Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merkelig oppførsel i svinger, dårlig selvoppretting. Toyota Corolla.

FraXinuS

Anbefalte innlegg

Har en Toyota Corolla 2002 modell som oppfører seg merkelig i svinger.

Når jeg kommer inn i en høyresving og begynner å svinge, så kjenner jeg til å begynne med, som forventet, motstand i rattet. Og hvis jeg slipper rattet så vil den rette seg opp. Men etter noen sekunder, så er det akkurat som om noe gir etter og motstanden i rattet forsvinner. Hvis jeg da slipper rattet så fortsetter bilen gjennom svingen uten å rette seg opp. Etter svingen så må jeg manuelt rette opp rattet.

Det skjer ikke alltid, og det er litt avhengig av hvor krapp svingen er. I veldig krappe svinger så skjer det ikke. Det er hovedsaklig høyresvinger som er problemet, men det kan også skje litt i veldig slake venstresvinger.

Jeg synes generelt bilen er velig lett på rattet,litt for lett. Hvis jeg kjører sakte på en litt humpete vei, uten å holde i rattet, så spretter rattet fram og tilbake når den treffer små spor og humper i vegen.

Det er ikke noe dødgang i rattet så vidt jeg kan se. Har også sjekket trykket i dekkene flere ganger.

Kan det være noen lager eller foringer som er gåen? Noen som har noen forslag til hva jeg kan sjekke/skal se etter for å feilsøke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått sjekket fjærbeinslagerene med metoden over og kan ikke se noe tydelige feil med dem. Ingen rykninger eller ulyder når rattet virs.

Men har byttet til vinterdekk nå og jeg synes styringen ble mye bedre. Den vil fortsatt gå litt til høyre enkelte ganger, men det er mye mindre enn med sommerdekkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...