Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avhengig av noe å sove på?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Samme her.

Men liker ikke å bruke piller for å sove, har nok av venner som er avhengig av det. Etter hva jeg har hørt er det verre å slutte med benzo enn hero, så holder meg unna piller.

Syns folk blir frekke og jævlige av det å.

Kanskje annerledes om man kun bruker før leggetid men..

Selv syns jeg det funker fint å fyre opp ei litta Marianne før man legger seg, men det er vel ikke lov å oppfordre til det, derfor redigeringen :-p

Ja, det er mange som blir avhengige. Benzo er noe man bør ta engang i blant, og benzo som sovemedisin fast er ikke så in lenger.

Men Imovane, Stilnoct er mindre avhengig skapende...

Hero er far by mer avhengighets skapende.. abstinenser od intravenøs osv enn benzo...

De som får problemer med benzo er jo de som gir blaffen i legens doseringer og spiser 6-10 hver dag til det er tomt.

Som regel følger legene med sånne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at Quetiapin, Truxal og lignende preparater påvirker psyken selv om de kanskje har en bivirkning som man blir trøtt av.

Imovane er en bra medisin som kanskje kan kombineres med feks. Vival. Grunnen til at disse er så bra i sammen er at Imovane står for innsovningen og Vival opprettholder søvnen gjennom natten.

Det at man ikke kan gå på dette mer enn tre dager er feilinformasjon fra legen, man kan fint gå på dette et helt liv å være lykkelig fremfor å gå rundt som en zombie med for dårlig søvn.

Leger feilinformerer enten med vilje eller fordi de tror det som står i lærebøkene. Det er liten tvil om at lærebøkene har endret seg endel på dette området de siste tiårene, og det virker som om det etterstrebes at man ikke skal gå medisiner som faktisk hjelper.  Medisiner som tukler med psyken (noe som er langt verre i mine øyne) skriver de ut uten å mukke.

Praksisen er skremmende, særlig for oss som har vært gjennom alt av forskjellige prepareter opptil flere ganger gjennom årene. Vi ser hva som virker og ikke, og hvilken bivirkninger de forskjellige preparatene har.

Anonymous poster hash: 191d9...ca8
Lenke til kommentar

Min erfaring er at Quetiapin, Truxal og lignende preparater påvirker psyken selv om de kanskje har en bivirkning som man blir trøtt av.

Imovane er en bra medisin som kanskje kan kombineres med feks. Vival. Grunnen til at disse er så bra i sammen er at Imovane står for innsovningen og Vival opprettholder søvnen gjennom natten.

Det at man ikke kan gå på dette mer enn tre dager er feilinformasjon fra legen, man kan fint gå på dette et helt liv å være lykkelig fremfor å gå rundt som en zombie med for dårlig søvn.

Leger feilinformerer enten med vilje eller fordi de tror det som står i lærebøkene. Det er liten tvil om at lærebøkene har endret seg endel på dette området de siste tiårene, og det virker som om det etterstrebes at man ikke skal gå medisiner som faktisk hjelper.  Medisiner som tukler med psyken (noe som er langt verre i mine øyne) skriver de ut uten å mukke.

Praksisen er skremmende, særlig for oss som har vært gjennom alt av forskjellige prepareter opptil flere ganger gjennom årene. Vi ser hva som virker og ikke, og hvilken bivirkninger de forskjellige preparatene har.

Anonymous poster hash: 191d9...ca8

Jeg tror det var en egenerfaring fra nevnte person, og ikke noe legen spesifikt har sagt.

Når det gjelder Truxal, Nozzzzinan, Tållvon osv så er dette kombinerte sløvende og antipsykotiske medisiner...

Man blir zombie av det synes jeg, men kan ha noe med dose å gjøre også.. Dessuten ikke tenk på å ta en eneste øl i helgen, krise...

Siden alle leger er så ivrige på å kaste sånne dobbelmedisiner etter folk som nozzinan, så tror jeg bransjen er litt korrupt.. Gratis ferieseminar til syden pr 40 stk resept osv..

Jeg mener at dersom man ikke har et stort avhengighetsproblem, så er man bedre stilt med Stilnoct eller Imovane og benzo ved behov, jeg bruker ikke benzo til søvn, men om jeg tar det så tar jeg mindre stilnoct.. Man har mer livsglede, mindre sløv, og mindre kjedelige bivirkninger.

Men det er min erfaring, men jeg hører fra folk at det er andres mening også. Truxal er vel litt mildere, mens Nosssinan er ganske heavy saker. 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...