PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Det har ingenting med USA som feriemål å gjøre! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det har ingenting med USA som feriemål å gjøre! Eh... Jo. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Bedre å dra til dine sosialistiske brødre på Cuba da... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Bedre å dra til dine sosialistiske brødre på Cuba da... Cuba er jo et veldig font feriemål for de fleste, til og med deg Joachim. Billig. Vennlige mennesker. Unikt kulturliv. Sol og varme. Cubanske sigarer. Flotte kvinnfolk. osv. osv. Som feriemål har selvsagt statene veldig mye bra å by på, har da ikke nektet for det. Har selv vært på ferie der, og var svært fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Bedre å dra til dine sosialistiske brødre på Cuba da... "Så det så!" Jeg trives godt i Italia. God is, digg pizza og pene mennesker Ellers kunne jeg godt tenke meg å ta en "roadtrip" gjennom USA endag, bare for å oppleve landet. Om vinteren trives jeg på Norefjell; bare å sørge for å holde seg nær nok til bakken. De siste åra har jeg om ønskelig kunnet hoppe fra vinduet rett i bakken - det er deilig. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hva er det USA ikke har? Den unike atmosfæren du har på en holme, en solskinsdag? Den unike atmosfæren du finner på/i [sett inn reisemål her]. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Har reise mål så passer perfekt til deg! Cuba, Kina og NordKorea! Særlig politikken er bra der ! Endret 10. desember 2003 av TLZ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg har vært i China jeg... Om jeg reiser til Cuba ødelegger jeg jo hele rullebladet mitt hos CIA! Det ønsker eg ikkje! USA er landstrakt, du finner holmer, strender, skibakker, etc. etc. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva er det USA ikke har? Ærlig talt. Var det du som sa du hadde vært på alle verdensdelene i en annen tråd? Har f.eks. ikke besøkt Sør-Amerika ennå, heller ikke så veldig store deler av Asia eller Øst-Europa eller nord-Afrika, men har sett mange andre plasser. Uansett hvor i verden man er, synes jeg det er digg å reise, så lenge man beveger seg fra sted til sted og ikke velter seg i luksus. Har bodd på fem-stjerners i Thailand, for eksempel, og det var kos, men mindre kos var det å sitte i baren i svømmebassenget utenfor når det var 38 grader i luften, og titte ned på veiarbeidere i kjeledress eller tiggende barn. Nei, sånt går ikke for meg. Det er backpacking som er tingen, og helst i Afrika eller Østen. Å dra på safari på øst-afrikanske savanner må være noe av det største som har hendt meg. Dit skal jeg tilbake. Kort og godt: De beste feriemålene er steder som ikke ligner på Norge (andre kulturer, etc.). (Man får naturligvis se og oppleve mye faenskap når man reiser rundt i fattigdom, men det har man bare godt av.) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 USA har femti forskjellig staer som kan betraktes som et land hver. Ja, jeg har vært i alle verdensdelene om vi benytter oss av tenkningen som mener det er FEM verdensdeler i verden. Jeg har vært i Afrika, Austrailia (osceania), Europa, Asia (China og Japan) og selvsagt AMERIKA! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 USA har femti forskjellig staer som kan betraktes som et land hver. Og hvert et passer fint som erstatning til alle andre land i verden? Du sa ikke det, men det virker som om du mener det. Man har sett små deler av verden om man bare har sett USA. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har som sagt vært i alle verdensdelene, men bare 17 av de femti amerikanske statene. Men hadde jeg vært amerikaner, hadde jeg nok nøyd meg med USA og Europa. Yellowstone f.eks's natur ligner på Norge. Bortsett fra kildene da! Og New Oreleans ligner litt på Frankrike. FOR Eksempel. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Er ikke så opptatt av ferie, men min drømme reise måtte å ta toget mellom russland og helt til japan! Det ville være en opplavelse for livet. Og den reisen kan du ikke foreta deg i USA! Lenke til kommentar
pekle Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Selv foretrekker jeg FLORIDA! VARMT OG SOLFYLT, deilige dager der... Alt for varmt. Canada verkar som ein sympatisk plass. Malaysia var og sympatisk, men for varmt der og. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Sånn apropos Florida; om sommeren, da er det jevnt over 32 grader døgnet rundt. Derimot UT, hvor det er norsk klima om vinteren, har ofte 104 grader om sommeren, hvilket kjap hoderegning blir 40 Celsius. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Er ikke så opptatt av ferie, men min drømme reise måtte å ta toget mellom russland og helt til japan! Det ville være en opplavelse for livet. Og den reisen kan du ikke foreta deg i USA! Ja, det høres kjempefint ut. Russland er spesielt, så mye som jeg har sett av det (ikke så voldsomt mye, hehe), men veldig fint. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 /me har vært i russland og eg likte det ikke. Var der i bare 2 dager da. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Russland er vel ikke helt blitt et i-land riktig enda. Men i utgangspunbktet tror jeg det kunne vært veldig fint. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Russland har fin, kald natur. Alt for mye industri der turister flest oppholder seg, spør du meg, men sånt gjør jo ting spennende. Da jeg besøkte Russland i 10-års alderen (kjørte fra Kirkenes, innom St. Petersburg, osv.), opplevde jeg at en russisk grensevakt (tonnevis av dem overalt) ba om en røyk, to, tre, eller en pakke. Mamma somlet litt, og plutselig sa/utbrøt han "fire". Jeg som hadde sett litt for mye James Bond oppfattet det litt feil, og var rimelig skremt og lettet etterpå, gitt. (En liten russer med store muskler, lang bart og maskinpistol ser riktignok litt skummel ut.) Vil tilbake til Russland. Har tross alt bare sett den lille, vestlige delen, og Russland er jo enormt. Kunne godt tenkt meg å ta ei eller anna togrute som går gjennom Russland, Mongolia og Kina. Må være enormt. Endret 12. desember 2003 av sanoj_20 Lenke til kommentar
OuO Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg var på Madeira med slekta i fjor, det var et helt rått sted. Skal definitivt tilbake dit om jeg får råd.Krakow, Polen er en god nummer to - det må være en av Europas fineste byer. Polen er et sterkt undervurdert land. Om vinteren går jeg i dvale. Endelig noen som har skjønnt det! Gamle-torget i krakow er utrolig stemningsfullt. Og er enig i at det er en fantastisk fin by og i at Polen er et undervurdet land! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå