Smurfin Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Kan noen hjelpe meg med dette bildet? ? Der dere ser solen der er det voldsomt lyst. Jeg vil dempe lysningen litt der. Bruker snapseed på mobilen. Lenke til kommentar
Smurfin Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 Her er bildet. Lenke til kommentar
LBe Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Tror ikke det går. Ser ut som de lyse områdene er det man kaller utbrent dvs helt hvite Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Om du tar bilder i raw; har du ca 2 trinn å justere på i høylys (for DSLR; ikke mobil). Bruker du f.eks lightroom kan du bare trekke ned highlights til du får ønsket effekt; men enig i at det ser utbrent ut her (da er det borte til evig tid). Endret 29. oktober 2017 av TGB Lenke til kommentar
Smurfin Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Her tok jeg med mobil da. Men med speilreflekskamera tar jeg alltid i RAW format. Hvordan to trinn? Hvordan gjør jeg det da? ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Bildet er overeksponert . Sjekk dette bildet , så skjønner du nok mere : Shutterspeed er lukkerhastighet. F-number : Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Kunne testet med gradert ND-filter i Lightroom og det ville antageligvis gjort det bedre. På grunn av utbrendthet ville det nok ikke blitt helt perfekt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Du har jo Canon kamera og da har du også Canon DPP softvare "Digital Photo Professional" der kan du forandre utbrente områder og skygger, ikke like godt verktøy som i ligthroom men noe kan du fikse på. her er flere videoer. Lenke til kommentar
se# Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Så vidt jeg kan bedømme er området rundt solen utbrent, dvs at det ikke er noe detaljer igjen i det området av bildet som kan brukes for fikse dette. Ethvert bilderedigeringsprogram kan gjøre området mørkere, men da blir det bare en gråfarge som vil se rart ut. Det finnes selvsagt muligheter for å fikse det på en bedre måte som ser naturlig ut. En metode er å sette inn deler av himmelen fra andre bilder eller annet sted på bildet, men det er over mitt nivå for editering i Photoshop. Endret 30. oktober 2017 av se# Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Prøvd med en liten hårmaske for trærne, og en kjapp background replacement, da ble det sånn: Og naturligvis en før/etter comp: Endret 30. oktober 2017 av xRun 1 Lenke til kommentar
Smurfin Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Ahh Du har byttet himmel bakgrunnen.. ? Skjønner fortsatt ikke hvordan dere får det til. Link til forklaring? ?. Ble bedre etter endringen Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Er ikke så magisk om en vet hvordan, og jeg ser selv at det kunne blitt bedre om jeg hadde brukt litt mer tid. 1: Marker alt som skal beholdes, kopier til nytt layer. 2: Sett inn ny bakgrunn, flytt den slik at det ser greit ut. 3: Juster litt på nivåer, gamma, farger etc, til det ser noenlunde ut som det stemmer. 4: Flatten & save. For å markere trærne kreves litt verktøy og etpar minutter, eller masse tid om en ikke har verktøy. Her er hvordan denne biten kan gjøres i Photoshop: 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå