Skoda98 Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Hei! Kjøpte en Skoda Fabia 2001 modell for tre dager siden. Jeg kjøpte den med motorlampa lysende gul. Forhandler sa at de har feilkodet den og at de ikke finner noen feil og at jeg kunne komme innom for å få den fjernet til ulen. Bilen fungerte perfekt både over natta og de to første dagene jeg kjøpte den. Den tredje dagen hadde det vært litt kaldt Over natta Og i det jeg skulle starte den ville den ikke. Selv om lys og radio fungerte. Deretter fikk jeg noen til å dytte meg i gang siden de ikke hadde startkabler. Senere kjørte jeg en tur på Ca 4 mil, og fikk start etter litt hvile. Senere kjørte jeg fire nye mil og parkerte bilen i et par timer i kulda. I det jeg skulle ut fikk jeg ikke start. Da brukte jeg startkabler og fikk startet den. Kjørte tur i 2 mil Ca, men etter parkering ville den ikke starte. Lot den stå over natta og på morgenen når jeg skulle starte den så begynner den så smått å starte med Jeg får ikke motoren i gang, eneste jeg hører er klikkelyder og at den så gjerne vil i gang. Jeg lot det stå i 3/4 min for så å prøve. Da fikk jeg start. Hva kan dette være?? Hjelp anyone? Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Kan være alt fra ett rele til glødeplugger (diesel) til starteren, eller ledningsbrudd ett eller annet sted. En reklamasjonssak til forhandler så får de stå for feilsøking og feilretting. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Høres ut som kaputt batteri Klikkelyden er fordi starteren ikke får nok strøm (Kan også være starteren, eller som nevnt, løse ledninger) Endret 28. oktober 2017 av Dubious Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Hvis du får start med startkabler så er det første du må sjekke ut batteri og lading. Du skal ha ca. 12,6V på batteriet om morgenen før du prøver å starte. Noe særlig under 12,3V kan by på problemer. Under 12,0V er så godt som flatt batteri. Du skal ha ca. 14,4V målt på batteri med motoren i gang. Ikke under 13,6V og selv dette er dårlig og kan by på problemer i kulda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå