Lch Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg skulle hatt meg en 160GB 5400 RPM-disk før jul, men det var neiggu ikke lett å finne. PSData har en Samsung-disk som ser grei ut, men den står som ubekreftet - 16.12 (i går var det 15.12), så jeg får vel ikke den før jul. Noen som vet om en sjappe som har 5400 RPM-disker, slik at jeg slipper og lete meg fullstendig i hjel? (jeg er i Trondheim om noen vet om fysiske butikker) Jeg skal dytte disken inn i en Xbox, det er derfor jeg heller vil ha en treg, kald og stille disk, enn en rask, varm og bråkete. Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 http://www.amraam.no/ har en Samsung 160GB 5400RPM, produkt nummer 118006 Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Heisann. Du trenger ikke på død og liv ha 5400rpm harddisker i din XBoX.. Problemet med 7200rpm disker var relatert til noen veldig varme WD disker rundt 2001-2002.. WD disker vil du ikke ha uansett, pga svært mye støy. Samsung Noisegard-diskene er så og si lydløse, og min 120GB kjennes like kald etter 3 uker, som når den har stått av i noen dager.. PS Data har noen 7200 disker som er kurante. Har selv en slik 80GB disk i den ene XBoX'en min, og den hører jeg knapt, selv under heftig jobbing (les: dumper filmer over ftp). Ellers så støtter jo de siste bios'ene til XBoX disker opp til 1,2TB.. Skal selv ha en søt liten 300GB over nyttår. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Mkay. Jeg har bare lest at den nevnte Samsung-disken er veldig fin, stille og kald. Låsbar er den også, svjv. Komplett har disse Samsung-diskene i 7200 RPM-utgave. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl Noe som er litt praktisk, iom at nærmeste butikk er rett i høgget. Så du sier at en sånn disk er grei, altså? Jeg har en Maxtor 200GB, og jeg synes den blir litt vel varm i forhold til f.eks Seagaten og WDDene jeg har i samme kabinett. Baremat i forhold til en IBM-disk jeg lånte, dog. Den kunne man steke egg på etter en times drift. 300GB blir litt vel overkill. Dessuten leste jeg at enkelte har problemer med datakorrupsjon på disker over 200GB, satt opp med en stor F-partisjon. :/ steffe: Takk for tipset. Eneste aberet er at det ikke står lagerstatus på sidene til amraam. :/ Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Heisann. Ja, Samsung disker er veldig kjekke mtp støynivået. Selv 7200RPM diskene er meget stille i forhold til andre fabrikanter.. *host,WD,host* Låsbar er den også.. Funker helt fint med Live.. Vær obs på å låse WD og Seagate disker. Kan risikere å miste alle data + aldri få brukt disken igjen.. 300GB blir litt vel overkill. Dessuten leste jeg at enkelte har problemer med datakorrupsjon på disker over 200GB, satt opp med en stor F-partisjon. Tja.. Det var ett issue med en dårlig versjon av Xecutor2-biosen (mye alkohol og coding = bad..) Har forresten hørt noe lignende, fra en kjent kar på beg. av 80-tallet.. "640kb ought to be enough for everybody.." Jeg får aldri nok RAM eller HDD-plass. Sjekk forøvrig pm.. Mvh, Thomas. Endret 10. desember 2003 av Data-n00b Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Ja, det ble en Samsung 7200 RPM-disk, siden Komplett hadde inne, og jeg allikevel måtte ha noe annet stash. Jeg leste noen omtaler, og det så veldig bra ut mhp. de kritiske parametrene. Jeg har en Seagate IV-disk som jeg lurte på å sette i istedenfor Samsungen, og heller bruke sistnevnte til noe nyttig, men hvis disken kan b0rke fullstendig er ikke det særlig fristende lengre. PM er sjekket, og svar avsendt. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Mamoz holder til i byen! http://www.mamoz.no/mamoz/data/ Og med en liten forhåndsavtale med de kan du hente varene der! Lenke til kommentar
v0id Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Trodde ikke Xbox støttet over 137GB jeg? Eller er det slutt på det? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Det er det nok slutt på, du. http://www.x111.com/bored/viewtopic.php?t=1374 Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 300GB blir litt vel overkill. Dessuten leste jeg at enkelte har problemer med datakorrupsjon på disker over 200GB, satt opp med en stor F-partisjon. :/ Kjører selv 250 gig i en stor f:partisjon uten problemer. Blir mange episoder med the Simpsons med dette..:-) Til deg som skal innstallere 300 gig: Husk at du må bruke nyeste bios X2 4979.67 som støtter f: og g: partisjon. 300 gb på en stor partisjon fører til datakorrupsjon i siste del av harddisken. Fordel det heller over to partisjoner (F: tar 137 gb og G: takes rest). Lykke til. Lenke til kommentar
IBICO Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Takler en Xbox større disk originalt eller er man helt nødt til å chippe den? Jeg tenker da på når jeg kjører mine orignale musikkcdplater over til Xbox så hadde det vært kjekt med større disk. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Du må sette i modchip eller flashe den originale BIOSen, ja. Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 300 gb på en stor partisjon fører til datakorrupsjon i siste del av harddisken. Fordel det heller over to partisjoner (F: tar 137 gb og G: takes rest). gjelder dette generelt alle disker større enn 160gb? Har det noe å si hvor mange plater det er i disken med tanke på datakorrupsjon på en stor partisjon? Lenke til kommentar
IBICO Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Du må sette i modchip eller flashe den originale BIOSen, ja. Hvordan flasher jeg Biosen? Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 gjelder dette generelt alle disker større enn 160gb? Har det noe å si hvor mange plater det er i disken med tanke på datakorrupsjon på en stor partisjon? Gjelder kun disker på 300 gb eller over. Det er de 20 siste GB som er problematiske. Du er safe dersom du kun bruker 250 gb harddisker som jeg har. Takler en Xbox større disk originalt eller er man helt nødt til å chippe den? Du må nok chippe den, enten gjennom en modchip eller flashe selve biosen. Husk at all garanti og velsignelse fra Microsoft går bort dersom du i det hele tatt åpner opp boksen (noe du må gjøre for å modde eller bytte harddisk). Jeg tenker da på når jeg kjører mine orignale musikkcdplater over til Xbox så hadde det vært kjekt med større disk hehe.. kall det hva du vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå