jarmush Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Ser at mange av mine kontakter på mobilen er lagret på mobilen og ikke sim-kortet. Er det noen mulighet for å flytte alle kontaktene over til sim-kortet i en operasjon? Finner ikke noen løsning på det selv. Mobilen er en: Samsung Galaxy S4 mini, med Android 4.4.2 Lenke til kommentar
Rumpesprekk Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Hei. Gå inn på "kontakter". Deretter "innstillinger". Finn ett alternativ om å eksportere kontakter fra telefon til simkort Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Hvis man eksporterer kontakter til SIM kort, mister man kontaktene i kontaktlisten på telefonen da? Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Hvorfor bruker du ikke Gmailen? Trodde det var lurere å ha alle kontaktene der, istedenfor å lagre på sim 5 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Hvorfor bruker du ikke Gmailen? Trodde det var lurere å ha alle kontaktene der, istedenfor å lagre på sim Jeg? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg ville heller ikke lagret kontakter i SIM. Det er en dårlig idé. 5 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Problemet med SIM kontakter er at SIM støtter kun sånn og slik lenge på navn og antall kontakter. Og har du e-post adr. og slikt lagret så mister du det. Bruk heller et backup program hvis målet er å få med seg kontaktene til ny telefon. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Simkort har begrenset med plass. Navnene kan fort bli avkortet og du får ikke all kontaktinformasjon overført. Det finnes mange bedre alternativer: * Lagre i skyen med Google-kontoen. * Lag backup som du kopierer over til PC. * Enkelte mobiloperatører har backupfunksjoner inkludert i abonnementet. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Helt klart en fordel med Google. Sikkert andre varianter også, men Google fungerer på tvers av mobiler, i motsetning til f.eks Apple og iCloud. Mao kan du fint bytte til iPhone senere uten problemer. Generelt er det, imho, en klar fordel å ha mest mulig i skyen. Skulle uhellet være ute og mobilen dør/blir stjålet osv, så er det kjedelig å miste alle kontakter, bilder, dokumenter, spillsaves osv. 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Hvis man eksporterer kontakter til SIM kort, mister man kontaktene i kontaktlisten på telefonen da? Nei, du kan selv velge fra hvor du vil vise kontakter fra på telefonen (sim kort,Gmail, osv) Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Kontakter på SIM-kort var noe man holdt på med for 15 år siden... Synk heller med Gmail eller en annen sky-tjeneste. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Jeg ville heller ikke lagret kontakter i SIM. Det er en dårlig idé. Sikrere enn å ha de kun på telefonen. SIM-kortet pleier å overleve selv om telefonen tar kvelden. Eneste ulempen er som nevnt over begrensinger på navn og slik. Uansett så lønner det seg å ha sikkerhetskopi av kontaktene sine. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Jeg har kun telefonnummer og navn lagret på mine kontakter... Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Jeg ville heller ikke lagret kontakter i SIM. Det er en dårlig idé. Sikrere enn å ha de kun på telefonen. SIM-kortet pleier å overleve selv om telefonen tar kvelden. Eneste ulempen er som nevnt over begrensinger på navn og slik. Uansett så lønner det seg å ha sikkerhetskopi av kontaktene sine. Er jo derfor man synker kontaktene over i en sky-løsning.... Dette er da standarden i dag? Er vel ingen under 50 år som fortsatt går med kontaktene bare på telefonen? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 De aller fleste nye telefoner har apper som lar deg overføre informasjon om kontakter, sms og bilder fra gammel til ny telefon. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Problemet med SIM kontakter er at SIM støtter kun kort lengde på navn og har et begrenset antall kontakter. Har du e-post og annen kontaktinfo lagret så mister du den informasjonen. Og alle navnene blir avkortet til 12 tegn totalt (fornavn og etternavn) Bruke sim kort er en veldig dårlig løsning for å flytte kontakter. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Problemet med SIM kontakter er at SIM støtter kun kort lengde på navn og har et begrenset antall kontakter. Har du e-post og annen kontaktinfo lagret så mister du den informasjonen. Og alle navnene blir avkortet til 12 tegn totalt (fornavn og etternavn) Bruke sim kort er en veldig dårlig løsning for å flytte kontakter. Tidenes bump Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 (endret) Tidenes bump Hehe, postet i feil tråd. Skjønner ikke hvor denne tråden kom fra da jeg kun leser/bruker «vis nytt innhold» Endret 18. april 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå