Odd R. Valmot Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Sennheiser leverer hodelyd til godt over en halv million kroner.Headsettet for den kompromissløse – og stinnrike Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Hvordan blir dårlig lydopptak på disse mon tro. Hadde vært artig om dere hadde testet den med en video der kameraet tok seg av lydopptaket og det var litt vind. Kanskje en blåsete dag med dårlig kameramikrofon hadde hørt bra (bedre) ut. En ting er å teste de beste opptakene tatt med det beste utstyret, en annen ting er å teste standarden som ikke akkurat holder studiokvalitet. Ikke det at jeg tenker meg at Youtube-videoer er det de som handler disse bruker dem til 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Hurra, Sennheiser selger overpriset snake-oil, forbedrer virkelig mitt inntrykk av de som aktør... AtW Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Hurra, Sennheiser selger overpriset snake-oil, forbedrer virkelig mitt inntrykk av de som aktør... AtW Idiotisk utsagn. Skal man snakke overpriset så kan man si at omtrent alt av ting der produsenten har en del profitt er overpriset. Ingenting over null profitt er rettferdig priset.. Vil du ikke ha produktet så lar du vær å kjøpe. Det er mye jeg ikke har fordi det ikke er verdt pengene, men det er ikke nødvendigvis overprising som gjør at det ikke er verdt pengene. Kanskje du bare syter fordi du ikke har råd til godlyd. Endret 28. oktober 2017 av Soseks Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Hurra, Sennheiser selger overpriset snake-oil, forbedrer virkelig mitt inntrykk av de som aktør... AtW Idiotisk utsagn. Skal man snakke overpriset så kan man si at omtrent alt av ting der produsenten har en del profitt er overpriset. Ingenting over null profitt er rettferdig priset.. Vil du ikke ha produktet så lar du vær å kjøpe. Det er mye jeg ikke har fordi det ikke er verdt pengene, men det er ikke nødvendigvis overprising som gjør at det ikke er verdt pengene. Kanskje du bare syter fordi du ikke har råd til godlyd. Det er kanskje ikke så rart at du synes det er idiotisk om du tror overpriset betyr "det er profitt på produktet", men det er det altså ikke. Det er overpriset fordi du får langt billigere produkt med like god eller bedre lyd. Jeg lar være å kjøpe deg jeg, det gjør det ikke mindre overpriset, eller hindrer at jeg kan kommentere produktet, noe jeg gjorde. Nemlig at jeg får et mindre godt inntrykk av selskap når de selger slikt. Jeg "syter" fordi jeg er lei av at en bransje jeg bryr meg om også er en bransje der pris og kvalitet har null korrelasjon. AtW 2 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Det er overpriset fordi du får langt billigere produkt med like god eller bedre lyd. Og dette vet du fordi...? Jeg er selvsagt helt enig i at det er overpriset, på samme måte som det presumptivt beste av hva det måtte være alltid er overpriset, men ser ikke helt poenget med å svare på et idiotisk innlegg med et dusteutsagn du har tatt rett ut av løse luften. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Hurra, Sennheiser selger overpriset snake-oil, forbedrer virkelig mitt inntrykk av de som aktør... AtW Idiotisk utsagn. Skal man snakke overpriset så kan man si at omtrent alt av ting der produsenten har en del profitt er overpriset. Ingenting over null profitt er rettferdig priset.. Vil du ikke ha produktet så lar du vær å kjøpe. Det er mye jeg ikke har fordi det ikke er verdt pengene, men det er ikke nødvendigvis overprising som gjør at det ikke er verdt pengene. Kanskje du bare syter fordi du ikke har råd til godlyd. Det er kanskje ikke så rart at du synes det er idiotisk om du tror overpriset betyr "det er profitt på produktet", men det er det altså ikke. Det er overpriset fordi du får langt billigere produkt med like god eller bedre lyd. Jeg lar være å kjøpe deg jeg, det gjør det ikke mindre overpriset, eller hindrer at jeg kan kommentere produktet, noe jeg gjorde. Nemlig at jeg får et mindre godt inntrykk av selskap når de selger slikt. Jeg "syter" fordi jeg er lei av at en bransje jeg bryr meg om også er en bransje der pris og kvalitet har null korrelasjon. AtW Så du vet alt om utviklingskostnader, produksjonskostnader og alle andre kostnader og hvor mye påslag de har? Hvis en random telefon til 1.000,- har 50% profitt og denne har 10% profitt er denne fortsatt overpriset? Hvor mange må selges for å tjene inn kostnadene? Du uttaler deg som om du skulle vært en profet på området, men jeg tviler på at du har nok informasjon til å trekke noen som helst fornuftig konklusjon. Endret 28. oktober 2017 av Soseks Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Hurra, Sennheiser selger overpriset snake-oil, forbedrer virkelig mitt inntrykk av de som aktør... AtW Idiotisk utsagn. Skal man snakke overpriset så kan man si at omtrent alt av ting der produsenten har en del profitt er overpriset. Ingenting over null profitt er rettferdig priset.. Vil du ikke ha produktet så lar du vær å kjøpe. Det er mye jeg ikke har fordi det ikke er verdt pengene, men det er ikke nødvendigvis overprising som gjør at det ikke er verdt pengene. Kanskje du bare syter fordi du ikke har råd til godlyd. Det er kanskje ikke så rart at du synes det er idiotisk om du tror overpriset betyr "det er profitt på produktet", men det er det altså ikke. Det er overpriset fordi du får langt billigere produkt med like god eller bedre lyd. Jeg lar være å kjøpe deg jeg, det gjør det ikke mindre overpriset, eller hindrer at jeg kan kommentere produktet, noe jeg gjorde. Nemlig at jeg får et mindre godt inntrykk av selskap når de selger slikt. Jeg "syter" fordi jeg er lei av at en bransje jeg bryr meg om også er en bransje der pris og kvalitet har null korrelasjon. AtW Så du vet alt om utviklingskostnader, produksjonskostnader og alle andre kostnader og hvor mye påslag de har? Hvis en random telefon til 1.000,- har 50% profitt og denne har 10% profitt er denne fortsatt overpriset? Hvor mange må selges for å tjene inn kostnadene? Du uttaler deg som om du skulle vært en profet på området, men jeg tviler på at du har nok informasjon til å trekke noen som helst fornuftig konklusjon. Det virker ikke som du leste, eller forsto det jeg skrev. Det jeg sa var at overpriset ikke var "det er profitt på produktet", og deretter forklarte jeg hva det betyr. Så hvorfor fortsetter du å mase om påslag? Godt at du kommer med veloverveide og ikke bastante påstander selv da, som "idiotisk utsagn". Prøv å lese denne: http://seanolive.blogspot.no/2017/02/twirt-337-predicting-headphone-sound_17.html AtW Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Etter å ha sett disse på nært hold og testet i 15 minutter må jeg si at dette er imponerende design og teknikk. Skulle ønske jeg hadde hatt mere tid da jeg først traff godt i musikkvalget de siste 4 minuttene..... Prisen er selvsagt hinsidig noe for oss vanlige lydintereserte, men for ordentlige glade i god lyd er det ikke dumt. Finnes masse folk som kjøper biler til en mye dyrere prislapp og de blir ikke sett på som like tullete som en med dette hodetelefonsettet. Representanten fra Senheister nevnte at det var solgt noe over 20 av disse på verdensbasis så er nok foreløpig et produkt de fortsatt ikke har tjent penger på..... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Hvorfor ikke heller kjøpe orginalen fra Stax som Sennheiser har kopiert så mye fra? Mye billigere er det også. Har selv Lambda Pro-utgaven.... med rørforsterker, det er Omega-utgaven som Sennheiser har kopiert. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Hvorfor ikke heller kjøpe orginalen fra Stax som Sennheiser har kopiert så mye fra? Mye billigere er det også. Har selv Lambda Pro-utgaven.... med rørforsterker, det er Omega-utgaven som Sennheiser har kopiert. Fordi Sennheiser bruker samme type driverteknologi som stax bruker er dette en kopi mener du? Elektrostatiske drivere er ikke en teknologi som stax har oppfunnet eller eier. Endret 28. oktober 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Etter å ha sett disse på nært hold og testet i 15 minutter må jeg si at dette er imponerende design og teknikk. Skulle ønske jeg hadde hatt mere tid da jeg først traff godt i musikkvalget de siste 4 minuttene..... Prisen er selvsagt hinsidig noe for oss vanlige lydintereserte, men for ordentlige glade i god lyd er det ikke dumt. Finnes masse folk som kjøper biler til en mye dyrere prislapp og de blir ikke sett på som like tullete som en med dette hodetelefonsettet. Representanten fra Senheister nevnte at det var solgt noe over 20 av disse på verdensbasis så er nok foreløpig et produkt de fortsatt ikke har tjent penger på..... Hvorfor er det ikke dumt? Du forutsetter at dette er bedre på en målbar måte, har du noen dekning for det? (La oss si, vs en gode hodetelefon til 10 000 eller under) AtW Endret 28. oktober 2017 av ATWindsor Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Som alt annet blir jo dette subjektivt da jeg ikke hadde med meg måleutstyr for å kunne objektivt si noe om forskjellene. Lyttet samme kveld på HD1, HD800S, HD25 og flere andre. Føler derfor at jeg fikk en nogenlunde følelse på forskjellene, men noen blindtest var det ikke. Merket godt gangen oppover fra HD25 til HD1 videre til HD800S. Klokkene fikk frem mere detaljer og komplekse lydbilder som ble mindre "grøtete" i mangel på en bedre forklaring. EV1 ligger så et knepp over dette igjen. Prisen på HD800 med forsterker er ca 1/15 av prisen til EV1. Er de da verdt det ekstra? Nei, ikke for meg, men så synes jeg folk som kjøper dyre biler er rare også. Folk liker forskjellige ting og bruker penger på det de liker. Selv har jeg sikkert brukt mere penger på hjemmekino og lyd til å kunne kjøpt meg iallefall en grei nybil. (Aldri turt å regne eksakt hva jeg har brukt.....) Noen har en Lamborghini i garasjen og bruker denne noen uker i året. Andre har hodetelefoner til prisen av en dugelig bil og lytter noen timer i uka. Hvem er mest tullete? