsaften ende opp med å måtte velge mellom en tur på "viking bar" eller familieunderholdningen på hotellet. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2017 Du trenger ikke nødvendigvis være der en hel uke, så 29. eller 30. desember til 2. januar kan være et billigere alternativ. Og du kan på nyttårsaften ende opp med å måtte velge mellom en tur på "viking bar" eller familieunderholdningen på hotellet. Flybillettene ligger på ca. 6500-6600 kr uansett om jeg drar hjem den 2. januar eller den 6. januar. Eneste er jo at hotelloppholdet blir billigere siden det blir færre dager. Håper ikke jeg begynner å kjede meg etter et par dager. Blir sikkert noen dager med solsleiking, men vil prøve å få med meg litt opplevelser og kultur med det samme jeg er på øya. Er glad i mat så nærhet til gode resturanter er greit. Selve nyttårsfeiringen er jeg ikke kresen på, ser for meg jeg kan ende opp i en eller annen bar. Vet enda ikke hvor på øya jeg skal ha hotell. Blir vel Playa del ingles, så har jeg nærhet til Maspalomas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå