Tchami Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Hei.Holder på å skrive en oppgave som handler om busselskapet Tide AS. Har kommet ganske langt på oppgaven, men står litt fast på et spørsmål.Oppgaven jeg står fast på handler om hvilke muligheter Tide har for å samle inn (store) data. Formålet med oppgaven er å få en oversikt over alle mulige data som på et tidspunkt kan bli verdifulle for Tide.Har litt problemer med å finne ut hvilke data som kan være verdifulle for et busselskap. Er det noen kreative sjeler der ute som har noen gode idéer? Det hadde blitt satt svært stor pris på. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Antall passasjerer på hvilke tider er jo et eksempel på data de har god nytte av. 1 Lenke til kommentar
Tchami Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 Antall passasjerer på hvilke tider er jo et eksempel på data de har god nytte av. Yes, har skrevet det allerede. Men tusen takk for innspill. Føler at det er vanskelig å komme på noe som ikke handler om når/hvor folk tar bussen. Hvis noen kommer på noe som ikke handler om dette hadde jeg blitt evig takknemlig! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Hvor mange som har kjøpt månedskort/periodekort? Vet ikke helt om direktøren i Tide bare "åh gosh, akkurat nå trenger jeg å vite hvor mange som har kjøpt kort hos oss, detta er super viktig", men vil tro at selskapet skulle klart å hoste opp noen tall på det ihvertfall. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Å finne ut når og hvor folk tar bussen er trivielt. Det er minst like viktig og mye vanskeligere å finne ut hvem som ikke tar bussen, når de ikke tar den og hvor de ikke tar den fra og til.. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Antall passasjerer på hvilke tider er jo et eksempel på data de har god nytte av. Yes, har skrevet det allerede. Men tusen takk for innspill. Føler at det er vanskelig å komme på noe som ikke handler om når/hvor folk tar bussen. Hvis noen kommer på noe som ikke handler om dette hadde jeg blitt evig takknemlig! Det er jo mye annen informasjon et busselskap har bruk for, men de har ikke tilgang til veldig mye informasjon direkte, altså informasjon de kan samle inn uten å aktivt involvere kundene. For å kunne få mer relevant informasjon så må man bruke spørreundersøkelser og slike ting. F.eks. hvor folk som tar bussen jobber, når de begyner på jobb og når de er ferdig på jobb er informasjon som kan brukes for å sette opp mer attraktive ruter. 1 Lenke til kommentar
Tchami Skrevet 28. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2017 Takk for gode innspill! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå