Smedsrud Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Spotify og Tidal holder deg som gissel med spillelistene dine, slik overfører du dem likevel.Slik bytter du musikkstrømmetjeneste Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll. 3 Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Etter å ha prøvd meg gjennom de aller fleste strømmetjenestene som finnes det siste året etter å ha byttet bort Tidal, er jeg nå tilbake på Tidal igjen. Det kommer nok ikke til å vare. Tidal er kanskje best i klassen på lydkvalitet med lossless komprimering og masterkvalitet, men har den desidert verste brukeropplevelsen og den dårligste programvaren både på web, desktop og mobil. 3 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Gjorde dette for ca et år siden. Tok mye prøving før jeg fant ut at den kryptiske feilmeldingen fra Soundiiz betydde at mitt abonnement fra Canal Digital (de inkluderer en basic Tidal) ikke hadde tilgang til API-er som den Soundiiz tilbyr. Så etter noen meldinger med Tidal support så fikk jeg en midlertidig 24 timers premium. Jeg fikk da kopiert spillelistene, og fant ut at 30% av musikken min ikke eksisterte på Tidal, så jeg gikk tilbake til Spotify. Hjelper ikke med lossless hvis de ikke har min musikksmak. 4 Lenke til kommentar
runander Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Jeg mener å huske at Wimp (forløperen til Tidal) hadde en funksjon innebygget for å overføre lister fra Spotify. Synd at dette skal være så vanskelig 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Jeg mener å huske at Wimp (forløperen til Tidal) hadde en funksjon innebygget for å overføre lister fra Spotify. Synd at dette skal være så vanskelig Riktig. Mener også at den ble fjernet en god stund før overgangen til Tidal. Lenke til kommentar
TanzElectrik Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll. Og i tillegg så har du jo da musikken tilgjengelig i alle formater du selv vil ha. Lenke til kommentar
R1200CL Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll. Hvis du i tillegg bruker Roon, kan du sømløst spille av musikk fra både Tidal og dine ripps. Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll. Men det er samtidig mye mer tungvint og tidkrevende. Det er vel heller ikke like enkelt å få tak i all musikk på CD lenger. Det beste hadde vært om musikken var tilgjengelig i et skikkelig høykvalitetsformat som var nedlastbar fra strømmetjenestene. Men det ødelegger jo deres eget forretningskonsept, så det kommer ikke til å skje. Lenke til kommentar
Jack Flores Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Jeg går med en tanke etter å ha lest dette. Hvorfor skal jeg bytte og til tidal? 4 Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Hvordan blir dette fra mai 2018 med den nye Personvernlovgivningen? Der har man vel rett til å få utlevert alle sine data en tjeneste har om deg? Men det handler vel kanskje mer om hvor mange ganger noe har blitt spilt osv, enn selve spillelistene? Samtidig har det vel vært nevnt å flytte med seg data fra f.eks. Trumf til Æ eller Coop? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll. Og i tillegg så har du jo da musikken tilgjengelig i alle formater du selv vil ha. Riktig. Ripper selv mine CD'er i både FLAC og mp3. Bruker dem selvfølglig på forskjellige enheter etter som det passer meg. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll.Men det er samtidig mye mer tungvint og tidkrevende. Det er vel heller ikke like enkelt å få tak i all musikk på CD lenger. Det beste hadde vært om musikken var tilgjengelig i et skikkelig høykvalitetsformat som var nedlastbar fra strømmetjenestene. Men det ødelegger jo deres eget forretningskonsept, så det kommer ikke til å skje. Ikke mye tungvint å legge en CD inn i PC'n og trykke rip akkurat Tar vel ca et par minutter pr CD. ALL musikk JEG har lett etter så langt har jeg uten problemer fått tak i på CD. Faktisk er det flere tilleggsspor på enkelte utgivelser jeg kun har funnet på CD og ikke streaming. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-23ll7q82UE Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Hvorfor i ALLE dager ville noen gå fra Spotify til noe annet? :O Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Ha både Spotify og Tidal. Ingen her til lands merker at det forsvinner en drøy hundrings fra kontoen Lenke til kommentar
G Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll. Hvis du i tillegg bruker Roon, kan du sømløst spille av musikk fra både Tidal og dine ripps. Takk, er ikke HiFi-entusiast, så det å google Roon, og finne utstyr som Auralic som er testet av Lyd og Bilde i flere modeller var litt interessant. Verden står ikke stille. Kunne godt investert i noe sånn, etterhvert. Endret 29. oktober 2017 av G Lenke til kommentar
gurubashi arena Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Ha både Spotify og Tidal. Ingen her til lands merker at det forsvinner en drøy hundrings fra kontoen Jeg gjør det. 1 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll. Dårligere lydkvalitet enn Tidal da :/ Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Hvorfor i ALLE dager ville noen gå fra Spotify til noe annet? :O Fordi Spotify & Apple Music høres helt forj*vlig ut? Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll. Dårligere lydkvalitet enn Tidal da :/ Ikke hvis man ripper i Flac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg