Gå til innhold

Slik bytter du musikkstrømmetjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spiller ingen rolle hvordan du ripper, en CD er 16-bit/44,1kHz. Tidal Masters er MQA (Master Quality Authenticated) eller studiokvalitet om du vil. Det betyr 24-bit/96kHz..

Det er opp til 24-bit/192kHz, så det er ikke alt av MQA som har så høy kvalitet.

+ hvis du skal ha musikken spilt av via mobil, så får du ikke Master uansett. Det får du kun via PC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd meg gjennom de aller fleste strømmetjenestene som finnes det siste året etter å ha byttet bort Tidal, er jeg nå tilbake på Tidal igjen. Det kommer nok ikke til å vare.

 

Tidal er kanskje best i klassen på lydkvalitet med lossless komprimering og masterkvalitet, men har den desidert verste brukeropplevelsen og den dårligste programvaren både på web, desktop og mobil.

 

Har ikke Spotify også Lossless (HiFi) som Tidal tilbyr?

Lenke til kommentar

Har lenket meg godt fast til Google music, fikk 3 mnd gratis med chromecast, gikk da etter litt prøving bort i fra Spotify (omtrent samme musikk bibliotek), har lastet opp den gamle cd samlingen (ca 1500 låter, som da ikke lå på Google music).

 

Har forøvrig prøvd og bytte til Spotify, uten særlig hell, fikk med meg ca 1/10 av sangene i listene og bare halvparten av listene ?

Vil ikke prøve igjen, er stort sett fornøyd med Google music, bruker beste kvalitet på strømning hjemme og det låter tålig bra, ( jeg ikke har noe HiFi anlegg!!)

Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare Apple som kan overføre spillelister til Spotify, dette kan også Groove.

 

Vel, det er egentlig kun fordi Microsoft anbefaler Spotify nå som Groove legges ned.

 

 

Kan fremdeles gjøres, påstanden var at det kun var Apples tjeneste som kunne gjøre dette. Jeg tror ikke en gang Tek vet at Groove legges på hylla, for de har aldri egentlig omtalt tjenesten. Trist egentlig, for jeg liker den bedre enn Spotify. Eneste som virkelig var spikeren i kista for min, og mange andres, del var at de aldri fikk på plass noen familedelingsfunksjon.

Lenke til kommentar

 

Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll.

Kjøper noen CD og Vinyl, men å laste ned i lossless å brenne ut på CD er også fint.

 

Hvor kjøper man lossless filer i dag? Eneste jeg vet om er delvis Tidal og det er begrenset hva de kan tilby synes jeg. Andre steder?

Lenke til kommentar

 

 

Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll.

Kjøper noen CD og Vinyl, men å laste ned i lossless å brenne ut på CD er også fint.

 

Hvor kjøper man lossless filer i dag? Eneste jeg vet om er delvis Tidal og det er begrenset hva de kan tilby synes jeg. Andre steder?

 

 

http://www.hdtracks.com

https://no.7digital.com

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Digger Soundiiz. Har brukt den en stund. Veldig praktisk. Særlig når det kommer muligheten til å laste opp en lokal spilleliste og få den over i Tidal og Spotify, selv om det også viser begrensningene i låtutvalget hos streamingtjenestene. Begredelig, rett og slett.

Ender stort sett opp med en del manglende sanger eller andre versjoner av sangene. Men streaming vil aldri erstatte en lokal samling for meg uansett.

 

I all hovedsak er det for å gjøre det enklere på jobb, uten å ta med meg en harddisk eller CD-samlinga, og av og til for å dele en spilleliste med venner og fans av Vær-Sjur.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...