Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ferrari kommer med SUV

Erikk1991

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

De har helt sikkert regnet på det og funnet ut at de kan tjene penger på det. Men om de vanner ut merkevaren, er en kalkulert risiko.

Lenke til kommentar

Du mener vel de nette konene til fotballspillerene ?

Interessant nok så er det ikke så lenge siden Ferrari ga klar beskjed at de aldri skulle inn i SUV markedet, så ble det nylig omrokkeringer i toppetasjen, og dermed kommer det noe derfra etterhvert også.

Lamborghini sin SUV nærmer seg verden også, i siste videoen som viser den nye fabrikken, ser man faktisk et par Urus svakt sladdet i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Det er trist som faen.

Hadde de enda dratt det så langt som Lamborghini gjorde med LM002 hadde det vært greit, men det nekter jeg å tro at de gjør..

Grunnen til at LM002 ble som den ble var pga. konkurranse om kontrakt til militæret i USA (hvor Hummer vant kontrakten).

Det var vel egentlig oljebransjen som var målet da de startet med Cheetah.. ?

Ja, jeg vet at den gikk til uttesting av militæret, men de testet den aldri en gang.

Lenke til kommentar

Porsche gikk jo også SUV-ruta med sin Cayenne (2003?) og nå nylig Macan (2014?) når de skulle ekspandere fra sportsbil-segmentet. Vet ikke helt hva jeg synes om det, har personlig aldri falt for Cayenne, men de selger vist bra. Bentley gikk også SUV-ruta og de har noen fine, men alt for dyre selvsagt. Jaguar har SUVen F-Pace, men den hadde jeg ikke hørt om før jeg leste om I-Pace. Sistnevnte har jeg god tro på og de har vist fått over 1000 forhåndsbestillinger i Norge.

Spent på hvordan Lambo og Ferarri vil gripe SUV-markedet, selv om lite tyder på at jeg er i målgruppa.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er trist som faen.

Hadde de enda dratt det så langt som Lamborghini gjorde med LM002 hadde det vært greit, men det nekter jeg å tro at de gjør..

Grunnen til at LM002 ble som den ble var pga. konkurranse om kontrakt til militæret i USA (hvor Hummer vant kontrakten).

Det var vel egentlig oljebransjen som var målet da de startet med Cheetah.. ?

Ja, jeg vet at den gikk til uttesting av militæret, men de testet den aldri en gang.

Tja, stridende fakta om det. militært utviklet, men omprioritert mål senere.

The Lamborghini Cheetah was Lamborghini's first attempt at an off-road vehicle. It was built on contract from Mobility Technology International (MTI), which in turn was contracted by the US military to design and build a new all-terrain vehicle.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_Cheetah

Lenke til kommentar

Det er trist som faen.

Enig. Tipper heller det blir som en høy FF.

Tipper også  den minner mye om FF eller GTC4 Lusso som den heter nå.

Lenke til kommentar

Porsche gikk jo også SUV-ruta med sin Cayenne (2003?) og nå nylig Macan (2014?) når de skulle ekspandere fra sportsbil-segmentet. Vet ikke helt hva jeg synes om det, har personlig aldri falt for Cayenne, men de selger vist bra. Bentley gikk også SUV-ruta og de har noen fine, men alt for dyre selvsagt. Jaguar har SUVen F-Pace, men den hadde jeg ikke hørt om før jeg leste om I-Pace. Sistnevnte har jeg god tro på og de har vist fått over 1000 forhåndsbestillinger i Norge.

Spent på hvordan Lambo og Ferarri vil gripe SUV-markedet, selv om lite tyder på at jeg er i målgruppa.

Cayenne selger veldig bra. Lillebroren Macan, selger helt ekstremt. I 2015 sto Cayenne og Macan for nesten 70% av Porsches salg av biler. Bare Macan i seg selv selger fler enheter en hva 911, Cayman, og Boxster gjør til sammen. https://finance.yahoo.com/news/porsche-playing-dangerous-game-191858381.html

Det er klart at markedet er sterkt, og segmentet er veldig populært.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...