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Som alt annet blir jo dette subjektivt da jeg ikke hadde med meg måleutstyr for å kunne objektivt si noe om forskjellene. Lyttet samme kveld på HD1, HD800S, HD25 og flere andre. Føler derfor at jeg fikk en nogenlunde følelse på forskjellene, men noen blindtest var det ikke. Merket godt gangen oppover fra HD25 til HD1 videre til HD800S. Klokkene fikk frem mere detaljer og komplekse lydbilder som ble mindre "grøtete" i mangel på en bedre forklaring. EV1 ligger så et knepp over dette igjen. Prisen på HD800 med forsterker er ca 1/15 av prisen til EV1. Er de da verdt det ekstra? Nei, ikke for meg, men så synes jeg folk som kjøper dyre biler er rare også. Folk liker forskjellige ting og bruker penger på det de liker. Selv har jeg sikkert brukt mere penger på hjemmekino og lyd til å kunne kjøpt meg iallefall en grei nybil. (Aldri turt å regne eksakt hva jeg har brukt.....) Noen har en Lamborghini i garasjen og bruker denne noen uker i året. Andre har hodetelefoner til prisen av en dugelig bil og lytter noen timer i uka. Hvem er mest tullete? Problemet er ikke at folk bruker penger på kvalitet, men innen audio bruker man penger på ting som ikke gir bedre kvalitet, eksempelvis rørforsterkere, det er knapt noen korrelasjon mellom kostand og funksjon/kvalitet. AtW Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Vært morsomt å fått tak i et sånnt sett for å teste de på den værst tenkelige måten for hifi folket, nemlig med ocilloskop for deretter å plukke det fra hverandre for å se om man finner teknologi inni der for en halv mill. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Fordi Sennheiser bruker samme type driverteknologi som stax bruker er dette en kopi mener du? Elektrostatiske drivere er ikke en teknologi som stax har oppfunnet eller eier. Stax har ikke funnet opp alt, men de har vært klart ledende innen elektrostatiske hodetelefoner siden 1960. Innen Hifi er det lite som holder seg så godt over tid som Stax. Rørforsterkeren til Sennheiser er klart laget for "display" som er noe Stax ikke driver med, men om man ser på selve hodetelefonen er det ikke mulig å oversese hvor mye som er kopiert fra Stax Omega. Endret 29. oktober 2017 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 BTW jeg foretrekker selv Lambda over Omega og Orpheus da den gir mere illusjon om at lyd kommer forfra og ikke bare fra sidene. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Stax har ikke funnet opp alt, men de har vært klart ledende innen elektrostatiske hodetelefoner siden 1960. Innen Hifi er det lite som holder seg så godt over tid som Stax. Rørforsterkeren til Sennheiser er klart laget for "display" som er noe Stax ikke driver med, men om man ser på selve hodetelefonen er det ikke mulig å oversese hvor mye som er kopiert fra Stax Omega. Så det faller ned til noe så simpelt som at de er elektrostater og ser ut som vanlige hodetelefoner? Isåfall siden du fokuserer så mye på akkurat Omega kom jo Omega serien til stax ut i 93 mens Sennheisers Orpheus HE90 kom ut i 91. Det har vært runde elektrostater både før og etter dette, men det betyr ikke at noen kopierer noen her, med mindre du har konkrete eksempler på eksakte tekniske løsninger sennheiser har kopiert som stax eier blir dette bare tull fra din side. Endret 29. oktober 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Så det faller ned til noe så simpelt som at de er elektrostater og ser ut som vanlige hodetelefoner? Isåfall siden du fokuserer så mye på akkurat Omega kom jo Omega serien til stax ut i 93 mens Sennheisers Orpheus HE90 kom ut i 91. Det har vært runde elektrostater både før og etter dette, men det betyr ikke at noen kopierer noen her, med mindre du har konkrete eksempler på eksakte tekniske løsninger sennheiser har kopiert som stax eier blir dette bare tull fra din side. Beklager, jeg tok dette fra hukommelsen uten å sjekke. Mente selvfølgelig Stax Gamma fra 1985 som igjen var var basert på SR-5 fra 1975. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Beklager, jeg tok dette fra hukommelsen uten å sjekke. Mente selvfølgelig Stax Gamma fra 1985 som igjen var var basert på SR-5 fra 1975. Så da er vi altså stuck på at de er sirkulære og elektrostater, derfor er det kopi. Sennheiser var den første produsenten som startet med åpne hodetelefoner forøvrig, så da er jo alt stax har kommet med i nyere tider kopier av sennheiser da, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå