FraXinuS Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Har en Toyota Corolla 2002 modell som oppfører seg merkelig i svinger. Når jeg kommer inn i en høyresving og begynner å svinge, så kjenner jeg til å begynne med, som forventet, motstand i rattet. Og hvis jeg slipper rattet så vil den rette seg opp. Men etter noen sekunder, så er det akkurat som om noe gir etter og motstanden i rattet forsvinner. Hvis jeg da slipper rattet så fortsetter bilen gjennom svingen uten å rette seg opp. Etter svingen så må jeg manuelt rette opp rattet. Det skjer ikke alltid, og det er litt avhengig av hvor krapp svingen er. I veldig krappe svinger så skjer det ikke. Det er hovedsaklig høyresvinger som er problemet, men det kan også skje litt i veldig slake venstresvinger. Jeg synes generelt bilen er velig lett på rattet,litt for lett. Hvis jeg kjører sakte på en litt humpete vei, uten å holde i rattet, så spretter rattet fram og tilbake når den treffer små spor og humper i vegen. Det er ikke noe dødgang i rattet så vidt jeg kan se. Har også sjekket trykket i dekkene flere ganger. Kan det være noen lager eller foringer som er gåen? Noen som har noen forslag til hva jeg kan sjekke/skal se etter for å feilsøke? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Sjekk topplagrene på fjørbeina. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Fjærbenslager som går tregt. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Eller hjulstilling Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 Er det noen enkel måte å sjekke fjærbeinslagerene på uten å måtte demontere hele demperen? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Er det noen enkel måte å sjekke fjærbeinslagerene på uten å måtte demontere hele demperen? Vri på rattet og observer om fjæra rykker under vridningen. Hvis den rykker så er lageret dårlig. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 6. november 2017 Forfatter Del Skrevet 6. november 2017 Har fått sjekket fjærbeinslagerene med metoden over og kan ikke se noe tydelige feil med dem. Ingen rykninger eller ulyder når rattet virs. Men har byttet til vinterdekk nå og jeg synes styringen ble mye bedre. Den vil fortsatt gå litt til høyre enkelte ganger, men det er mye mindre enn med sommerdekkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå