Gå til innhold

Til dere med Powercolor 9800pro problemer


Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg løste problemet med at vifta stopper på følgende måte:

 

Trekk ut kabelen som fører til extern strømforsyning. og sett den skikkelig inn igjen, rikk litt på den for å få skikkelig kontakt.... Det er sannsynligvis dårlig kontakt mellom festet og kortet. Jeg garanterer ikke at dette løser problemet i deres tilfeller, men det er vel verdt et forsøk. (prøv evt. å ta ut den kabelen som er med, som ruter strømmen videre, og bare koble en molex direkte fra strømforsyninga inn i kortet)

 

:xmas:

 

feste2.JPG

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv byttet vifta på mitt powercolor kort. Det som var galt med mitt var at vifta satt helt fast, mao tung å rotere selv med fingeren. Anbefaler alle med BBA radeon9800 kort å bytte vifta, kortet blir langt stillere, raskere (for overklokket det en hel del mere) og langt mer pålitelig!

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Ja for guds skyld få byttet ut den vifta får vondt av å tenke på hvor ræva den er :thumbdown::sleep:

 

Atis standar vifte brente opp mitt sapphire 9700pro kort etter 6 mnd, men jeg fikk 9800pro pc tilbake uten ekstra kostnad så jeg ble blid igjen. Kastet da av den elendige viften å satt på kjøle ribbe med vifte. Har nå spilt alle de heftigste spillene som Halo, prince of persia, call of duty, h & d 2, fifa 2004 osv, har temp måler på ribba, på det meste har den nådd 37 grader (prince or persia) ellers ligger den javnt på 32, så jeg anbefaller dette sterkt til alle!!

Lenke til kommentar
zaico: hvilken vifte satte du på da? jeg har Sapphire 9800pro, som har samme vifte som powercolor sine kort, rart at bare powercolor sine vifter ryker... min har surret og gått i snart et halvt år uten problemer nå

satte på denne: http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/ , synes også det er rart at det er kun PC sine vifter som stopper, men ville nok byttet uansett.

Lenke til kommentar
zaico: hvilken vifte satte du på da? jeg har Sapphire 9800pro, som har samme vifte som powercolor sine kort, rart at bare powercolor sine vifter ryker... min har surret og gått i snart et halvt år uten problemer nå

satte på denne: http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/ , synes også det er rart at det er kun PC sine vifter som stopper, men ville nok byttet uansett.

Det er fordi PowerColor ikke er BBA.

Lenke til kommentar
Det er fordi PowerColor ikke er BBA.

Kommer an på hva du mener. Både Sapphire og PowerColor følger referansedesignen til ATI (dvs de bruker et fast skjema for kretskort, spesifikt minne og vifte) så sånn sett er ingen av de Built By ATI men de er definitivt det nærmeste du kommer. Hercules for eksempel avviker noe fra referansedesign og er derfor "Powered By ATI" selv om det gjelder alle som faktisk ikke er lagd av ATI selv. Faktisk hvis du går inn på www.sapphiretech.com og velger Products -> så får du opp en meny hvor det står "Powered by ATI vga solutions" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...