Gå til innhold

Spotify sync problem - Spotify sensurerer låter JEG eier?

Anbefalte innlegg

Det er nok noen av dere som hater denne skiva, drit i det men se heller på problemstillingen:

skiva Hysteria med Def Leppard finnes ikke på Spotify pga noe rettighetstull. Derimot finnet det en skive som heter Def Leopard VIVA hysteria som er en live skive.

Jeg eier Def Leppard - Hysteria på CD. Har rippet denne til mp3 og har addet den til en playlist på Macen som offline files. På Mac´en er det overhodet ikke noe problem å spille av denne av. Når jeg derimot forsøker å synce playlista over til iPhone så ser det rett og slett ut som Spotify fjerner de låtene de ikke har rettigheter til selv i denne playlista og bytter ut de låtene de har rettigheter til med live låter fra Viva hysteria live. Jeg har tilog med rename låtene og selve skiva, men allikevel så skjer dette. 

Er det noen andre som har opplevd det samme? Tror det er MP3 taggen Spotify leser og ikke filnavnet. Hvordan kan de nekte meg å synce låter og cd´er jeg eier og har rippet selv?

Må vel inn og fjerne ID3 taggen på Mp3 filene også for å få dette til. Makan!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spotify fjerna funksjonen for å unlinke match mellom lokale filer og deres filer for et par år siden. Sliter med det selv.

Så man må rett og slett inn og rename ID3 taggene på MP3 filene til noe som Spotify ikke gjenkjenner da men andre ord? Vel takk for tips!

Skal forske litt og se hva jeg får til her

Lenke til kommentar

Dette var renamejobben fra HELVETTE!

Mellom hvert punkt her har jeg forsøkt å synge en playlist i Spotify mellom mac og iPhone

1.Renamet først låtene vå fjerne artistnavn i selve MP3 fila det funket ikke.

2.Renamet låtene ved å legge til et par bokstaver bak artistnavnet i selve mp3 fila. Det funket ikke

3.Renamet artistnavn til noe kryptisk med å editere ID3 tag. Det funket ikke

4.Renamet låtnavn ved å legge til karakterer. Det fungerer ikke

5.Hadde nå renamet alt og Spotify på mac viste at det var et helt album i playlista men null på iPhone I samme playlista

6.Renamet nå navnet Spotify hadde gitt playlista. (Kanskje en ID2 tag eller noe annet jeg ikke klarte å fange opp)

NÅ funket det og NÅ kunne jeg laste ned sangene på iPhone. MAKAN! 

Grunnen til at dette ikke gikk før på punkt 6 er at Def Leppard har nektet at de gamle platene skal på Spotify. Kun VIVA live er eneste plata de tillater der og alt annet fjerner da Spotify om programvaren skjønner at dette er låter jeg har på min mac men som DE ikke har  copyright på. Faens dritt og møkk! Men kom nå ut av det. 

Har et bar Black Sabbath skiver med Tony Martin på Vokal. Samme dritten der. Fikk ikke lov å synce før låter og MP3 tagger var renamet til det ugjenkjennelige fordi de igjen ikke har lov å streame disse platene etter avtale med plateskapet.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at dette er et stort problem at Spotify tar seg friheten til å sensurere hvilket innhold kundene har på sitt utstyr som spotify kun er en app/tjeneste som kjører på. Finnes noen forbehold om dette i avtalevilkårene, hvis ikke, burde noen reagere og lage en sint artikkel om dette og evt, spørre ut Spotify og de andre musikk streamingtjenestene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Gjør som meg og dump Spotify til fordel for Google Music. De lar deg laste opp opp musikk så du ikke trenger noe lokalnettssystem for å synce, og de rører ikke musikken din.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...