Gå til innhold

Feriemålet

PlatinumFlyer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bedre å dra til dine sosialistiske brødre på Cuba da...

Cuba er jo et veldig font feriemål for de fleste, til og med deg Joachim.

Billig. Vennlige mennesker. Unikt kulturliv. Sol og varme. Cubanske sigarer. Flotte kvinnfolk. osv. osv.

Som feriemål har selvsagt statene veldig mye bra å by på, har da ikke nektet for det. Har selv vært på ferie der, og var svært fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Bedre å dra til dine sosialistiske brødre på Cuba da...

"Så det så!"

Jeg trives godt i Italia. God is, digg pizza og pene mennesker :p Ellers kunne jeg godt tenke meg å ta en "roadtrip" gjennom USA endag, bare for å oppleve landet. Om vinteren trives jeg på Norefjell; bare å sørge for å holde seg nær nok til bakken. De siste åra har jeg om ønskelig kunnet hoppe fra vinduet rett i bakken - det er deilig.

Lenke til kommentar
Hva er det USA ikke har?

Ærlig talt. Var det du som sa du hadde vært på alle verdensdelene i en annen tråd?

Har f.eks. ikke besøkt Sør-Amerika ennå, heller ikke så veldig store deler av Asia eller Øst-Europa eller nord-Afrika, men har sett mange andre plasser. Uansett hvor i verden man er, synes jeg det er digg å reise, så lenge man beveger seg fra sted til sted og ikke velter seg i luksus. Har bodd på fem-stjerners i Thailand, for eksempel, og det var kos, men mindre kos var det å sitte i baren i svømmebassenget utenfor når det var 38 grader i luften, og titte ned på veiarbeidere i kjeledress eller tiggende barn. Nei, sånt går ikke for meg. Det er backpacking som er tingen, og helst i Afrika eller Østen. Å dra på safari på øst-afrikanske savanner må være noe av det største som har hendt meg. Dit skal jeg tilbake.

Kort og godt: De beste feriemålene er steder som ikke ligner på Norge (andre kulturer, etc.).

(Man får naturligvis se og oppleve mye faenskap når man reiser rundt i fattigdom, men det har man bare godt av.)

Lenke til kommentar
Er ikke så opptatt av ferie, men min drømme reise måtte å ta toget mellom russland og helt til japan! Det ville være en opplavelse for livet. Og den reisen kan du ikke foreta deg i USA!

Ja, det høres kjempefint ut. Russland er spesielt, så mye som jeg har sett av det (ikke så voldsomt mye, hehe), men veldig fint.

Lenke til kommentar

Russland har fin, kald natur. Alt for mye industri der turister flest oppholder seg, spør du meg, men sånt gjør jo ting spennende.

Da jeg besøkte Russland i 10-års alderen (kjørte fra Kirkenes, innom St. Petersburg, osv.), opplevde jeg at en russisk grensevakt (tonnevis av dem overalt) ba om en røyk, to, tre, eller en pakke. Mamma somlet litt, og plutselig sa/utbrøt han "fire". Jeg som hadde sett litt for mye James Bond oppfattet det litt feil, og var rimelig skremt og lettet etterpå, gitt. :) (En liten russer med store muskler, lang bart og maskinpistol ser riktignok litt skummel ut.)

Vil tilbake til Russland. Har tross alt bare sett den lille, vestlige delen, og Russland er jo enormt. Kunne godt tenkt meg å ta ei eller anna togrute som går gjennom Russland, Mongolia og Kina. Må være enormt. :)

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Jeg var på Madeira med slekta i fjor, det var et helt rått sted. Skal definitivt tilbake dit om jeg får råd.

Krakow, Polen er en god nummer to - det må være en av Europas fineste byer. Polen er et sterkt undervurdert land.

Om vinteren går jeg i dvale.

Endelig noen som har skjønnt det! Gamle-torget i krakow er utrolig stemningsfullt. Og er enig i at det er en fantastisk fin by og i at Polen er et undervurdet land!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...