Spørrendejens Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Hei, spørsmål fra grønnskolling her; Jeg har idag 16GB ram men vil oppgradere min gamle PC til 32GB minne. Hovedkort: ASrock x79 extreme socket 2011 rammen som sitter idag er 2x 8GB Corsair DDR3. Kan jeg feks sette inn 2x8 GB fra Kingston eller må det være samme leverandør? Takker for svar Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 (endret) Det går bra, men om de ikke har samme spesifikasjoner (MHz, timing osv) vil alle gå på samme som de tregeste. Endret 27. oktober 2017 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Spørrendejens Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 Ok.. Så lenge de har lik MHz og CL9 - 9 feks så er det innafor? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Er det beste det ja, så slipper du å bruke penger på noe som ikke du får alt ut av. Lenke til kommentar
Spørrendejens Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 En ting til, Vil jeg merke noe spesiell forskjell på spill/loading om jeg oppgraderer fra 16GB til 32GB mtp resten av den gamle PCn..? Klarer prossesoren å henge med. i7 3820 med geforce 1080 8GB Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Kommer an på hvor mye minne som er i bruk, men er lite sannsynlig at du sliter med mengden på 16GB om du ikke gjør alt mulig annet samtidig som du spiller. Ser hovedkortet støtter quad-channel minne, men du bruker kun to brikker i dag, så kan hende du vil spare noen få sekunder med 4 brikker. Men når det gjelder lastetider er det gjerne disk/SSD som betyr mest. Lenke til kommentar
Spørrendejens Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 Ok. Takker for godt svar. Kjører flightsim med en del addons og vær generatorer som går i bakrunnen, har ikke merket noe særlig lag enda forsåvidt, mulig 16GB holder. Tenker også at om jeg butter inn 16 til, så kan det heller ikke skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå